מצוקת החניה בתל אביב - אילו פתרונות קיימים?



מצוקת החניה בתל אביב אינה תופעה חדשה. גם התושבים וגם המבקרים הזמניים או הקבועים בעיר מתלוננים תדיר על המחסור המשמעותי בחניה, מחירי החניונים הגבוהים וחוסר הפתרונות שמציעה העירייה.

אז עד שהעירייה תמצא כמה פתרונות חדשים ויעילים, הכנו עבורכם מאמר שאולי לא יפתור את כל הבעיות בנושא, אבל בהחלט יסייע לכם להתארגן מראש, לחסוך את עוגמת הנפש ולהיערך לאתגר מציאת החניה בעיר הגדולה! 

סוגי החניה הקיימים בתל אביב

לפני שנעסוק בפתרונות של ממש, חשוב להכיר את סוגי החניה הפוצים הקיימים בתל אביב:

  • חניונים: בתל אביב קיימים חניונים עירוניים (אחוזת החוף) ופרטיים. המחיר בחניונים עירוניים יהיה זול יותר במרבית במקרים מן המחיר בחניונים פרטיים ולכן, שווה לשים לב לכך. בנוסף, קיימים חניונים המאפשרים תשלום חד פעמי. חשוב לציין שקיימים גם חניונים ללא תשלום, אבל הם לא ממוקמים באזורי בילוי או אזורים מרכזיים מאוד.
  • חניית כחול-לבן: חניה שכידוע מחייבת בתשלום, בדרך כלל החל מן השעה 9:00 בבוקר ועד 19:00 בערב בימי חול, ועד 13:00 בערבי חג או בשבת. לאחר מכן, יש לשים לב לתמרורים, שכן ייתכן והחניה תהיה חופשית אך ייתכן גם שהחניה תיאסר לחלוטין החל משעה מסוימת (אלא אם כן אתם תושבי ת"א והאזור).

קיימים מקרים בהם תושבים של העיר עצמה, מתוך מצוקת החניה הנוראית, ארגונו לעצמם רשת של חניות זמינות בה הם מקבלים עדכון אחד מן השני מתי מתפנה כל חניה. אולם, לרוב מבקרי העיר החיצוניים האופציה הזו לא באמת זמינה ולכן עדיין נצטרך למצוא פתרונות אחרים. 

האם ניתן למצוא חניה בתל אביב בקלות וללא כאבי ראש?

אחרי שהכרנו את סוגי החניה הבסיסיים, חשוב לדעת כיצד נוכל לחסוך לעצמנו את עוגמת הנפש האיומה של חיפוש חניה בתל אביב. ראשית, חשוב להכיר את הצרכים שלכם, את הסיבה שבגינה הגעתם לעיר וכד'. כך למשל, אם אתם נמצאים בעיר על בסיס קבוע ויש לכם אפשרות להגיע לאחד החניונים החינמיים, אולי עדיף לכם להגיע מוקדם יותר, לחנות בחינם ומשם להתנייד בתחבורה ציבורית. נכון, לא מדובר בפתרון המושלם, אבל עדיין זה פתרון מתקבל על הדעת.

אולם, אם אתם מגיעים לאזורי בילוי על בסיס שאינו קבוע, ניתן בהחלט להסתמך על שירותים דיגיטליים המאפשרים איתור חניה קרובה מכל הסוגים הקיימים, על פי צרכיכם. תוכלו לבדוק היכן המחיר הזול ביותר, מה המרחק ליעד שאליו אתם מתכוונים להגיע ואף מתי עשויה להתפנות חניה מסוימת. כך, הנהג יכול לברר מראש אם והיכן קיימת חניה, לבחור בין אופציות שונות ובעיקר, לחסוך לעצמו בזבוז זמן וכסף מיותרים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה