מהו גיוס אשראי לעסקים ומדוע כל עסק זקוק לו?



עבור בעלי עסקים רבים, המסגרת התקציבית שיש להם, כלומר ההפרש (חיובי או שלילי) של ההכנסות מול ההוצאות - הוא הנתון שאתו עליהם לעבוד, לתכנן ולהתקדם בהתאם. במקרים רבים זו טעות, שתתבטא בשלב מאוחר יותר.

רווח יכול להיות מתעתע: מצד אחד הוא מספיק גבוה כדי לאפשר לבעל העסק למשוך לעצמו משכורת נאה, אך מצד שני הוא לא מספיק גבוה להשקעה לטווח ארוך של פרסום, שיווק, פיתוח העסק וכו'. זהו מצב בעייתי, מאחר וברור שללא השקעה בפיתוח העסק, הוא לא ימשיך לשגשג. אז מה עושים? מתחילים להבין שגיוס אשראי הוא חלק משגרת הפעילות העסקית בדיוק כמו יבוא, שיווק או שכירת עובדים. 

הלוואה היא לא "עונש"

העסק שלך אמור לפרנס אותך שנים רבות, ולכן עליו להיבנות עם יסודות עמוקים וטווח יכולת ספיגה גם לתקופות בהן יש פחות עבודה. לצורך תכנון כזה עליך להיעזר ביועץ פיננסי מקצועי, שיבנה יחד אתך תוכנית עבודה לשנים קדימה. יתכן שבמסגרת בחינת תזרים המזומנים שלך, יומלץ על גיוס אשראי לעסק שלך. אל תילחץ ואל תרגיש שזהו כישלון שלך – להיפך! הלוואה עכשיו תאפשר לך לחרוג מהמסגרת הצנועה העכשווית שלך כדי להשקיע במה שמאוחר יותר יניב לך רווחים גדולים בהרבה מכפי שיש לך כרגע.  כדאי שתפנים: הלוואה היא לא עונש, או ברירת מחדל קשה, אלא כלי כלכלי שיאפשר לך להגשים כרגע מטרות כמו גיוס עובדים, רכישת ציוד, ייבוא ועוד - שלולא ההלוואה יהיו חסומים בפניך ויגרמו לכך שבסופו של דבר תיאלץ לסגור את העסק. אתה לא יכול לחשוב במונחים של אדם פרטי שמנהל תקציב משפחתי – אתה ביזנס מן עכשיו.

גם עסק מצליח זקוק לפעמים להלוואה

עבור אנשים שאינם מנהלים עסקים או חברות, המילה "הלוואה" תמיד קשורה לאיזו עמדת נחיתות מול הבנקאי, איזו שהיא חולשה, הודאה בכישלון כביכול. "לא הצלחתי להרוויח מספיק אז אני צריך הלוואה". כבעל עסק אתה חייב למחוק מהלקסיקון שלך את המילים האלה. הלוואות לעסקים הם חלק בלתי נפרד מניהול נכון של עסק., מתחיל או ותיק, מצליח או שנמצא בקשיים.  כן, גם עסק מצליח יכול להזדקק להלוואה במידה וצריך פתאום לעשות קפיצת צמיחה, במטרה להגיע לקהלים חדשים, לפרוץ החוצה, לחו"ל ועוד.

הבנקאי שלך צריך להבין שיושב מולו איש עסקים רציני

החלטת שאתה זקוק להלוואה? נהדר, עכשיו עוברים לשלב הבא: ביקור בבנק. גם שלב זה דורש תכנון ומחשבה מראש. אתה לא יכול לשבת מול הבנקאי שלך ולהתחיל לגמגם שאתה צריך הלוואה לצורך רכישת ציוד חדש. זה לא נראה מקצועי ולא נוסך אמון במי שאמור לתת לך עכשיו סכום נאה של כסף. יועץ פיננסי צריך להתלוות אליך, להציג בפני הבנקאי תוכנית עסקית מקצועית מסודרת לטווח ארוך שתציג את החזר יכולת ההחזר שלך ותסביר מדוע אתה זקוק כרגע לאשראי.  ייצוג מול בנקים דורש הרבה מאד לוליינות מחשבתית וניסיון, ואם זה לא המקצוע שלך או תחום התמקצעות שלך - כדאי מאד שתגיע לפגישה מלווה ביועץ פיננסי מקצועי ומנוסה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה