ראש העירייה בירך את ציונה לוין, ילידת ראשון לציון, ליום הולדתה ה-103



היא נולדה עוד לפני שראשון לציון הוכרזה מועצה מקומית, לפני שנכתבה הצהרת בלפור ואפילו לפני מלחמת העולם הראשונה * ראש עיריית ראשון לציון בירך את ציונה לוין, ילידת ראשון לציון, ליום הולדתה ה-103

כשראש עיריית ראשון לציון, דב צור, נכנס לביתה של ציונה לוין, ילידת ראשון לציון שציינה לאחרונה 103 קייצים, הוא שאל בקול: "איפה ציונה" וזו ענתה: "אני עדיין כאן". ואכן היא כאן, היא כבר שנתיים לוקחת חלק פעיל בתוכנית הקשר הרב דורי ולאחרונה אף פתחו לה דף פייסבוק, למי שנולדה בכלל 70 שנה לפני המצאת המחשב האישי הראשון.

ציונה ומשפחתה הענפה הכוללת שלושה ילדים, שמונה נכדים ו-14 נינים, ארחו את ראש העירייה השבוע שהגיע לאחל לה מזל טוב והתרפק על סיפוריה המדהימים על שנותיה הראשונות של המושבה ראשון לציון. בעוד רובנו מדברים על מייסדי המושבה במונחים היסטוריים, ציונה שנולדה ב-1911, מדברת עליהם בגוף ראשון, כך למשל היא מספרת שנחמה פוחצ'בסקי, מחלוצות ומייסדות המושבה ראשון לציון, הייתה זו שהכירה ושידכה בין הוריה.


נכדיה מספרים שלמרות גילה המופלג, ציונה זוכרת היטב אירועים וסיפורים מהעבר הרחוק. יש לה אפילו "יומן" מיוחד שמסייע לה להיזכר בתאריכים ומועדים חשובים. "היומן" הוא בעצם דלת מטבח ישנה עליה נהג ציונה לכתוב ימי הולדת, פטירות, ימי נישואין ועוד.

מי שעוד חגג לה יום הולדת אלו כאמור תלמידי בית הספר ארזים שמתעדים את סיפורה של ציונה בבית התפוצות. ביום הולדתה הם הגיעו לביתה עם עוגה ושרו לה שירי יום הולדת. הם גם פתחו לה דף פייסבוק והבטיחו שיהיו לפחות 103 לייקים. אלא שסיפורה המרתק הוביל להרבה יותר לייקים ואהבה ברשת. בתום הביקור, ראש העירייה, דב צור, נתן לציונה מזכרת עירונית על חגיגות ה-130 לעיר ואמר לה: "אתם בניתם את הארץ, הכבוד, הזכות והעונג לשמוע את סיפורייך הוא שלנו".
צילום: עידן גרוס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה