כללי זהירות באופניים חשמליות



האופניים החשמליות הפכו בשנים האחרונות ללהיט בקרב צעירים ומבוגרים גם יחד, וקל להבין מדוע: הן לא נתקעות בפקקים, אין צורך לחפש חנייה (משימה שהופכת יותר ויותר מתסכלת ובלתי נסבלת), המחיר שלהן זול וגם עלות התחזוקה השוטפת שלהן נמוכה, הן לא מזהמות את האוויר בעיר (יתרון משמעותי מאוד לכל מי שמבין עד כמה קריטי צמצום הפגיעה בסביבה) והן כיפיות.

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהעבודה שככל שעולה הפופולריות של האופניים בעלות המנוע החשמלי היחסית צנוע – החוק מגביל אותו ל-250 וואט – אך הגם כך אפקטיבי מאוד, עולה גם מספר הנפגעים בתאונות דרכים תוך כדי הרכיבה עליהן, כולל פצועים קשה והרוגים. 

על-מנת לנצל את כל היתרונות ולמזער את הסיכונים, חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

אופניים תקניות

אם האופניים לא עומדות בתקן, לא קונים אותן. היכולת להגיע למהירויות גבוהות מהמותר בחוק, 25 קמ"ש, אמנם מפתה, אבל המחיר שאתם עלולים לשלם על כך גבוה (מה גם שהמשטרה מגבירה את מאמצי האכיפה, כולל החרמת זוגות לא תקניים).

לא לעלות על המדרכה

עוד כלל שהוא גם חוק מחייב. האינטראקציות עם הולכי הרגל מסוכנות גם להם וגם לרוכבים, ועל כן יש לרכב על אופניים חשמליות רק בכבישים ובשבילים המיועדים לכך.

רק עם קסדה

אי אפשר למנוע לחלוטין את סכנת הנפילה מהאופניים החשמליות, ולכן מומלץ בחום לרכב תמיד עם קסדה, ואחת איכותית, כך שגם אם תפלו לראש שלכם לא יאונה כל רע.

תשומת לב מלאה לסביבה

שימוש בסמארטפון תוך כדי רכיבה או האזנה למוזיקה גורמים לתשומת הלב שלכם לנדוד למקומות אחרים, כך שאתם עלולים לפספס התרחשויות סביבכם ולשלם על כך מחיר יקר.

בדיקות תקופתיות

חשוב לוודא שהבלמים של האופניים החשמליות תקינים לחלוטין וימלאו את תפקידם בכל רגע נתון ובכל מצב. גם את הצמיגים כדאי לבדוק על-מנת לוודא שלא נשחקו יתר על המידה. טיפולים תקופתיים בהתאם להנחיות היצרן ובמקום מקצועי הם חובה.

היכרות עם החוק

אחד היתרונות המשמעותיים של האופניים בעלות המנוע החשמלי הוא שניתן לרכב עליהן גם ללא רישיון. במקרים אלה חשוב במיוחד להכיר את כל חוקי התנועה, ולהקפיד שבעתיים על זהירות מרבית שכן היעדר הניסיון עלול להיות בעוכרי הרוכב.

רכיבה בחורף

כששביל האופניים מוצף מים או בכביש רטוב, מומלץ בחום לרכב לאט יותר, לוותר על עצירות חדות או האצה פתאומית, ואת הפניות לבצע במתינות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה