ביגוד וציוד לרכיבה - כך תבחרו נכון



לכל פעילות ספורטיבית יש את הביגוד המתאים רק לה.

גם לרכיבה על אופניים. בשל העובדה שרכיבה על אופניים היא ענף החולש על תחומים רבים החל ברכיבה יומיומית לעבודה, דרך רכיבת שטח בשעות הפנאי ועד רכיבה מקצועית, קיים בשוק מגוון גדול של בגדי ספורט מתאימים. וכדי שלא תסתנוורו מההיצע הרחב ותרכשו פריטים מיותרים, ריכזנו לכם טיפים שיסייעו לכם לקנות בדיוק את מה שאתם צריכים.

למה צריך ביגוד וציוד מלכתחילה?

אין זה מספיק לגשת לחנות נעלי וציוד ספורט ולבקש ביגוד וציוד לרכיבה על אופניים. עליכם לדעת מה לקנות על מנת שהפריטים שרכשתם ישרתו אתכם נאמנה. למעשה, אפשר לרכוב על אופניים גם עם בגדי הספורט הרגילים שיש לכם בארון בבית, עובדה אשר ללא ספק מעלה את השאלה במידת הכדאיות ברכישת בגדים מיוחדים. אם התלבטתם בנושא אז הרשו לנו לנמק: הבגדים שלכם יספיקו כאשר אינכם רוכבים רחוק או שמזג האוויר אידיאלי, אולם בכל מקרה אחר אתם תתפלאו לגלות שהביגוד והציוד הנכון יהפכו את הרכיבה על האופניים להרבה יותר נוחה ומיטבית.

אז איך בוחרים?

בין אם הגעתם לחנות נעלי וציוד ספורט ובין אם ברצונכם להזמין אונליין, אלו הם הדגשים אותם יש לקחת בחשבון:

  • מידת התאמה – ציוד וביגוד לרכיבה על אופניים נועד למטרה זו בדיוק ולכן עליו להיות כמה שיותר מותאם לכם. כאשר בוחרים ביגוד, חשוב לשים לב לעובדה כי בעת הרכיבה רוב הזמן נוטים קדימה ולכן על החולצה שלובשים להיות מעט יותר ארוכה באזור הגב כדי שהוא לא יהיה חשוף ואותו הדבר גם עם השרוולים. 
  • תנועה – פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש הוא התנועה. מטבע הדברים בעת הרכיבה נמצאים בתנועה מתמדת ועל כן על הבגדים להיות כמה שיותר גמישים ואלסטיים. בכל הנוגע למכנסיים, רצוי שהם יהיו קצרים, מעל גובה הברכיים ומיוצרים מבד לייקרה אשר יכול להימתח בזמן שאתם מפדלים.
  • עמידות בפני מים וזיעה – רכיבה על אופניים היא פעילות גופנית לכל עניין ודבר ולאחר זמן מה הגוף ייחל לייצר זיעה. לכן, חשוב כי הבגדים יהיו מיוצרים מבדים כמה שיותר נושמים ובמקביל, עמידים בפני מים, כך שגם אם אתם נרטבים הבגדים יתייבשו במהרה. כמו כן, מוטב לרכוב על אופניים עם כפפות מאותה הסיבה – אחיזה ממושכת יכולה לגרום להזעה בכפות הידיים ולפגוע באיכות האחיזה.
  • בלימת זעזועים – ישנם דגמים רבים של מכנסי רכיבה, חלקם גם כוללים חומר מוקצף המתפקד כבולם זעזועים מובנה על מנת להפחית חבלות וזעזועים לגוף. כמו כן, מלבד בולם זעזועים, מכנסי הרכיבה לא פעם יכללו גם ריפוד. אזור נוסף בו תהיה שכבת ריפוד הוא בכפפות וזאת כדי להגן על הידיים במקרה ואתם נופלים.
  • ·       אפקטיביות – אין זה סוד שעם כל הציוד והביגוד הנכונים תבזבזו פחות אנרגיה. ביגוד הרכיבה יותר אווירודינמי מאשר ביגוד רגיל שכן הוא צמוד לגוף ולא מושפע מהרוח בעת הרכיבה. כמו כן, גם נעלי הרכיבה מעוצבות על מנת לשפר את מידת האפקטיביות וכוללות סוליות נוקשות אשר מונעות לחץ על הרגל מהדוושה. לדוגמאות לנעלי אדידס מומלצות לחצו כאן.

לסיכום, ציוד רכיבה בוחרים בקפידה – כי על הבטיחות, הבריאות והנוחות ברכיבה לא מומלץ להתפשר!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה