כל מה שחשוב לדעת על חומצות אמינו



חומצות אמינו הן אבני הבניין של כל החלבונים בגופינו, את רובן הגוף שלנו יודע לייצר בעצמו, אך קיימים שמונה סוגים שנחשבים לחיוניים ואותם חייבים לקבל מהמזון. מזון עשיר בחלבונים חיוני לצורך כך, מזון זה כולל קטניות, אגוזים, בשר, דגים ומוצרי חלב. 3 מתוך 8 החומצות החיוניות, נחשבות למסועפות, וניתן לקחת אותן כתוסף תזונה.

ספורטאים רבים המתמחים בספורט מתחום האירובי או הכוח, צורכים תוספים אלו במטרה להגדיל את הישגיהם הספורטיביים. רוכבי אופניים, מפתחי גוף ורצי מרתון גילו את ההשפעה החיובית של התוסף, ומאז הכול היסטוריה. לאחרונה התוסף הפך לפופולארי גם בקרב המתאמנים החובבניים בחדרי הכושר, היות והוא מאפשר לשריר להרים משקל כבד יותר. ניתן להשיג את התוסף בצורת כדורים או אבקה, ולצרוך אותו לפני האימון, במהלכו או אחריו - לצורך התאוששות מהירה יותר.

כל מה שרציתם לדעת על תוסף חומצות אמינו

חומצות מסועפות כוללות את חומצת האמינו ואלין, לאוצין ואיזולאוצין. התכונה הבולטת של החומצות המסועפות היא היכולת שלהן להתחמצן ישירות בשרירי השלד, לעומת החומצות האחרות שמתחמצנות בכבד ורק לאחר מכן מגיעות לשרירים. היות שבמאמץ עצים כגון הנפת משקולות או ריצת ספרינט, השרירים זקוקים למקור חמצן זמין, החוקרים הניחו שתוסף זה יכול להועיל. התוסף אמור לספק 'דלק אנרגטי' לשריר בזמן המאמץ ולמנוע מצב של פירוק השריר בכדי לספק אנרגיה זמינה לגוף. כמו כן, בזמן ההתאוששות התוסף אמור לסייע בעיכוב התהליך הקטאבולי של פירוק השריר, ולתרום לבנייה מהירה יותר של חלבוני השריר. בנוסף, התוסף אמור לדחות את תחושת העייפות ולספק סיבולת גבוהה יותר במאמצים אירוביים ממושכים, כגון ריצת מרתון או רכיבה ממושכת על האופניים.

לסיכום, יש צורך להקפיד על תזונה מאוזנת המכילה כמות מספקת של חלבון לאורך היום. הרעיון כאן הוא לספק לגוף את כמות החלבון שהוא זקוק לה, על מנת לפצות על האיבוד שמתבצע באופן טבעי לאורך היום. ישנם ויכוחים לגבי כמות החלבון שספורטאים צריכים לצרוך, לעומת אנשים רגילים באוכלוסייה. עם זאת, ברור לכולם כי חשוב לצרוך כמות שתספיק לפעילות התקינה של הגוף ולבנייה ושיקום השרירים אחרי אימון עצים. חשוב להקפיד לצרוך חלבון איכותי שיכיל את כל חומצות האמינו הנחוצות לגוף. מי שמרגיש שהוא עדיין במחסור וזקוק לתוספת נוספת על מנת לשפר את ביצועיו, יכול לצרוך תוסף שיספק לו את החומצות המסועפות. חשוב לצרוך אותו לפי ההמלצות, ולא להגזים בצריכתו במטרה למנוע עומס מיותר על הגוף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה