תושבי ראשון לציון יזכו להנחה בטיפולים בבית החולים הווטרינרי בבית דגן



במסגרת ביקור של ראש העירייה, דב צור, בבית החולים, הוחלט על שיתוף פעולה גם בהיבט החינוכי והסביבתי . בעיר למעלה מ-13 אלף כלבים, מה שמציב את ראשון לציון כעיר השנייה בישראל עם מספר הכלבים הגבוה ביותר ביחס לכמות התושבים

היקף הטיפולים בבעלי חיים בראשון לציון הוביל לשיתוף פעולה בין השירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון לבין בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי של האוניברסיטה העברית בבית דגן. ההחלטה התקבלה במסגרת ביקור של הנהלת עיריית ראשון לציון ובה ראש העירייה- דב צור, מנכ"ל העירייה- פרנקו גונן, חברת המועצה, מחזיקת תיק איכות הסביבה- יפעת מאירוביץ' והווטרינר הרשותי- ד"ר יהונתן אבן צור. ראש העירייה נפגש עם מנהל בית החולים, הפרופ' שמעון הרוש והמנהל האדמיניסטרטיבי אנדרי יאנק. כאמור, הוחלט כי תושבי ראשון לציון יזכו להנחה בטיפול בבית החולים הפתוח 24 שעות ביממה במשך כל השנה.

ראשון לציון ידועה כעיר שבה רבים מהתושבים מחזיקים בחיות מחמד. כך למשל מנתוני משרד החקלאות עולה כי למעלה מ-13 אלף כלבים רשומים בעיר, מה שמכתיר את ראשון לציון כעיר השלישית עם מספר הכלבים הגבוה בארץ והשנייה, אם משווים ביחס לכמות התושבים.

השירות הווטרינרי בעיר פועל נמרצות על מנת לאסוף כלבים משוטטים ופצועים, במקרה הצורך הרופאים בשירות הווטרינרי מעניקים להם טיפול רפואי ואף משקמים אותם למשל תקופה. בשיתוף עם ארגוני צער בעלי חיים, מחפשים לכלבים בית חם. יש לציין כי ראשון לציון אף התגייסה למצוא בית חם לכלבים שננטשו באילת. כידוע, בעיר הדרומית ננטשים כלבים רבים לאחר שמשפחות מסיימות את החופשה ועוזבות את אילת. העיר המבודדת לא מעניקה לכלבים אפשרויות נדידה רבות. כך שבטיסה מיוחדת מובאים הכלבים לראשון לציון, זוכים לטיפול ומועברים לאימוץ.

ראש העירייה, דב צור אמר בביקור: "ראשון לציון אוהבת חיות ואנחנו כרשות עירונית נאפשר לתושבים שלנו לקבל את הטיפול הטוב ביותר לבעל החיים שלהם, לשמחתנו הוא קרוב מאוד לבית. שיתוף הפעולה עם בית החולים משלים את הפעילות הענפה שהשירות הווטרינרי מעניק בכל ימות השנה".  מנכל בית הספר לרפואה ווטרינרית, פרופ' שמעון הרוש, הוסיף: "בבית החולים הווטרינרי נמצאים מירב המומחים הווטרינרים בתחומי חיות המחמד במדינת ישראל, וכפועל יוצא מכך מדובר על רפואה וטרינרית ברמה בינלאומית. נשמח לטפל בכל תושבי ראשון לציון, הזכאים להנחה בבית החולים, ולתת להם את הטיפול המהיר והטוב ביותר 24 שעות ביממה בכל ימות השנה. כמו כן, בית החולים פועל בקשר עם עיריית ראשון לציון לקידום שיתוף פעולה הוראתי, חינוכי וסביבתי".

התמונות באדיבות בית החולים הווטרינרי בבית דגן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה