סיור ביקב בשרון - כל מה שתחוו בביקור ביקבי בנימינה



רוצים להעביר יום של כיף בצורה קצת אחרת? ביקור ביקב יעניק לכם חוויה מופלאה של טעמים וצבעים, וילמד אתכם הכל על הפקת היין.

מרכז המבקרים של יקבי בנימינה הוא מקום יפהפה עם חיבור עמוק להיסטוריה של המקום, ושל היקב עצמו.

איך מפיקים יין? מדוע בנימינה הפכה למעצמת היין – והאם אפשר ללמוד את אמנות טעימת היין? סיור ביקב הוא המקום המושלם לשלב ידע ולימוד עם טעימות של יין נפלא. זוהי חוויה משגעת, ואפילו רומנטית למדי: הנוף ברקע פתוח וירוק, הכרמים משתרעים לפנינו, הכרמל ניבט אלינו, והיין טעים ומחליק בגרון.

היסטוריה מרשימה של כמעט מאה שנים

סיור ביקב בנימינה מגלה לנו מקום עם היסטוריה מרשימה ביותר, שמאירה זרקור על ישראל שלפני קום המדינה. בשנת 1925 הברון רוטשילד הגיע לבנימינה, והקים שם מפעל בשמים, בשל שדות היסמין הריחניים. המפעל חווה הצלחה במשך כמה שנים, אך כשכל העולם עבר לייצור בשמים מתמציות סינטטיות רוטשילד נאלץ לסגור את המפעל. למרות זאת, המפעל נשאר על כנו, וקומת המרתף שלו שימשה כמחבוא וכסליק לחברי ההגנה. כך המפעל עמד שומם וריק עד שנת 1952, אז הגיע יוסף זלצר, עולה חדש מהונגריה, שהסב אותו למפעל לייצור יינות וליקרים, וליקב כשר שמנפיק יינות כשרים משובחים עד היום. זלצר קרא ליקב שלו אליעז על שם בנו שנפל בקרב, אך בשנות התשעים השתנה שם היקב ליקבי בנימינה, המוכר בכל בית בישראל.

טעימות יין כחלק מהסיור

אחרי ששומעים על ההיסטוריה של המקום וגם מרגישים אותה, אפשר לצאת לסיור טעימות יין. עבור אנשים שמכירים היטב יינות זו מסורת חגיגית ומהנה, אך גם אנשים נטולי השכלה רשמית בתחום או שאינם בעלי חך מפותח במיוחד ייהנו מטעימות יין משובח וסיקור אופן הכנתו.

גם הילדים נהנים בסיור ביקבי בנימינה

אם חשבתם שרק מבוגרים חובבי יין ייהנו מסיור במקום, טעות בידכם. במקום מתקיימים סיורים מיוחדים לילדים, שם מראים להם איך בוצרים את הענבים, איך דורכים עליהם ועוד. גם הם מוזמנים לטעימות – הפעם של מיץ ענבים.

איזה סוג יין מתחבר אליכם יותר?

אם אתם באים לטעימות יין, אתם יכולים לחוש לאיזה יין אתם יותר מתחברים – ולהבין מהו "היין שלכם", זה שאנשים יידעו תמיד להביא לכם.

היינות של יקבי בנימינה מחולקים לפי סדרות, וכל אחד מוצא את היין האחד, או את מספר היינות, אליהם הוא הכי מתחבר.

סדרת אבני החושן – היא הסדרה היוקרתית, שנקראת על שם אבני החושן שהיו משובצות באפוד של הכהן הגדול. בסדרה זו תמצאו יינות שנקראים על שם האבנים: ספיר, יהלום, מירב ועוד.

סדרת בנימינה רזרב – סדרת הדגל המפורסמת של היקב

סדרת יוגב – מוקדשת לכורמים (משמעות המילה יוגה – איכר).

סדרת בין – יינות הנשמרים בתוך חבית מסוימת או באיזור מסוים במרתף.

סדרת טבע – יינות בעלי נימה רוחנית משהו, שמותאמים להלך רוח של מי שלוגם אותם.

סדרת בי בוקס: יין איכותי, שמיוצר בטכנולוגיה חדישה בתוך שקית ואקום אטומה שברז מחובר אליה, בתוך קופסת נשיאה מהודרת.

גלשו לאתר וצפו בקטלוג היינות הכשרים והמשובחים של יקבי בנימינה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה