איך לחשב עלויות שיפוץ דירה מהיסוד?



השאלה הכי פופולרית שאנשים אשר מתכננים שיפוץ שואלים היא: כמה עולה לשפץ דירה מהיסוד? במאמר הזה לא אוכל לנקוב בסכום כלשהו, כיוון שאין דבר כזה. כל שיפוץ של דירה מורכב מאלמנטים שונים של דרישות עבודה, וכל אחת מהן בעלת תג מחיר שונה. בנוסף כל אדם שמשפץ יבחר באנשי מקצוע אחרים, כשלכל אחד מהם תעריף מחירים שונה.

 

במאמר זה אנסה לתת קווים מרכזיים שיסיעו לכם לחשב מראש כמה עולה לשפץ דירה מהיסוד במקרה שלכם בלבד. אבל נתחיל במידע שהוא בסיס לכל שיפוץ באשר הוא – בחירת קבלן שיפוצים מומלץ. חשוב מאין כמוהו לבחור באדם מהימן שיבצע את העבודה מתחילת ועד סופה, יעשה אותה בצורה מקצועית, ויעמוד מאחורי העבודה שלו גם לאחר שהשיפוץ הסתיים, כלומר, אם התעוררה בעיה אחרי שהסתיים השיפוץ והוא נקרא לטפל בה, הוא יעשה זאת כחלק מעבודתו.

ואיך תדעו שבחרתם נכון, הרי כל אחד יכול לומר שהוא קבלן שיפוצים מומלץ. בדקו את הקבלן ואת ההמלצות שיש עליו ברשת, בקשו מאנשים שהוא שיפץ את ביתם, לתת חוות דעת על עבודתו, וגם דברו והתרשמו ממנו.

תגיד, אז כמה עולה לשפץ דירה מהיסוד?

אז כאמור, אין לכך תשובה אחידה ובכל זאת תוכלו לענות על השאלה הזו בעצמכם, וחשוב שתעשו זאת לפני שנכנסים לתהליך השיפוץ. בסופו של דבר, אף אחד לא מחבב הפתעות במיוחד כשמדובר בהוצאות בלתי צפויות. אז איך לבנות את תקציב העלות לשיפוץ?

  • ליצור רשימה של הדברים שאותם אתם מעוניינים לשפץ, מא' ועד ת'. ולהיות בטוחים שזה היקף העבודה. הרבה פעמים אנשים מחליטים לשפץ קרמיקה במקלחת ולהחליף כלים סניטריים, ולא חושבים על מרכיב חשוב כמו הצנרת שעוד מעט תחגוג 20 שנה להנחתה. לכן, אם החלטתם לשפץ מרכיב אחד בחדר מסוים, חשבו מה יש לצידו והאם גם עבורו נדרש חידוש.
  • לתעדף – מהדבר הנחוץ ביותר לשפץ – ועד לדבר הכי פחות קריטי. הרשימה הזו תשמש אתכם כשתפגשו את הקבלן ולאחר שיגיש לכם הצעת מחיר. במקרה שגילתם שההצעה שקיבלתם אינה עומדת במסגרת התקציב המתוכנן, תוכלו לשלוף החוצה את הדברים הפחות קריטיים לשיפוץ.
  • הזמינו את אותו קבלן שיפוצים מומלץ לשיחה שממנה תשאבו מידע נחוץ. בקשו ממנו להאיר את עיניכם לדברים שפספסתם לתקצב בתכנון הראשוני. שאלות כמו; האם שיפוץ מהיסוד ידרוש מכם בשלב מסוים לצאת מהבית ולשכור דירה או שבשיטת עבודתו יהיה אפשרי להתגורר במחצית הבית שעדיין לא נכנס לעבודת השיפוץ? האם הוא צופה הוצאות נוספות שלא מופיעות בתחשיב שלכם, למשל האם יש סיכוי שבעקבות שבירה של קיר פנימי מסוים יהיה צורך להיעזר בשירותיו של אדריכל או מהנדס שיתנו מענה של תמיכה? התשובות של הקבלן יסייעו לכם לעדכן את מסגרת התקציב מחדש.
  • לאחר שהקבלן נתן לכם הצעת מחיר – הוסיפו לתקצוב הפרויקט עוד 20 אחוזים לפחות של הוצאות בלתי צפויות. 

 

מעוניינים לשפץ את הדירה ולא יודעים ממה להתחיל? מוזמנים ליצור קשר !

רושל הנדסה - קבלן שיפוצים רשום

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה