כל מה שרציתם לדעת על טיפול בסבוריאה



מהי מחלה זו ומה מאפיין אותה? ולא פחות חשוב מכך – האם יש בכלל אפשרויות טיפול בסבוריאה? במאמר זה נענה על שאלות אלו ואחרות.

מהי סבוריאה?

הסבוריאה, דהנת בעברית, היא מחלת עור הנגרמת כתוצאה מהפרשה לא מבוקרת של בלוטות חלב, המפרישות הפרשות שומניות. הפרשות אלו גורמות לתופעות שונות על גבי העור החולה. יש האמורים, שמחלת הסבוריאה היא מחלה כרונית ויש הטוענים, שניתן לטפל בה. בשתי הגישות יש הסכמה על העובדה, שלכל הפחות ניתן להקל על התסמינים, גם אם הם דלקתיים.

התסמינים

הסבוריאה יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים אצל אנשים שונים, יחד עם זאת, ישנם תסמינים עיקריים, שנוטים לחזור על עצמם בשכיחות גבוהה מהאחרים: קשקשת, קילופים, אדמומיות, דלקות וגרד. כמובן, לא כל התסמינים יופיעו אצל כל הסובלים מהמחלה ולעתים באזורים שונים יופיעו תסמינים שונים אצל אותו אדם. האזורים בגוף, להם יש נטייה גבוהה יותר להתפרצות סבוריאה הם: בתי השחי, הקרקפת, הפנים והמפשעות.

טיפול בסבוריאה באופן קונבנציונלי

הרפואה הקונבנציונלית מנסה באופן סיסטמתי למצוא תרופות חדשות לכל התחלואות האפשריות. מן הסתם, היא גם מנסה למצוא אמצעים יעילים לטובת טיפול בסבוריאה. לצערנו, הרפואה הקונבנציונלית טרם מצאה את דרך המלך, שתוכל להציע מזור לסובלים מהמחלה ובעיקר, שלא תגרום אצל מטופלים מסוימים אף להחמרה במצבם ולכן חולים רבים מעדיפים להימנע מטיפולים אלו ולהמשיך לסבול, או לפנות לדרכים אחרות.

המקור לדרכים הלא קונבנציונליות

כאמור, טיפול בסבוריאה יכול להיות קונבנציונלי, שלא הוכח כמועיל במיוחד, או אלטרנטיבי. לפני שנעסוק בטיפול האלטרנטיבי, חשוב להבין מה הוביל אליו. אם כן, בעשור האחרון הולכת ועולה המודעות לכך, שגוך האדם הוא מכלול והטיפול בתסמין כזה או אחר לא בהכרח פותר את הבעיה ורק כאשר בוחנים את מכלול הבעיות, ניתן לפתור את מכלול התסמינים ולהגיע לתוצאות הרצויות.

השיטה

השיטה לטיפול בסבוריאה בדרכים שאינן קונבנציונליות כוללת מכלול של טיפולים במטרה לטפל במכלול תסמיני המחלה ומכלול הגורמים לה. לדוגמה, ידוע שעישון ותזונה לקויה מחמירים את המחלה ולכן, אם המטופל יפסיק לעשן וישמור על תזונה מאוזנת, המתאימה לטיפול במחלת הסבוריאה, הרי שהוא ירגיש טוב יותר ולאורך זמן.

גורמים נוספים להחמרת תסמיני הסבוריאה הם: קנדידה, תורשה, זיהומים, מתח, אלרגיות, תרופות, חוסר איזון הורמונלי, בעיות בתפקודי הכבד ועוד.

אמצעים טיפוליים

האמצעים הטבעיים לטיפול בסבוריאה הם כאמור – מכלול של אפשרויות, המותאמות לכל מטופל בהתאם לתסמינים שלו ולחומרתם וגם בהתאם לאורח חייו. כלומר, תכנית הכושר של המטופל תותאם לכושר הגופני הקיים שלו ולהתפתחותה עם הזמן, התפריט היומי שלו יותאם לסדר היום השגרתי שלו וכך הלאה. כמו כן, ישולבו גם טיפולים אלטרנטיביים כדוגמת טיפולים במגע, משחות צמחיות, אימון שגרתי ביוגה ומדיטציה וכדומה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה