מברק תמיכה משרת התרבות והספורט לימור לבנת - "להקמתו של המרכז הגאה בראשל'צ חשיבות רבה"



שרת התרבות והספורט הגב' לימור לבנת שלחה בשבוע שעבר מברק לשימי שרון, מי שיוזם את הקמתו של המרכז הגאה בראשון-לציון, ובמכתבה הביעה את תמיכתה ביוזמה להקמתו של המרכז הגאה בעיר.

"מזה תקופה ארוכה אני תומכת בקידום זכויות הקהילה הלהט"בית" כתבה והוסיפה: "אני רואה חשיבות רבה להקמתם של מרכזי תרבות המיועדים לאוכלוסיות שונות ככלל ולקהילה הלהט"בית בפרט" את המברק שהועבר ממשכנה שבכנסת, חתמה השרה באיחולי ברכה והצלחה.

המברק הועבר באותו היום בו התקיימה הישיבה באגף הנכסים בעיריית ראשון-לציון יחד עם שרון, במטרה שזה יוכל לפרט בנוגע לסוג המבנה הדרוש שיהווה פתרון למצוקה בה נמצאים עשרות בני הנוער הגאים שזקוקים למקום לפעילות.

נזכיר כי טרם הפגישה עם אגף הנכסים, נפגשו שרון וראש העיר דב צור, פגישה אישית אשר במהלכה הוסברה לראש העיר חשיבות הקמתו של המרכז הגאה על רקע מצוקתו של הנוער הגאה בעיר. כעת, משהוגדר סוג המבנה הדרוש בפני אגף הנכסים, כל שנותר הוא להמתין להמלצת וועדת ההקצאות על מבנה מתאים.


רקע
לבקשה הרשמית להקמתו של מרכז גאה בראשון-לציון

בתאריך 26.12.2013 הגיש שרון בקשה רשמית להקמתו של מרכז גאה בראשון-לציון. הבקשה להקמתו של המרכז, אשר אמור לשמש את הנוער בעיר ואת אירגון הנוער "איגי" הוגשה באופן רשמי ע"י שרון ונמצאת במשרדי אגף נכסים מבונים, בעיריית ראשון-לציון.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

בתאריך 29.1.2014 התקיימה פגישה אישית בין שימי שרון לבין ראש עיריית ראשון-לציון מר דב צור. שרון וצור דנו ביוזמה ובבקשה של שרון להקמתו של מרכז גאה לנוער בראשון-לציון. כמו כן דובר על הצרכים היחודיים של הנוער הגאה בעיר והחשיבות של הקמתו של המרכז הגאה בעיר. טרם הפגישה נעשתה פניה מאגף הנוער אל שרון, אך זה החליט כי נכון יהיה כי אגף הנכסים הוא זה שיטפל בבקשה להקמתו של מרכז גאה ולא אגף הנוער - ועל כן התעקש על פגישה עם ראש העיר והמשך טיפול באגף הנכסים לפחות עד לאחר הקמתו של המרכז הגאה.

 
 שימי שרון צועד עם הנוער הגאה בראשון-לציון. קרדיט צילום: מני חי.

במהלך הפגישה עם ראש העיר ולאחר שהוסברה למר צור החשיבות של הקצאת מבנה עירוני ייחודי לנוער הגאה ביקש צור מהנהלת אגף הנכסים לפעול להמשך הטיפול בבקשת הקצאת מבנה להקמתו של מרכז גאה.

בתאריך 27.2.2014 התקיימה פגישה בהנהלת אגף הנכסים. מטרת הפגישה בין שרון להנהלת אגף הנכסים היא לפרט בפני אגף הנכסים את הבקשה והצורך המדוייק בסוג המבנה הדרוש על-מנת שיחל חיפוש אחר מבנה מתאים התואם לדרישה - עצמאי ולא בשותפות. משהוגדר סוג המבנה הדרוש, כל שנותר הוא להמתין להמלצת וועדת ההקצאות על מבנה מתאים.


שימי שרון בתגובה למכתב: "תמיכתה של שרת התרבות מחזקת את העמדה כי קיים צורך מהותי וממשי שגם בעיר ראשון-לציון יוקם מרכז לקהילה הגאה אשר יתן מענה חברתי ותרבותי לחבריה, עם דגש על הנוער שלנו כאן בעיר שנמצא במצוקת מקום ראוי לפעילות. המצב הקיים הוא כזה בו עשרות בני נוער פעילים בעיר מרגישים דחויים וללא בית משלהם לפעילות, דבר שרק מחזק אצלם את תחושת אי-השייכות והתחושה האיומה שהם אינם רצויים פה בעיר. אני מודה לשרת התרבות הגב' לימור לבנת ולעו"ד אמיר אוחנה והתא הגאה בליכוד, ומתחייב להמשיך ולפעול כל העת למען הקהילה שלי והנוער שלנו."

 

רקע על שימי שרון:
שימי שרון, בן 30 תושב העיר ראשון-לציון מיום הוולדו, היה המתמודד הגאה הראשון מחוץ לארון שהתמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר ראשון-לציון.

שרון שימש כחבר בפרלמנט הנוער של העיר ראשון-לציון בימיו בחטיבת הביניים, פעיל חברתי, היה חניך בתנועת נוער שנים ארוכות ואף הפך למדריך בתנועה. שרון הינו דמות מוכרת ופעיל מאוד בקהילת הלהט"ב שנים רבות. לאחרונה, יוזם שרון מהלכים להקמתו של מרכז גאה לנוער בראשון-לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה