במקרים רבים, היינו אומרים רבים מדי, מגיעים לעובדים החזרי מס.

במקרים רבים, היינו אומרים רבים מדי, מגיעים לעובדים החזרי מס. ישראל היא מדינה שמטילה מסים רבים על אזרחיה. עובדה זו חוצה מחנות וחוצה ממשלות, והייתה קיימת עוד מראשית התהוותה של המדינה, אך בשל כך נוצרו עשרות סייגים משפטיים לכך, שבהמשך התהוו לחוקים כתובים: המחוקק לא חיכה שהאזרח יגרור את הרשויות לבית המשפט, אלא חוקק בעצמו חוקים אשר מונעים מהמדינה לגבות ממך מסים תחת תנאים מסוימים. 

בשל כך שהחזרי המס נהפכו לתעשייה של ממש, הוקמו פורטלים ייעוץ אונליין

המטרה של הפורטלים הללו היא לתת לך ייעוץ בלבד, ולא מסמך שמחייב משפטית את הרשויות. יחד עם זאת, היעזרות בהמלצות של אותם פורטלים ואמירת מבנה הטיעון שלהם למעסיקים ולרשויות תזכה אותך בסבירות גבוהה בהחזר הרצוי. יצוין כי כיום כמעט כל תחומי החיים של האזרח, גם אלו שלא נוגעים לעבודה ותעסוקה, עשויים לזכות אותו במס: מצב האישות, שאלת שירותו בצה"ל, שאלת השלמתו תואר אקדמי ראשון לפחות, ועוד. לעתים, הטבה אחת לא יכולה לבוא בכפיפה אחת עם הטבה אחרת ולעתים ניתן כפל החזרים. לכן, הפורטל מאפשר לכם בלחיצות כפתור בודדות לדעת אם ההחזר הוא בר השגה עבורכם, ובאיזה שיעור.

החזר מס רטרואקטיבי לשכירים

נושא נוסף שחשוב לנו לספר לכם עליו הוא החזר המס לשכירים. שכירים יכולים להיות מועסקים בכל מיני מסגרות: בשירות המדינה, במסגרות פרטיות, במקביל (עובדים אצל כמה מעסיקים), ועוד. בשל מעמדות מאד מסוימים אלו ייתכן כי לאותו עובד מגיעים החזרי מס. לכן, כל עוד אתה שכיר, ויש לך מקום עבודה בו אתה עובד בשביל מישהו אחר, כנגד טופס 101 מדי שנה, אל תקל בכך ראש: בדוק האם מגיעים לך החזרי מס.

האם המלצות הפורטל הן המלצות מחייבות משפטית?

הן לא מחייבות משפטית אך כן מסתמכות על לשון החוק ולשון פסיקות קודמות במערכת המשפט. על מנת לממש זאת משפטית כדאי מאד שרואה חשבון או עורך דין הבקיא בדיני כלכלה ייצג אותך מול הגורמים שאמונים על החזר המס. ניתן לעתים להתמודד עם גורמים אלו לבד, על סמך הידע שצברת בפורטלים, אך הדבר לא תמיד אפשרי. הרבה פעמים פקידי שומה במס הכנסה כלל לא עונים למכותבים שלהם, ואם עונים – הם עונים לאחר שלמדו את החומר ומצאו – מהצד שלהם, למה לא מגיע לך החזר. לכן, חשוב, לעניות דעתנו, שעל מנת לממש את ההחזר הזה, תתייעץ עם רואי חשבון, אקטוארים, עורכי דין לענייני כלכלה וכד'.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה