5 סיבות טובות לצרוך תוספי תזונה



האם אי פעם תהית מדוע לצרוך תוספי תזונה או הם כדאי?

ענה על 6 השאלות הבאות וגלה:

האם בתפריט היומי שלך יש אלכוהול, קפאין, סוכר, מזונות מעובדים וכד'?

  • האם את/ה אוכל/ת ירקות או פירות קפואים יותר מאשר מזונות אורגנים טריים?
  • האם את/ה בסטרס כרוני?
  • האם יש לך תסמינים כרוניים או מצבים בריאותיים אחרים?
  • האם אתם עוסקים בפעילות גופנית כלשהי?
  • האם אי פעם נחשפת למזהמים סביבתיים?

אם ענית כן על אחת או כמה מהשאלות, רוב הסיכויים שתרוויחו מנטילת תוסף תזונה/צמחי

התזונה המערבית- האוכל בתזונה המערבית רחוק מלהיות מזין ומלא בויטמינים ומינרלים. הוא בעיקר מורכב ממזון מעובד, ירקות ופירות שאינם אורגניים וטריים, מלא בסוכר, מלח, שומן רווי, תוספי מזון (צבעי מאכל, מייצבים וכד'). אפילו מזון שאינו מעובד (כמו בשר אדום, דגים ועוף) בדרך כלל מקבלים הורמונים וחומרים פחות טובים אחרים. בנוסף, אלכוהול וקפאין מפריעים לספיגה של חומרים מזינים מהמזון כך שהתוצאה מכל אלו היא חסרים תזונתיים רבים, בעיקר בויטמינים ומינרלים בסיסיים.

ספיגה לא טובה- ככל שמתבגרים יכולת הגוף לספוג ויטמינים ומינרלים קטנה, בנוסף לכך, מבוגרים רבים גם צורכים תרופות אשר מפריעות לספיגה. לרבים מן האוכלוסיה רמת החומציות בקיבה נמוכה (6), מה שאומר שספיגת חומרים מזינים מן האוכל לקויה. תוספי תזונה יכולים לעזור לפצות על ספיגה לקויה.

סטרס כרוני ומחלות כרוניות- רבים מאתנו לחוצים על בסיס קבוע ודואגים בקשר לבריאותנו כמו: חוסר איזון הורמונאלי, בעיות עיכול, עייפות, בעיות שינה וכאבי גב.

במידה ויש קושי להתמודד עם לחצים או סובלים ממחלה כרונית, כנראה שגם סובלים מחסרים תזונתיים.

מזהמים סביבתיים- גם אם עניתם "לא" על כל שאר השאלות, כולנו נחשפים למזהמים סביבתיים. אפילו במקומות הנקיים והטהורים ביותר, ישנם מזהמים במים, אדמה ובמזון. אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) וצמחים אשר תומכים בכבד יכולים לעזור לנטרל את הנזק מהחשיפה למזהמים סביבתיים אלו.

פעילות גופנית- כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית הגוף דורש יותר חומרים מזינים על מנת לייצר אנרגיה ולהתאוששות. מכיוון שרוב המזונות של ימינו דלים בחומרים מזינים אלה, תוספי תזונה מגשרים על הפער. ככל שמתאמנים יותר, כך הגוף זקוק ליותר ויטמינים ומינרלים על מנת שיוכל לשמור על בריאות אופטימלית.

כפי שאתם רואים, ישנו צורך בתוספי תזונה אשר משלימים את החסרים התזונתיים בתפריט היומי שלנו. לצערנו, תפריט "טוב" ו"מאוזן" אינו מספיק כאשר לוקחים בחשבון את השילוב בין בחירות האוכל שלנו, המזון המעובד ומזהמים סביבתיים. אנו זקוקים לתמיכה תזונתית


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה