קציצות הדג המרוקאיות של מלי ששון



מלי ששון מרחובות חושפת את הסוד המשפחתי להכנת קציצות דגים פיקנטיות. רמז: זה קשור ללחם

מלי ששון, 54, נשואה לרפי, אימא לשלושה ילדים, מנהלת את דוכן מפעל הפיס בקניון רחובות. ששון מגדלת בגינה שלה ירקות ותבלינים — סלרי, פלפלים חריפים, עגבניות שרי, בזיליקום, מרווה, טימין, נענע, לימונית ולואיזה — ומשתמשת בהם בבישוליה.

"בקציצות אני משתמשת בפילה טונה, אני לא מתפשרת", מספרת ששון. "אפשר להקפיא את הקציצות במתכון הזה או להשאיר אותן במקרר. ביום שישי, גם אם אני מגיעה בשעה 14:30 בצהריים, אני מכינה את הרוטב, מכניסה את הקציצות והן מוכנות מהר, כל מה שצריך לצדן הוא לחם".

המתכון עבר מאמה של ששון לאחותה ואז אליה. לאחר שנפטרו הוריה עברה ששון להתגורר בבית ההורים בשיכון סלע, מול בית הכנסת שבנה אביה. בכל שבת היא מארחת לסעודה שלישית בבית הכנסת תושבים מהאזור. "בשבילי זו מצווה, אני גאה בזה ואני משמרת את המסורת של ההורים".

(צילום: אבי מועלם)

קציצות דג מרוקאיות

המצרכים:

לקציצות: להשרות פילה טונה במיץ לימון טרי עם מעט מלח, רצוי להשאיר כמה שעות במקרר. לאחר מכן יש לשטוף את הדג ולטחון אותו במג'ימיקס עם עשבי תיבול: פטרוזיליה, כוסברה, בצל ושום. (הסוד של מלי הוא להכניס בשלב הזה גם פרוסת לחם אחת מושרית במים וסחוטה.)

לתערובת מכניסים ביצה, כורכום, כמון, מעט פלפל שחור ומעט מאוד מלח. יוצרים כדורים קטנים ומניחים בצד.

(צילום: אבי מועלם)

לרוטב:

הרוטב הוא על בסיס עגבניות. לכמות של סיר בינוני יש צורך בשלוש עגבניות גדולות. מוסיפים להן פלפלים רגילים או חריפים (על פי הטעם האישי) קצוצים.

מוסיפים כמה שיני שום ועשבי תיבול (כוסברה ופטרוזיליה), אריסה ופפריקה אדומה בשמן. הסוד ברוטב הוא להוסיף מעט לימון כבוש שמעמיק את הטעם. לאחר שהרוטב רותח יש להוסיף אליו את הקציצות ולתת להן להתבשל 12 דקות ולא יותר. בתיאבון!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה