מורה פרטי לאנגלית – מי יכול להיות המורה המושלם



יש מקצועות שנלמדים בבתי ספר ותיכונים, בהם תלמידים נעזרים בשירותיהם של מורים פרטיים בגלל שהם חשים קושי רב וחוששים שלא יצליחו לקבל ציונים טובים.

בחלק מהמקצועות, על פי רוב, מדובר במורים פרטיים שמגיעים מתוך המקצוע, בין אם הם היו בעברם מורים בבית ספר ובין אם הם עוסקים בתחום. 

אך יש מקצועות בהם הסקאלה היא הרבה יותר רחבה, כלומר, לא חייבים בהכרח להיות מורים במקצוע בשביל להיות מורים פרטיים. דוגמא טובה לכך היא במקצוע כמו אנגלית. אנחנו יכולים למצוא מורה פרטי לאנגלית, שלא היה בעברו מורה בבית ספר או בתיכון, לא היה איש מקצוע קלאסי, כלומר הוא לא עסק בהכרח בתחום, בין אם זה בספרות אנגלית או כל דבר אחר שקשור באופן ישיר לשפה ולהוראה שלה. 

כעת עולה השאלה, מי יכול להיות מורה פרטי לאנגלית ואת מי מומלץ לנו לשכור, בין אם זה לנו ובין אם זה לילדים שלנו. לפני שנציג מספר אופציות בנושא, חשוב לומר, אף על פי שבמקצוע כמו אנגלית, יש כלים שונים בהם ניתן להיעזר בשביל ללמוד את המקצוע, בין אם זה אתרי אינטרנט, בין אם זה סרטים, קלטות ועוד, עדיין נכון יותר להיעזר במורה פרטי שיכול לשבת איתנו או עם הילדים שלנו, לעבור איתנו על כל החומר וללמד אותנו מה לעשות. בצורה כזו, אנחנו גם יכולים לשאול שאלות, גם יכולים לקבל אינפורמציה רחבה שאיננה נמצאת באותם עזרים שציינו. 

מי יכול להיות מורה פרטי לאנגלית

כאמור, האידיאל הוא למצוא מורה שהיה מועסק בעברו בהוראה או מועסק היום בהוראה. חשוב מאוד שהוא יהיה באותה רמה וילמד את אותה שכבת גיל כפי שאנחנו זקוקים. נניח אם אנחנו מחפשים מורה פרטי לילדים בכיתה ה', מוטב שהמורה יהיה בעל ניסיון בלימוד אנגלית לכיתה ה' ולא בלימוד אנגלית של ילדים גדולים או קטנים יותר. 

אופציה נוספת היא לחפש סטודנטים או מרצים לאנגלית שמעבירים גם שיעורים פרטיים. הסיבה היא, שהם מכירים את השפה לעומק, וגם עובדים איתה ביום יום. לכן הם יכולים להעביר שיעורים פרטיים בנושא. יהיה הרבה יותר קל למצוא סטודנטים מאשר מרצים, אך יש מקומות בהם ניתן למצוא גם אנשים בעלי הכשרה אקדמית רחבה יותר. 

עוד אפשרות, לחפש סטודנטים שלא מגיעים מהתחום אך הם בעלי רמה גבוהה באנגלית, למשל, סטודנטים לרפואה, סטודנטים למדעי המחשב ועוד. מדובר על מקצועות בהם צריך לדעת אנגלית ברמה גבוהה והם יכולים להעביר את הידע שלהם לתלמידים. 

אפשרות אחרת היא, להשתמש באנשים שמתעסקים בשפה בצורות שונות, מתרגמים, מתמללים, אפילו כותבים שיודעים את השפה על בוריה. הם יכולים להעביר שיעורים פרטיים ברמות מסוימות. ייתכן וסדר השיעור יהיה שונה וייחודי, אך מעניין ואיכותי לא פחות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה