ישראל – מעצמת פאות



רובנו לא מודעים לזה, אבל ישראל היא אחת השווקים הגדולים לעולם בתחום הפאות.

כיצד הפכה ישראל לכזו מעצמה בתחום? למה הביקוש לפאות רק הולך וגובר בישראל? התשובה הלא צפויה אבל הגם לא ממש מפתיעה היא המגזר החרדי. המגזר החרדי בישראל מונה מאות אלפים ומאחר שכל אישה נשואה חרדית מחויבת לגלח ולהסתיר את השיער האמיתי שלה, רבבות נשים חרדיות חובשות פאות כדרך חיים.

אנחנו מדברים על רבבות פאות שצריך להכין, להתקין ולתחזק. בערים כמו בני ברק, ירושלים או עמנואל מדובר בפקטור מאוד משמעותי בכלכלה הפנים מגזרית. דווקא במגזר כמו המגזר החרדי שאינו משופע בתעשייה ובתי מלאכה גדולים תעשיית הפאות משמשת פקטור מאוד חשוב, היחידה שאולי יכולה לתת לה 'פייט' היא תעשיית כתבי הקודש וסופרי הסת"ם.

גם חרדים מעדיפים בלונדיניות

מדובר בעולם עשיר ושלם עם קודים משלו וכמובן שגם מיתוג ומסורת משחקים תפקיד. אבל בסוף, כמעט תמיד מדובר באישה שרוצה להיראות ולהרגיש נשית. לפי הביקוש לפאות בהירות, מסתבר שעולם כמנהגו נוהג וגם בחברה החרדית גברים מעדיפים בלונדיניות (או לפחות, זה מה שהנשים שבוחרות את הפאות סבורות).

הביקוש האמיתי כמוצר יופי יצר פה שוק מאוד מוקפד. לכן, תעשיית הפאות המקומית הצליחה לפתח סטנדרט גבוה במיוחד. יש הרבה יבוא, אך כשמדובר בפאות גם מוצרים מיובאים דורשים התקנה והתאמה שדורשת התמחות.

כאמור, כמו בכל תחום המיתוג חוגג. לצד פאות שוות לכל נפש יש פיאות יוקרתיות במיוחד שמחירן יכול להאמיר.

זר לא יבחין בהבדל

מבקר מבחוץ כנראה לא ירגיש בהבדל. פאה זו פאה הוא יחשוב. הוא כמובן טועה. ברחובות בני ברק מרגישים בהבדל. כולם יודעים, לפי הפאה, למי יש יותר. בכמה מהחצרות המרדף הזה עורר תגובת נגד שאסרה פאות וקבעה תקן אחיד לפאות פשוטות במראה מרושל. בכמה קהילות יש פסיקות רבנים שמגדירות את הנושא במדויק. אבל ישנן מספיק נשים חרדיות שאינן כבולות למוסכמות של חצר כזו או אחרת, הן מסתובבת במראה אלגנטי ופאה תואמת שלא היתה מביישת אף מבקרת בחנויות העלית של השאנז אליזה.

תעשיית הפאות במגזר החרדי, ההשלכות החברתיות שלה ותגובת הנגד הממתנת הן דוגמא נפלאה לעולם מרתק מקביל שמתרחש פה ונוכח בחייהם של עשרות אלפי ישראלים. גם את הפן המעניין הזה של החברה החרדית כדאי להכיר, ומומלץ ללמוד את הנושא הזה ללא דעות קדומות וללא משוא פנים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה