איך מתבצע תהליך ייצור תכשיטים בתלת מימד?



עולם ההדפסה והדפוס עבר מהפיכה של ממש לפני כמה שנים, עת התקבלו לעבודה ושימוש קבועים טכניקות עבודה מיוחדות וחדישות אשר עדיין - מצעידות קדימה את התחום כולו.

כיום אין מדובר אך ורק בהדפסות על גבי דפי נייר או אלמנטים הקשורים לעולם הפרסום ושלטי החוצות אלא על מגוון עצום של חומרי גלם, של תשתיות ושל שיטות עבודה הקשורות להדפסה או דומות לטכניקה של הדפסה. כך הדבר כאשר מדברים על העולם של הדפסת תלת מימד.

כיום ההדפסה התלת מימדית לוקחת חלק בענפים רבים ומגוונים. אפילו תכשיטים, מודלים שונים או יצירות משעווה ניתן ליצור באמצעות שיטה זו ובעצם אין מדובר בהדפסה של ממש אלא בטכנולוגיה מתקדמת, מדויקת ועדינה ביותר של הנחת שכבות פולימרים דקיקות זו על גבי זו עד ליצירת הדגם המבוקש. כפי שניתן להבין - ישנם כיום גדלים רבים ושונים של מדפסת תלת מימדית על מנת להתאים לכל צורךייעוד או שימוש, שהרי ייצור תכשיט שונה באופן מהותי מייצור מודל או פסל.

איך פועלת ההדפסה התלת מימדית?

כאמור - מדובר בטכנולוגיה מתקדמת המשלבת תוכנות מחשב מקצועיות ומדויקות ועבודת הנחה של שכבות שמבוצעת על ידי המדפסת עצמה. כאשר מדובר על מדפסות קטנות המיועדות לשימוש בייצור תכשיטים זעירים - הן מצוידות בתא הדפסה המוגן על ידי לוח זכוכית או פלסטיק שקוף על מנת להגן על חלקיה העדינים של המדפסת מפני כל משב רוח קליל אשר עלול להטות את פיסות הפולימר ולגרום לכך שהן תונחנה שלא במקום הנכון והמתאים ביותר.

את ההדמיה הממוחשבת יש לבצע בתוכנת המחשב המתאימה וכמובן לוודא מבעוד מועד שהתוכנה נתמכת על ידי המחשב עצמו על מנת שהדגם יועבר כמו שצריך אל הכרטיס האלקטרוני של המדפסת עצמה. חשוב לשים לב שהדגם מדויק, שהמידות נכונות ושהוכנסו כל הפרטים הקשורים לתוצר הסופי המבוקש. רק לאחר שנבדקו כל הפרטים אפשר לתת למחשב את פקודת ההדפסה שתועבר למדפסת ולהמתין. מכיוון שמדובר בפעולה מדויקת ביותר - ההדפסה לעיתים אורכת לא מעט זמן.

מי עושה שימוש במדפסות תלת מימדיות?

לא רק תעשיית עיצוב התכשיטים מרוויחה תועלת רבה מעולם ההדפסות התלת מימדיות, כי אם נושאים ותחומים אחרים:

  • עולם האומנות והעיצוב - שבו מתבצע שימוש בהדפסת מודלים תלת מימדיים שונים למגוון עצום של שימושים.
  • פיסול בשעווה - מה שבעבר היה מתבצע באופן ידני ומסורתי - יכול כיום להתבצע באופן חלקי גם על ידי מדפסות תלת מימד ובכך להעשיר את הפרטים הקטנים ולדייק עוד יותר בפיסול עצמו.
  • פלסטיק מסוגים שונים ניתן גם כן להיות בשימוש בהדפסות תלת מימדיות וכך לאפשר גם למי שעוסק בענף זה ליהנות מהטכנולוגיה המיוחדת.
  • מחשוב ואלקטרוניקה - בזכות הדפסות אלה ניתן לייצר כרטיסים אלקטרוניים, ביו טכנולוגיים ודיגיטליים זעירים ורמה גבוהה במיוחד של דיוק.
  • ציוד לרופאי שיניים ומעבדות דנטליות - שגם בהם הגודל חשוב ומהותי ורמת הדיוק קריטית.
  • יצירת פסלים ודיוקנאות ברמת דיוק גבוהה המאפשרת שימת לב לכל הפרטים.

כפי שניתן לראות אט אט מתרחב השימוש במדפסות תלת מימדיות ואי אפשר לדעת האם יהיו תחומים נוספים שבהם תוכלנה המדפסות לתת מענה הולם ויותר מכך - עדין, רגיש, מדויק להפליא וכמובן תוך הדפסה באיכות גבוהה מאד המתאימה לכל שימוש ולכל תחום. חשוב מאד לפנות אל מי שמומחה בתחום על מנת לוודא שציוד ההדפסה יענה על הציפיות ושיתקבלו תוצרי הדפסה לא פחות ממעולים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה