לכמה משכורות חודשיות זקוקים תושבי ראשון לציון כדי לקנות דירה ממוצעתת?



הצלבה בין נתוני הלמ"ס בנוגע להכנסות של משקי הבית, לבין מחירי הדירות מעלה כי מספר המשכורות הנדרש לרכישת דירה קטן דווקא בערים היקרות - כי מרוויחים בהן יותר.

היכן בישראל הכי קל לרכוש דירות והיכן הכי קשה, במונחים של שכר חודשי? מעת לעת מתפרסמים נתונים שונים על היחס בין מחירי הדירות במדינה לרמות השכר. ואולם, אלה מתעלמים מההכנסה הכוללת נטו למשק בית, הבדלי המחירים ורמות השכר בין היישובים השונים. הצלבת נתוני ההכנסות של משקי הבית, שפירסמה באחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), עם מחירי הדירות המתפרסמים באתר yad2 מלמדת על יכולתם של תושבי הערים הגדולות לרכוש דירת 4 חדרים ממוצעת בעיר מגוריהם — ובמלים אחרות, על מספר המשכורות שלהן הם יידרשו כדי שיוכלו לעמוד בעלויותיה של עסקה כזאת.

לעדכונים הכי חמים בראשל"צ – הצטרפו בקליק לפייסבוק של ראשונט


העיר שבה הכי קשה לקנות דירה היא ירושלים, שם זקוק משק בית ממוצע ל־196.1 משכורות כדי לקנות דירת 4 חדרים ממוצעת. העיר שלתושביה הכי קל לרכוש דירת 4 חדרים בתחומה היא באר שבע. נתוני yad2 מלמדים כי דירה ממוצעת מיד שנייה בעיר עולה 1.02 מיליון שקל, ונוכח ההכנסה הממוצעת של משקי הבית בבירת הנגב — 12.6 - בראשון לציון נדרש התושב הממוצע ל־153.8 משכורות כדי לקנות דירה.

אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בדיווח החדשותי.
הייתם עדים לאירוע? שמעתם סיפור שעשוי לעניין? צילמתם תמונות מיוחדות?
שילחו אלינו למייל- [email protected]

קרדיט: אודי ששון Themarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה