תושב הוביל להחרמת בשר שלא ראוי למאכל אדם מבית עסק בעיר



תושב פרסם ברשת החברתית תמונה של ארגזי בשר שהושארו על רצפה מטונפת ותחת השמש היוקדת בפתח בית עסק * תגובה מהירה של השירות הווטרינרי העירוני הובילה להחרמת הבשר והגשת כתב אישום נגד בעל העסק * בחודשים האחרונים בוצעו ביקורי עסק רבים בעיר בתחום מזון שלא ראוי למאכל אדם

תושב העיר פרסם השבוע פוסט בפייסבוק על קרטוני בשר שהושארו על הרצפה ותחת השמש היוקדת בפתח אטליז בעיר. ככל הנראה הבשר הושאר על הרצפה בפתח בית העסק מכיוון שבעל העסק טרם פתח את המקום. התושב אף תיעד את הדבר והעלה את התמונה. במקביל, פנה התושב גם למוקד העירוני. השירות הווטרינרי פעל במהירות והגיע למקום בתוך שעה מרגע קבלת הפנייה במוקד. ווטרינר השירות, ד"ר תומר ניסימיאן גילה את הבשר על הרצפה שהייתה שומנית, מלוכלכת ומלאה בנמלים. במהלך החרמת הבשר, הגיע בעל העסק למקום וטען שזו הייתה אשמתו של הספק. הספק מנגד טען שזו אשמתו של בעל העסק. בכל מקרה, מתברר גם שנהג המשאית שהוביל את הבשר, לא עבר "בדיקת טרם שיווק" בשירות הווטרינרי שהוא מחויב לה וכאמור העביר את הבשר ישירות לבית העסק. בעל העסק קיבל צו השמדה של הבשר ויוגש נגדו כתב אישום בנושא זה.
 
רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונט - לחצו כאן

בשירות הווטרינרי פועלים בנחישות בנושא של מזון שאינו ראוי למאכל אדם ומבצעים ביקורות רבות בבתי עסק ופועלים במהירות בעת קבלת פניות ומידע מודיעיני בתחום. רק לפני חודש הצליחו בשירות לעלות על מיקומו של מפעל בשר פיראטי שככל הנראה סיפק בשר לאולמות אירועים באזור. להישג שותפים גם הרבנות הראשית ויחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות. המפעל פעל מספר חודשים בחסות ועל שמו של בעל מפעל שקיים ברישיון בראשון לציון במקום אחר ולכן היה קושי לאתרו. הממצאים שהתגלו במקום זעזעו את השירות הווטרינרי שכן המפעל פעל בתנאים סניטריים ירודים ביותר ועלה בו ריח סירחון רב. הקירות היו מטונפים ומזוהמים. באזור בו פורקו על פי החשד העופות היה שולחן בלבד ולא כיור או מקור מים לשטיפה. עוד התגלה מכונה להזרקת מים לבשר לצורך ריכוכו. תוספת מים חיצונית לבשר מפחיתה את עמידותו בפני סכנה של חיידקים ולכן כמות גדולה של מים בבשר עלולה לפגוע בבריאות הציבור. כמו כן נמצאה אריזת בשר שיובאה מצ'ילה, אולם ברגע שמקלפים את האריזה, מתגלה מתחתיה האריזה המקורית מחדש ולאחר שפותחים את האריזה מתגלה בצד השני האריזה המקורית של בשר שתוקפו פג לפני כשנתיים.

וזה לא הכל, עוד נמצא במקום בשר כבש של פי החשד מקורו בשחיטה שחורה מהשטחים הפלסטינאים. הווטרינר העירוני ד"ר תומר ניסימיאן והתברואן תומר כהן השמידו במקום כ-3.5 טון בשר שעל פי החשד היה מיועד לאולמות אירועים באזור ולערים סמוכות. כל הראיות הועברו לחקירה של יחידת הפיצו"ח וכן לכתב אישום שתגיש העירייה כנגד המקום ובעליו. מיותר לציין שהעבודות במקום פסקו לאלתר.

בתמונה: קרטוני הבשר שהוחרמו

צילום: עיריית ראשון לציון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה