מתקנים מוסיקליים ייחודים בארץ הותקנו בגן המוסיקה



בין המתקנים- הנדנדה הארוכה ביותר בישראל באורך של 14.5 מטר * כל המתקנים יוצרו והורכבו במיוחד עבור הגן ומהם בוקעות יצירות של מוצארט, באך, שופן, צ'ייקובסקי, היידן ועוד

צלילי מוסיקה קלאסית בוקעים מגן המוסיקה והכל פרי יצירה של הילדים המשחקים במתקנים. לאחרונה הוצבו בגן 12 מתקנים מוסיקלים יחודיים מתוך 17 מתוכננים, כאשר כולם יוצרו ותוכננו במיוחד לגן המוסיקה בראשון לציון. המתקנים מופעלים על ידי המשתמשים ומהם בוקעת מוסיקה קלאסית.

אחד מהמתקנים המיוחדים הוא נדנדת ענק של 14.5 מטר, זוהי הנדנדה הארוכה ביותר בישראל ועל פי המעצב גם הארוכה בעולם. תזוזות הנדנדה מעלה ומטה מנגנת את הערבסקה של דביסי.
מתקנים מסקרנים נוספים בגן- חישוקי תזמורת המאפשרים לנגנים הצעירים, לנגן בעזרת חיישנים את היצירה הפתעה מאת היידן. מבנה של כסאות מוסיקלים המנגן מבחר יצירות בסיבוב של חישוק וריצה למקומם מסביב לתחנות היקפיות, כמו במשחק הידוע. גלילי ריצה המשמיעים מקטעים של מוצרט, היידן, צ'ייקובסקי ודביסי, ובנוסף כדורי טיפוס לקטנטנים המאפשרים טיפוס ושמיעה של מוסיקה הבוקעת מתוכם.

בקרוב יותקנו גם גלגל ענק שהינו קרוסלה גדולה המנגנת פרלוד מספר 1 של באך, קרוסלת גובה שהיא גם מכונת נגינה המנגנת ואריאציות של מוצרט בעזרת מנגנון פטישים יחודי, ספירלת טיפוס ורשת המאפשרת נגינה חופשית בקלידים מכויילים, תוף ריצה שהוא מכונת נגינה המנגן ואלס של שופן ומגלשת גדולה המופעלת בחיישנים ומנגנת מבחר יצירות קלאסיות שונות המופעלות בכל גולש וגולשת מחדש. כל המתקנים מופעלים בצורה פשוטה ונגישה והופכים את תנועתם של הילדים למשחק שמייצר מנגינות.

עיריית ראשון לציון הקימה את גן המוסיקה, שחולק כבוד למוזיקה ככלל ומוזיקה קלאסית בפרט, על שטח של 20 דונם ברחוב דרובין לפני כשנתיים בעלות של כ-16 מיליון שקלים. עלות המתקנים נאמדת בכשני מיליון שקלים נוספים.

מאז הוקם הגן, קיימה העירייה, באמצעות החברה העירונית, שורה של אירועי מוסיקה הפתוחים לקהל הרחב.

השנה, בחודשי הקיץ, התקיימו בגן אירועי מוסיקה פתוחים לציבור פעמיים בשבוע. בין היתר רקדו, שרו ונגנו הרכבי רוק וג'אז מבית הספר למוסיקה, נגני האורקוסטרה, זמרים וצוותי שירה מבית הספר לשירה וואקל, להקת הנוער קול ראשון, נגנים מתזמורת הביג בנד, תלמידי בתי הספר למחול מבתי הספר נאות שקמה, נווה חוף, נווה דקלים, רביבים וקרית ראשון, שרקדו בלט קלאסי, מודרני, ג'אז, היפ הופ ועוד, ברייקדאנס, פולקלור ועוד, אליהם הצטרפו תלמידי בית הספר לריקודים סלונים וגם רקדנים מיומנה הרוקדים בשילוב כלי נגינה שונים.

מלבד המתקנים הייחודיים, בגן מזרקות וצלילים הבוקעים באזורי ישיבה. את טיילת הפארק הראשית תוחמת אמת המים ובה מערכת מפלים. על משטחי הבטון של השביל מוטבעים תווים מתוך היצירות הקלאסיות שיפגשו הילדים בדרכם.

ראש העירייה, דב צור, ביקר בגן ואף השתעשע במתקנים "המוסיקה היא השפה היחידה שמחברת בין עולמות, מקרבת לבבות ומעוררת רגשות. גן המוסיקה והמתקנים שבו מצליחים לקרב את הילדים ובני הנוער באמצעות משחק ואתגר למוסיקה הקלאסית והמלחינים שעומדים מאחוריהם. תענוג לראות את הילדים משחקים ונחשפים למוסיקה שהם לא נתקלים בה בדרך כלל".
 
צילום: עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה