1,600 איש בני הגיל השלישי יצרו 11,000 פרחי קרמיקה במיזם חברתי ייחודי המוצג בימים אלו במוזיאון תל אביב .גם דיירי אחוזת ראשונים נטלו חלק והוכיחו שאפשר לפרוח גם בגיל השלישי

דיירי "אחוזת ראשונים" בשיתוף אלפי בני גילם מרחבי הארץ נטלו חלק במיזם התנדבות חברתי – אמנותי "פורחים בגיל" המביא לידי ביטוי את חיוניותם וכישורים היצירתי של בני הגיל השלישי בישראל.

מאחורי המיזם עומדת היוצרת והאמנית – שלומית חפר, אשר רתמה אלף שש מאות בני הגיל השלישי ליצירת עשרת אלפי פרחי קרמיקה מרהיבים המוצגים בימים אלו במוזיאון תל אביב. מיזם זה נחשב לייחודי מסוגו בעולם הן בשל העשייה של מגזר שלם והן בשל כמות הפרחים המוצגים על פני כרי דשא נרחבים המונים בסך הכל 11 אלף פרחים.

 

במיזם השתתפו כשבעים מרכזים של בני הגיל השלישי בכל רחבי הארץ - מרמת הגולן בצפון ועד חבל איילות בדרום - ומציג את הפריחה והשגשוג היצירתי הקיים בכל אחת ואחד מאתנו ללא קשר לגיל הכרונולוגי

המשתתפים, שרבים מהם מעולם לא עסקו ביצירה (לחלקם היה זה המפגש הראשון בחייהם עם עבודה בחומר) גילו את חדוות היצירה, יצירתיות ואת היכולת לבטא את עולמו הפנימי והפרטי. את הפרחים חיברה יחדיו שלומית חפר לכדי תמונת עולם משותפת, המציגה את בני הגיל השלישי כקהילה יצירתית ויצרנית אשר יכולה ומעוניינת לתרום מיכולותיה לחברה.

לדברי שלומית חפר: " הכרה ביכולות של בני הגיל השלישי ליצור פרויקט אמנותי מסוג זה עשויה לשנות גישות ותפיסות רווחות בהקשר זה. עלינו - כחברה - לאפשר חיים מלאים ואיכותיים גם בגיל הזקנה, כי למעשה, אלה הם אותם אנשים מלאי תשוקה, יכולות, כישרון ויצירתיות כפי שהיו תמיד. צריך רק קצת יותר תשומת לב, רצון לראותם התייחסות מתאימה, והנה צומח מקרבם שדה עצום, מלא צבע ועשייה משותפת.

אוצרת: שלומית חפר

צילום: לאוניד פדורל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה