עורך דין פשיטת רגל – לא לעבור את התהליך לבד



כשאנחנו שומעים בתקשורת על פשיטת רגל, בדרך כלל מדובר בחברות גדולות, עסקים מוכרים אשר משרתים קהל לקוחות גדול ומעסיקים מאות אם לא אלפי עובדים. לעיתים מגיעים לתקשורת גם סיפורים על מקרים של פשיטות רגל, כשמדובר באנשי עסקים גדולים וחשובים.

אך האמת היא שרוב המקרים של פשיטת רגל, מן הסתם, נוגעים לאזרח קטן, אנשים פרטיים שאינם יכולים לעמוד בתשלום החובות שלהם. מדובר באנשים שהגיעו למצב שהם אינם יכולים להחזיר חובות והצ'קים שהם משלמים בעזרתם, לא ניתן לפדות אותם. בדרך כלל מדובר באנשים שאיבדו את מקום עבודתם, שחלה ירידה דרסטית בשכר שלהם (בעיקר עצמאים), אנשים שהתגרשו ולא יכולים לעמוד בתשלומי המזונות, אנשים שמצבם הבריאותי התדרדר במהלך הזמן וזה פגע בפרנסתם ועוד. הערכות הן שמדי שנה המספרים עולים באחוזים רבים, ומגיע לעיתים עד לכדי מצב של אלפי אנשים אשר פושטים רגל מדי שנה.

בתהליך זה, רצוי מאוד להיעזר בעורך דין פשיטת רגל, אשר ילווה אתכם במשך כל התהליך ויעזור לכם להתמודד עם הרשויות השונות. צריך לזכור, עורך דין פשיטת רגל הוא לא רק מי שמנחה או מסביר לכם כיצד לנהוג ומה הזכויות שלכם בתקופה זו, אלא הוא גם יעמוד מול הנושים השונים, מול רשויות הוצאה לפועל ורשויות אחרות, וכן אם יידרש הוא יסביר את הצד של הלקוח בבית המשפט.

מה זאת בדיוק פשיטת רגל ולמה צריך עורך דין בשביל זה

פשיטת רגל זה מצב בו אדם או חברה, מגיעים לסיטואציה של חדלון פירעון, כלומר הם לא יכולים להחזיר את החובות שלהם. נניח ואדם רוכש דירה, יש לו משכנתא, ובשלב מסוים מתברר שאין לו יותר דרך לשלם אותה. במצב כזה הוא יכול לבקש שיכריזו עליו כפושט רגל.

חשוב להבהיר, מצב של פשיטת רגל, הוא לכאורה מצב בעייתי, אך למעשה טמונים בו יתרונות וחסרונות גם לחייב וגם לנושה. זו הסיבה שנכון להשתמש בהליך זה ובוודאי לשכור עו"ד פשיטת רגל שיעזור בכך.

הנה מספר הסברים מדוע פשיטת רגל היא דבר שיש בו יתרונות וחסרונות לחייב ולנושים:

היתרונות והחסרונות לחייב

מצד החייב, הרי שהיתרון בפשיטת רגל זו ההגנה המשפטית שהוא מקבל מפני הנושים. ברגע שהוא נכנס למצב של פשיטת רגל, לא ניתן לתבוע אותו בבית משפט ולמעשה כל ההליך המשפטי משתנה לגמרי. זה מאפשר להתחיל בתהליך של סידור מחדש של כל עניינו הכספיים.

החיסרון הוא, שבעת תהליך שכזה, החייב לא יכול לבצע שום פעולה כלכלית או אחרת, כלומר, הוא לא יכול למכור את נכסיו או לממש זכויות כלכליות אחרות שעומדות לרשותו. הסיבה היא שכל מה שעומד לרשותו, מיועד להחזר חובותיו. במידה וינסה לעשות איזו פעולה, הרי שזה יהיה לא חוקי והוא עלול להינזק כתוצאה מכך (מה שמוכר בעגה המשפטית כהברחת נכסים).

היתרונות והחסרונות מצד הנושים

היתרון של הנושים בפשיטת רגל הוא, שכל הנכסים וכל הכספים שעומדים לרשות החייב, מיועדים לתשלום חובותיו. על כן הם יכולים להיות בטוחים שהם יקבלו את חלקם מכספים.

החיסרון הוא, סביר להניח שזה ייקח זמן והם לא יקבלו את הכל, שכן עורך דין פשיטת רגל ידאג שההסדר יתבצע על החזר חלק מהחובות ולא הכל, בשביל שהחייב יוכל לחזור ולהתנהל באופן עצמאי מבחינה כלכלית.

אם אתם רוצים לדעת עוד עורך דין פשיטת רגל אתם מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד דוד הוד, משרדו ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת. משרדו של עו"ד דוד הוד מתמחה, בין היתר בייצוג חייבים במקרים של פשיטת רגל.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה