יום המעשים הטובים בראשון לציון



למעלה ממאה פרויקטים יתקיימו ברחבי העיר * בכל שנה, יותר ויותר תלמידים, סטודנטים וחיילים מתגייסים בהמוניהם לתרום ולתת מכל הלב

בעוד כשבוע וחצי (11.3.14) יצוין יום המעשים הטובים בישראל בכלל ובראשון לציון בפרט. כמיטב המסורת שנוסדה לפני שבע שנים על ידי עמותת "רוח טובה", מתגייסת העיר כולה ונערכת בלמעלה ממאה פרויקטים מבורכים ומרגשים ברחבי העיר.

בעיר ראשון לציון, אשר חרתה השנה על דגלה את נושא ההתנדבות, רואים ביום הזה הזדמנות מיוחדת לרתום תלמידי בתי ספר, בני נוער, סטודנטים ותושבים רבים בעיר להתנדב ולתרום לחברה.

ואכן נראה כי בכל שנה, יותר ויותר תלמידים, סטודנטים וחיילים מתגייסים בהמוניהם לתרום ולתת מכל הלב. בין המחלקות והאגפים בעירייה שייטלו חלק ביום הזה ניתן למנות את מינהל החינוך, אגף הנוער והצעירים, אגף קידום נוער, הרשות למלחמה בסמים, מינהל לשילוב חברתי, מינהל איכות הסביבה, החברה העירונית ומינהל שיפור פני העיר.

במחלקת ההתנדבות במינהל לשירותים חברתיים גייסו מתנדבים, סטודנטים ובני נוער לשיפוץ דירות של משפחות קשות יום, מרובות ילדים, אשר מטופלות ברווחה וידן אינה משגת לערוך את השיפוץ בעצמן. 17 דירות של משפחות המטופלות ברווחה יזכו לשיפוץ מקיף בסיועם של עובדי מינהל שפ"ע, חיילים, מתנדבים של קופת חולים כללית, מתנדבים מחברת סומפי, סטודנטים של המכללה למינהל ומתנדבים מבנק לאומי. בגזרת מערכת החינוך צפויה להיות פעילות רבה ומרובה, בין היתר יצבעו הורים וילדים בתי ספר בעיר, מתנדבים יצבעו ויטפלו בגינון במועדוני נוער, בני נוער מהמגזר הדתי יכינו ויחלקו משלוחי מנות בבת חולים אסף הרופא, בני נוער יפגשו עם קשישים ניצולי שואה ,יהוו אוזן קשבת ויתעדו את סיפור חייהם, בני נוער יטפחו גינות במועדוני יום, תלמידי מועצת תלמידים יפעלו לאיסוף בגדים ומשחקים למשפחות נזקקות ועוד. משלחת תלמידים יקשטו את המשטרה, מד"א וכיבוי אש באדניות צבעוניות ומוריקות.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "עובדי עיריית ראשון לציון מתגייסים בכל שנה לתרום ולהעניק לקהילה יחד עם תלמידים, סטודנטים, חיילים ומתנדבים נוספים שמתנסים בחוויה המדהימה של נתינה. אנחנו כעירייה מעסיקים 350 עובדים ועובדים סוציאליים כדי לתת מענה לעשרות אלפי האנשים בעיר הנזקקים לתמיכתנו, אבל לצערי, לא די בכך. לא כי אין משאבים, אלא כי יש תחומים שהמערכת, על פי חוק, לא יכולה להיכנס אליהם. כאן נכנסים אנשים טובים ועמותות, שפותחים את הלב, ובמעט שכל אחד יכול לעשות ולתרום – משנים לאנשים את החיים. אני רוצה להודות מעומק הלב לכל מי שישתתף ביום המעשים הטובים ולכל מי שנותן כל ימות השנה".  

 

תמונות מיום המעשים הטובים בשנה שעברה באדיבות עיריית ראשון לציון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה