ניתוח לעיצוב קוביות בבטן – מידע מקיף



שרירי הבטן הם סמל סטטוס. מקנים מראה ספורטיבי, של אדם שאכפת לו מעצמו ומגופו, שומר על בריאותו ותזונתו.

שרירי הבטן מורכבים מקדמת הבטן משריר הישר בטני ("שריר הקוביות"). שריר זה מתחיל מבית החזה ונמשך לאורך הבטן עד לעצם הערווה באגן. שריר זה מורכב משני שרירים מקבילים כאשר בקו האמצע מחברת ביניהם יריעה של רקמת חיבור הנקראת linea alba

כל שריר מפוצל רוחבית על ידי מחיצת רקמת חיבור הנקראת tendinous intersections. השריר נחבק ברמת חיבור הנקראת linea semilunaris  ("קו חצי ירח").

בצדי הבטן קיימים שרירים הנקראים אלכסונים ומורכבים מ-3 שכבות של שריר (האלכסוני החיצוני, האלכסוני הפנימי והרוחבי) באזור המפשעות. שרירים אלה מתחברים לרצועת המפשעה inguinal ligament.

בחורים רבים המתאמנים שנים אינם מצליחים להגיע למראה בטן חטובה. הסיבה העיקרית היא אחוזי שומן רבים יותר. שרירי הבטן מתחילים להראות (ה"קוביות") וכאשר אחוז השומן יורד מ-12%.

הניתוח מתאים בעיקר לבחורים ובחורות בעלי אחוזי שומן נמוכים יחסית (20% ומטה) שאינם מצליחים להגיע למראה "קוביות" או שאינם מתאמנים.

לעיתים בחורים רזים שמבנה שריר הישר בטני אינו מפוצל על ידי המחיצות הרוחביות או כאלה שעברו שאיבת שומן רגילה ועקב תהליך הצטלקות פנימית לא מצליחים לקבל מראה מחוטב.

גם במקרים בהם הבחור רזה עדיין ניתן תמיד לשאוב שומן. אדם לא יכול להתקיים מתחת ל-4% שומן.

כיצד מבוצע ניתוח לעיצוב קוביות בבטן?

ניתוח קוביות בבטן מבוצע בהרדמה כללית. הפציינט מסומן לפני הניתוח בעמידה. שריר הבטן מסומן, קו האמצע והקווים הצדדיים, המחיצות הרוחביות מסומנות, צדי הבטן מסומנים וקווי המפשעות, השומן המותני מסומן כמפה טופוגרפית.

במהלך הניתוח מוזרק לאזורים בהם השומן נשאב תמיסה המכילה מי מלח, אדרנלין (לעצירת הדימומים) ולידוקאין (להרדמה מקומית).

לאחר מספר דקות (בהן האדרנלין מתחיל לעבוד) מבוצעת שאיבת השומן בלייזר בקנולות (צינורות מתכת) בעיקר במותניים, בצדי הבטן (אזור האלכסונים) ובקו ה-linea alba (בקו האמצעי האורכי במרכז הבטן), בקו החיצוני של שריר הישר בטני (linea semilunaris) ובמחיצות הגדולות הרוחביות tendinous intersections.

השומן הנשאב מסונן ושומן נקי מוזרק לתוך הקוביות כדי עוד יותר להגביר את הקונטרסט בין האזורים השקועים לאזורים המורמים. החתכים הזעירים דרכם הקנולות הוחדרו נתפרים בתפרים מתכלים.

בסיום הניתוח הבטן נחבשת בגלילים של בד ופלסטרים בצורת הקוביות לתמוך באזורים השקועים ולהדביק את העור לרקמות העמוקות כדי לשמר את הצורה הזו. כמו כן חבישת לחץ מונחת על הבטן.

חבישת הלחץ ממשיכה למשך 6 שבועות.

מה תקופת ההחלמה ומה צפי לאחר הניתוח? 

תקופת ההחלמה המשמעותית נמשכת כשבוע-שבועיים במהלכן הכאב ילך ויפחת והשומן שנקלט מחוטב לאחר כ-6 שבועות. הבצקות נמשכות כ-3 חודשים. התוצאה היא קבועה ומחזיקה מעמד לצמיתות, אם הפציינט שומר על משקל קבוע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה