זכה לפיצוי של כ-500,000 שקלים בעקבות חבלה בעבודה



מנוע נפל על טכנאי מנועים מראשון לציון במהלך העבודה, וגרם לחבלה בידו הימנית. באמצעות עו"ד דניאל אדזיאשווילי, תבע הטכנאי את זכויותיו וזכה לפיצוי של כ-500,000 שקלים.

לפני כשלוש שנים, עבד תושב העיר (55), כטכנאי מנועים במפעל סמוך לאשקלון. בעת שביצע טיפול טכני במנוע, המנוע החליק מהמתקן, נפל, וגרם לחבלה קשה בידו הימנית. במשך חודשים ארוכים עבר הטכנאי טיפולים רבים בבתי חולים, אולם הרופאים לא הצליחו לסייע בהצלת היד הדומיננטית, והטכנאי נשאר מוגבל לצמיתות בביצוע פעולות פיזיות פשוטות.
 
באמצעות עו"ד דניאל אדזיאשווילי מאשקלון, תבע הטכנאי את הביטוח הלאומי, את מקום העבודה שהעסיק אותו, ואת חברת הביטוח.

לאחר שנבדק בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, החליט המוסד להכיר במקרה כתאונת עבודה, וקבע לתובע 24 אחוזי נכות לצמיתות, ופיצוי בסך 90,581 שקלים, במקביל לתשלום קצבה חודשית בסך 1,942 ₪ עד גיל הפנסיה (למשך 12 שנים).

בתביעה נגד מקום העבודה וחברת הביטוח, הנתבעים הציעו לשלם פיצוי כספי במסגרת הסכם פשרה. אלא שהסכום שהציעו היה נמוך, ובזכות מאבקו של עו"ד אדזיאשווילי על פיצוי מתקבל על הדעת, הסכימה חברת הביטוח לשפר הצעתה. בהסכם הפשרה שנחתם, חברת הביטוח שילמה 125,000 שקלים, בנוסף לפיצוי שקיבל הטכנאי מביטוח לאומי. סה"כ פוצה התובע בסכום של 495,229 שקלים.

"האשמה בפציעתו של הטכנאי נתונה למקום העבודה בו עבד, בכך שלא מילאו אחר חוקים האמורים להגן על העובד מפני פגיעה, והתירו לעובד לעבוד בסיכון רב, בין היתר ללא אמצעי בטיחות נדרשים ותנאי עבודה נאותים", אמר השבוע עו"ד אדזיאשוולי. "הפיצוי מכובד בהחלט בהתייחס לפציעה, ואין ספק כי מאבק נכון מול הביטוח לאומי וחברת הביטוח יכול להביא לכך שאדם שנפגע בתאונת עבודה יקבל את הפיצוי ההולם". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה