דרכון פורטוגלי ללא עורך דין



מגורשי ספרד ופורטוגל יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית המקנה להם זכאות להנפיק גם דרכון מהמדינה, זהו דרכון אירופאי לכל דבר המעניק יתרונות חשובים רבים ומשתלמים.

לאחר תיקון חוק האזרחות בפורטוגל, מספר חודשים לאחר אישור חוק האזרחות החדש בספרד, ישראלים רבים יכולים לקבל דרכון פורטוגלי, כל עוד הם עומדים בתנאים הקבועים בחוק. לכן, כדאי למהר ולבדוק האם שם המשפחה שלכם מופיע ברשומות של חוק האזרחות הפורטוגלית, תנאי מקדים אך לא בלעדי לקבלת האזרחות מהמדינה.

מנסים לחסוך עלויות

ישנם ישראלים המעוניינים לחסוך את עלויות שכר הטרחה של עורך דין המתמחה בהליך בדיקת הזכאות הגשת בקשה קבלת אזרחות פורטוגלית, רבים מנסים להתמודד עם הרשויות הרלוונטיות בפורטוגל כדי לקבל את הזכאות ולהוציא דרכון פורטוגלי, אך אז הם מגלים כי מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומתישה, וכי יש להשיג אישורים רבים, לדאוג לתרגום מקצועי העומד בדרישות המחוקק הפורטוגלי, ורבים מתייאשים בדרך לאחר שהשקיעו זמן רב ולא מעט כסף, ולבסוף גם הם פונים לחברה מקצועית המתמחה בנושא.

לדברי אילון מחברת קמפוס המתמחה במימוש הזכאות ובניהול ההליך הנדרש לקבלת אזרחות פורטוגלית או ספרדית, אפשר לנסות ולפעול באופן עצמאי כדי לקבל את האזרחות מהמדינה אך עדיף לעבור את ההליך הנחוץ בעזרת חברה מקצועית. לדבריו: "כל אחד יכול לטוס לליסבון, עיר הבירה היפה והציורית של פורטוגל, לפנות לרשויות המקומיות, לאסוף את המסמכים הנדרשים ולתרגם אותם, להגיש את הבקשה לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל, ולהתמודד עם כל הגורמים המעורבים בנושא, תוך כדי חופשה בעיר הרומנטית המציעה שלל אטרקציות לתיירים ואתרים תיירותיים מרשימים ומעניינים". עם זאת, לטענתו, כמעט כל מי שניסה להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין וחברה מלווה, גילה עד כמה מורכב הנושא ולבסוף התייאש.

ליווי מקצועי לכל אורך הדרך

כאמור, אפשר להגיש בקשה למימוש הזכאות לאזרחות פורטוגלית לבד וללא כל עזרה מחברה או עורך דין מקצועי, עם זאת לא לכל אדם יש זמן פנוי בשפע, משאבים פנויים ויכולת להתמודד עם שפה לא מוכרת, תרבות שונה ומוסדות הפועלים באופן שונה לעומת מוסדות המדינה בישראל. ההתמודדות מול הרשויות הרלוונטיות בפורטוגל אינה עניין של מה בכך, ישראלים רבים חוו על בשרים את הביורוקרטיה המסואבת בפורטוגל, ורבים התייאשו בדרך לאחר זמן רב שהשקיעו בהליך הנדרש למימוש הזכאות.

לכן, כדאי לדעת כי באמצעות חברה המתמחה בהליכי קבלת דרכון פורטוגלי, ניתן לשפר משמעותית את הסיכוי לקבלת האזרחות מהמדינה, ולאחר מכן לקבל את הדרכון הפורטוגלי המהווה שער כניסה לאיחוד האירופי. לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים עבור ישראלים, למשל אפשרות לחיות בפורטוגל ובשאר מדינות האיחוד ללא הגבלה או חשש מרשויות ההגירה, אפשרות לעבוד במדינות האיחוד ולקבל תנאים סוציאליים מלאים, לימודים בחינם או בעלות סמלית ועוד.

לסיכום, כדי לחסוך זמן ולהימנע ממפח נפש ומתסכולים מיותרים, אין לוותר על עורך דין מקצועי על מנת לקבל את האזרחות הפורטוגלית. אמנם, השירות כרוך בתשלום, אך חוסכים זמן וכאבי ראש, ומשפרים את הסיכוי לקבלת הדרכון הנכסף.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה