מצדיעים לחתן פרס ישראל אלוף במיל דורון אלמוג



אלמוג שקיבל לאחרונה את פרס ישראל הוא יליד העיר * עיריית ראשון לציון תקיים אירוע לכבודו במוזיאון ראשון לציון * לפני כחצי שנה ביקרו עשרות בכירים מהעירייה בכפר השיקומי לילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים "עלה נגב- נחלת ערן" על שם ערן, בנו של אלמוג

העיר ראשון לציון ומוזיאון ראשון לציון מבקשים לכבד את האלוף (מיל') דורון אלמוג, בן העיר ולהוקיר את חזונו ופעילותו להקמת כפר שיקומי, בית חם, מקצועי ואוהב לילדים ואנשים עם מוגבלות רב תחומית קשה. ביום חמישי הבא (9.6.16) יתקיים ערב הצדעה לאלוף במיל'.

"אני נפעם מהעוצמה שבעשייתך" אמר ראש העירייה, דב צור לאלוף במיל', דורון אלמוג, אך לפני כחצי שנה עת ביקר בכפר השיקומי "עלה נגב- נחלת ערן" עם כחמישים מבכירי העירייה, בהם חברי מועצה, מנכ"ל העירייה, ראשי מינהלים, מנהלי אגפים ובכירים בחברות העירוניות. אלמוג, יליד העיר ראשון לציון, קיבל לאחרונה את פרס ישראל היוקרתי על כך ש"הקדיש את מרבית חייו למדינת ישראל ולאזרחיה, בשירות צבאי משמעותי במשך 35 שנה עד לתפקידו כאלוף פיקוד הדרום, ולאחר מכן במהפכה שהוביל בתחום הטיפול החברתי באוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, כאשר יזם והקים עם רעייתו דידי וחבריו בעמותת עלה נגב, כפר ייחודי לבוגרים פגועי מוחין - מסגרת פורצת דרך שמאפשרת לאוכלוסייה זו להתקיים בדרך משמעותית ומכובדת" לשון נימוק חברי הועדה. דורון אלמוג, יו"ר "עלה נגב – נחלת ערן" וחתן פרס ישראל לשנת תשע"ו, מוביל את חזון ופיתוח הכפר במסירות אין קץ. הכפר נקרא ע"ש ערן אלמוג, בנם של דידי ואלוף (מיל') דורון אלמוג, שהיה מדייריו הראשונים. ערן, שסבל מאוטיזם ומפגיעה מוחית מולדת, נפטר בשנת 2007 בגיל 23.

"עלה נגב – נחלת ערן" הינו כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם שהוכרז בידי ממשלת ישראל כפרויקט לאומי. הכפר מציע בית חם, מקצועי, מכבד ואוהב לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, מומים גנטיים ובעיות פיזיות מורכבות.

הערב יהיה במעמד ראש העירייה- דב צור, ד"ר יעקב נאמן- לשעבר שר המשפטים, ידיד המשפחה ומפקד חוליית חילוץ החללים שחילצה את סגן ערן אברוצקי ז"ל, אחיו של דורון אלמוג. כמו כן יברך עו"ד דוד שמרון, מפקד מחלקת הטנקים שערן, אחיו של דורון, החליף כמפקד מוצב ברמת הגולן כחודשיים לפני המלחמה, וכן ליהיא לפיד – צלמת ופועלת למען ילדים אוטיסטיים.

תערוכת צילומים פרי יצירתם של דיירי "עלה נגב- נחלת ערן"
באירוע תוצג תערוכה בת 20 תצלומים פרי יצירתם של של דיירי "עלה נגב- נחלת ערן" ועל ידי צלמים נוספים.

התערוכה: "השרשרת האנושית נמדדת בחוליה החלשה ביותר שלה" מציגה את הכפר והטבע דרך עיניהם של אנשים עם מוגבלויות. איך צילום של הנוף והצומח מרגש כשהוא מצולם על ידי נכים קשים ? ואיך יוצרים זיכרונות ילדות מצולמים כשהילדות היא כה כואבת ומורכבת ?

הצילומים נערכו במסגרת פרויקט הצילום עם עמותת "פלטפורמה", שהחל לפני כשנה בסדנת צילום לששה מן הדיירים, שהנחתה אילנה קולנדר.

את הפרויקט "אלבומי שמחה" הובילו נטע דקל וורד שדות ומטרתו לתעד את חייהם של התינוקות והדיירים הבוגרים בכפר, להציג את התקדמותם ולהעניק להם זיכרונות ילדות.

התמונה המצורפת צולמה בביקור בכפר "עלה נגב- נחלת ערן"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה