רופא עיניים מומלץ לניתוח קטרקט בראשון לציון



קטרקט הוא מצב מוכר מאוד בעולם הרפואה הקורה לרוב בגילאים מבוגרים והוא השם הרפואי של תופעת העכירות בעדשת העין.

תופעה זו גורמת להפרעה בראייה בגילאים בוגרים יחסית, כאשר מידה הפרעת הראיה משתנה מאדם לאדם, ישנם כאלה שיחוו הפרעה קשה וישנם כאלה שיחוו הפרעה קלה.  תפקיד העדשה הוא למעשה למקד את קרני האור ולכן היא שקופה לחלוטין, וכתוצאה מכך אנו יכולים לראות בצורה חדה וברורה. אולם, בעין שבה התפתח קטרקט העדשה נעשית עכורה, וכך הראייה הולכת ונעשית לא ברורה. מחלה זו אופיינית לאנשים מבוגרים והיא נחשבת למחלה נפוצה לעת זקנה, אולם פעמים רבות, אומנם באחוזים נמוכים גם אנשים בני 40 + סובלים ממנה בשל תאונה או מחלה ספציפית שהתפתחה בעין. 

לראות בצורה חדה וברורה על ידי ניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט נחשב כיום לניתוח הטוב ביותר בעולם והוא נעשה על ידי רופא עיניים בראשון לציון או בכל עיר אחרת, בין אם מדובר על ניתוח פרטי או ניתוח מטעם קופות החולים. חשוב לציין כי במחלת הקטרקט יש לטפל כמה שיותר מהר ולא לדחות אותו, כיוון שמדובר במרכיב קריטי לשמירה על איכות חיינו ולשמירה על בריאותינו וניהול אורח חיים בטיחותי. רק נציין כי קטרקט יכול לגרום לטשטוש הראייה, מה שיכול להוות נפילות, חבלות וחלילה לפגיעה בעת מעבר כביש, והדבר חמור יותר כאשר מדובר באנשים מבוגרים. כמו כן, קטרקט יכול להשפיע על נהיגה ברכב ויכול לגרום לנוהג להיות מעורב בתאונות דרכים, ולכן במקרה זה יפה שעה אחת קודם. 

ההכנות לניתוח קטרקט בעין

ראשית, במקרה של טשטוש בראייה או כל תסמין אחר הגורם לראייה שאינה ברורה בעת זקנה, מומלץ לגשת לרופא עיניים שיבחן היטב את הבעיה ויקבע האם מדובר בקטרקט או שבכלל מדובר בבעיית ראייה שגרתית הדורשת הרכבת משקפיים או עדשות מגע. במידה ואובחן קטרקט, יש צורך לבצע בדיקת עיניים מלאה ולהתכונן לניתוח. בתהליך הראשונה יש צורך להביא את התיק הרפואי מרופא המשפחה לרופא העיניים במטרה לבדוק את התרופות אותן הנכם נוטלים ובכלל את ההיסטוריה הרפואית שלכם שהיא קריטית לתהליך הניתוח. לקראת הניתוח, לפחות שבועיים לפני רצוי שלא לבצע פעילות פיזית או להיחשף לאבק ולכלך, כמו גם יש צורך להיערך לתקופת החלמה של שבועיים לפחות לאחר הניתוח.

מה נעשה במסגרת ניתוח קטרקט?

בתהליך ניתוח קטרקט מוציאים את העדשה הפגומה אשר פוגמת בראיה ובמקומה משתילים עדשה חדשה מלאכותית שתאפשר ראייה חדה וברורה יותר. תהליך זה נעשה על ידי רופא עיניים מומחה אשר משתמש בציוד ייחודי כדוגמת מקרוסקופי וציוד סטרילי בחדר הניתוח,  וזאת בחדר סטרילי לגמרי. ישנם שיטות שונות לביצוע ניתוח קטרקט, כאשר השיטה הנפוצה והבטוחה יותר נקראת- הפאקואמולסיפיקציה, שזוהי  טכניקה חדשנית יחסית המאפשרת את הוצאת העדשה הטבעית מהעין באמצעות חתך מזערי המתבצע בעדינות ולאחר מכן הוא נסגר לאחר הניתוח באופן עצמאי ללא כל צורך בתפרים. הניתוח עצמו עורך כ- 15 דקות בלבד, אולם ההכנה עצמה לניתוח מרגע קבלת המטופל לבית החולים ועד לשחרורו לביתו יכול לקחת כמה שעות (לרוב 4-5).

תהליך ההחלמה מהניתוח

לאחר ניתוח קטרקט בעין, נדרשת החלמה של לפחות שבועיים, בה יש הגבלה בפעילות פיזית וחשיפה לאבק ולכלך, כאשר ההמלצה היא לנוח וכמה שיותר. מבחינת כאב, הניתוח עצמו אינו כואב כיוון שהוא נעשה בהרדמה מלאה, אולם ייתכן כי יהיו כאבים קלים באזור העין שניתן להתגבר עליהם באמצעות משככי כאבים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה