משרד הכלכלה מאשר הרשמה לחלקיות ימים בצהרונים



ראשון לציון הייתה אחת הערים הבודדות בארץ שאפשרה להורים לרשום את ילדיהם לחלקיות ימים בצהרונים ובכך לחסוך עלויות * במשרד הכלכלה הודיעו כי לא יאפשרו עוד את ההסדר * בעקבות זאת, הודיעה העירייה שתסבסד את ההפרשים עבור מאות הורים בעיר ובמקביל ניהלה מגעים עם משרד הכלכלה לאפשר זאת לשנת 2014 * כעת פרסם המשרד את נוהל הכרה בצהרונים ובו, לראשונה, אפשרות להרשמה חלקית

בשורות משמחות להורי ישראל. התעקשותה של עיריית ראשון לציון לאפשר להורי העיר להירשם לצהרונים בחלקיות ימים נשאה פרי וכעת אלפי הורים בישראל יוכלו ליהנות מהסידור שבו נהנו הורי ראשון לציון.

החברה העירונית בראשון לציון הייתה אחת הבודדות בישראל שאפשרה להורים לרשום את ילדיהם לחלקיות ימים במהלך השבוע. מאות הורים נהנו מהסדר זה שכן אפשר להם לחסוך בעלויות וכן לבלות יותר עם ילדיהם. לפני כשלושה חודשים הודיע משרד הכלכלה לעיריית ראשון לציון כי יש לבטל הסדר זה לאלתר וכי לא יועברו התשלומים עבור הורים שנרשמו בחלקיות ימים. הודעה זו תפסה את ההורים לא מוכנים שכן לרבים מהם היה סידור שבועי קבוע. ראש העירייה, דב צור, הנחה את החברה העירונית להמשיך ולהעניק את ההטבה להורים עד סוף השנה כאשר העירייה תספוג את ההפרשים.

במקביל הנחה ראש העירייה את סגן ראש העירייה, דוד ביטן ואת מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק לקיים מגעים עם משרד הכלכלה בנושא שעמד בראש סדרי העדיפויות של העירייה בתחום החינוך ולמצוא פתרון. בזכות אוזן קשבת של ראש מטה משרד הכלכלה, שלום שלמה, הוכנס ממש ברגע האחרון הסעיף הבא בנוהל הכרה בצהרונים של משרד הכלכלה לשנה הבאה:

שהות ילדים בצהרון: ילדים ישהו בצהרון חמישה ימים בשבוע. רק ילדים אשר ישהו

חמישה ימים בצהרון יהיו זכאים להגיש בקשה לתמיכה בשכ"ל.

ניתן לשלב ילדים בשהות חלקית בצהרון על בסיס מקום פנוי. חובה לציין ביומן הנוכחות

היומי בצהרון את שמות כל הילדים ולהדגיש באופן בולט את הילדים השוהים שהות

חלקית. חובה למלא גם עבור הילדים השוהים שהות חלקית שאלון הרשמה לצהרון ולציין

וויתור על גבי השאלון.

סעיף זה מאפשר לראשונה לכל ההורים בישראל לרשום את ילדיהם לחלקיות הימים ומה שהיה נראה עד לפני מספר חודשים כיוזמה של עיר אחת בישראל הפך עתה לנחלת הכלל.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "זוהי החלטה נכונה ומבורכת של משרד הכלכלה והעומד בראשה נפתלי בנט. לא בכדי התעקשנו על הנושא, מבחינתנו זהו צדק חברתי- אם יש אפשרות לסייע למשפחות, להוזיל את העלויות ובדרך גם לאפשר יותר זמן איכות ובילוי עם המשפחה, אז אנחנו כרשות נעשה כל מה שניתן כדי לאפשר זאת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה