הר הביטוח-הדרך לחיסכון כלכלי



במסגרת עבודתי אני יושב בסלון של משפחות בישראל מדיערב ולילה, ושם אני נחשף שוב ושוב לאמירות מהסוג "אני משלם מאות שקלים בחודש לביטוחים ואין לי מושג מה יש לי" או "יש לי הרגשה שאני משלם פעמים על אותו ביטוח אבל אין לי מושג מה עושים עם זה". אנשים משלמים מאות ואף אלפי שקלים בחודש, ובכל זאת כשאני שואל אותם על מה הם מבוטחים, יש שתיקה של מבוכה

חוסר הידע הזה גורם ללקוחות נזקים רבים לדוגמא: בעת התממשות מקרה ביטוחי בו הם זקוקים לעזרה הם לא פונים לחברות הביטוח בתביעה כי מבחינתם קופת החולים משלמת להם, אבל הם לא מודעים לעובדה שמגיע להם פיצוי כספי בחלק מהפוליסות על עצם זה שהם לא תובעים את חברות הביטוח ומשתמשים בביטוח של קופות החולים. מיזם הר הביטוח הוא הפתרון.

דוגמא נוספת של הפסד כספי עקב חוסר ידע הוא מה שמכונה בעגה המקצועית "כפל ביטוח" שזה בפשטות אומר שאני משלם פעמים על מוצר אחד בלבד, יש לי ביטוח בריאות לדוגמא בהראל, ואיזה נציגה חביבה  מחברת כלל הרימה אלי טלפון והסבירה לי כמה חשוב ביטוח בריאות לי ולמשפחתי, ואני כאדם שדואג למשפחתי שלפתי את כרטיס האשראי, והנה לפתע נהפכתי לאדם עם 2 פוליסות בריאות שאני משלם עליהם מאות שקלים כל חודש, בואו נראה מה יקרה חס ושלום באסון בו אזדקק לניתוח עקב מצב רפואי שנחת עלי, האם כלל והראל ישלמו לי כל אחד את הניתוח ואעבור 2ניתוחים? התשובה ברורה הראל וכלל כל אחת תשלם 50% מהניתוח, מה שאומר ששילמתי פרמיה כפולה על אותו כיסוי.

אז איך הממשק האינטרנטי המכונה הר הביטוח, שצפוי להופיע בתחילת 2017, יכול לעזור לנו למנוע מצב של חוסר ידע ובעקבות זה לחסוך לנו הוצאה מיותרת של מאות שקלים בחודש?

בהקלדת מספר נתונים בסיסים כגון מספר ת.ז ותאריך הנפקה, נקבל רשימה של כל הביטוחים שלנו, כולל טלפונים של כל החברות המבטחות.

כעת, מה שנותר לעשות הוא לקחת יוזמה ולהרים טלפון לאותם חברות ולדרוש את הפוליסות שלנו, לא צריך להיות מומחה גדול בכדי לזהות "כפל ביטוח". לגבי החלקים בפוליסה שאנחנו לא מבינים, מומלץ לפנות לסוכן הביטוח שלנו שישב ויעבור אתנו על כל החומר שהתקבל, יסביר לנו בשפה פשוטה מה נכון לנו להשאיר, מה כדאי לבטל ועל מה בעצם אנחנו מכוסים.כאשר נזדקק חו"ח לכסף של הביטוח נדע למי לפנות ואת מי לתבוע מבלי שחוסר הידע ימנע מאתנו לקבל את הזכויות שמגיעות לנו כדין.

אם כן, יש למה לחכות - בתחילת 2017 הר הביטוח יעלה לאוויר ויהיה לציבור בישראל את האופציה להתחיל לקחת אחריות על הכסף שלו ולהפסיק להתלונן על המצב.לצאת מהפוזיציה של חוסר הידע אשר כיום הרוב המוחלט של הציבור לא עושה עם זה דבר.

הרבה יותר כיף לי לשבת עם משפחה על הביטוחים שלה כשהם מפגינים ידע במה שיש להם ולא מתלוננים בפני על הייאוש בחוסר הידע, ברגע שהם ישתמשו בכלי של הר הביטוח זה בפירושייתן להם יתרון בלהבין על מה הם מוציאים כ"כ הרבה כספים. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה