המלצה לסופ"ש הקרוב: דרום אדום – חג הכלניות בצפון הנגב



לאחר בחירתה של הכלנית לפרח הלאומי של המדינה ולרגל פריחתן של מיליוני הכלניות במרבדים מדהימים וססגוניים, יערך זו השנה התשיעית , חג הפריחה המסורתי " דרום אדום" למשך סופי שבוע של פברואר (עד ה-1.3) עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב בסימן הכלניות.

הסופ"ש הקרוב (20-22.2) בסימן קולינריה- יהיה טעים ומרתק ויכלול שוק אוכל הודי בנבטים, שוק גבינות ממחלבת בארי, השף רודד יקיים סדנאות בישול וקולינריה באדום, "חלב ודבש" הדגמה וסדנה להכנת  גבינות מחלבת צאלה, השף נחמיה יארח את השף של מסעדת סרגוס לסדנא ייחודית, סדנת סושי במתחם הצימרים היפנים "ראקויה", "צלילים בחבל" הפנינג משפחתי בחבל שלום הכולל צלילים וקולינריה, בראנץ' מוסיקלי במסעדת נתנאל שביער להב בשילוב יריד איכותי והפעלות, במבוך מרים- שביל התבלינים והבשמים בניר משה תתקיים סדנת שף, על בסיס צמחי המבוך. אירוע בשר ברזילאי ויין בוטיק איכותי בטבע ועוד טעימות וסדנאות מתוצרת האזור.

לחובבי הספורט יתקיים בפעם הראשונה מרוץ הכלניות הראשון בשוקדה, המשלב מסלולי ריצה ורכיבת אופנים במקצים מגוונים

 לראשונה בפסטיבל יתקיימו סדנאות צילום מקצועיות של בית הספר לצילום "גליץ" במוקדי הפריחה השונים של הכלניות. סדנת מתחילים תתקיים כבר בשבת הקרובה, ה22.2 וסדנת מתקדמים תתקיים ב1.3 לצד תחרות תמונות זוכת פרסים!


כמו כן, לאורך סופי השבוע יחכו למבקרים במוקדי הפריחה דמויות מוכרות ואהובות להפעלה בטבע ללא תשלום בטבע ביניהן תוכלו לפגוש פיות וגיבורים שונים שיחכו למטיילים בפינות חמד בטבע. סיורי פריחה בהדרכת קק"ל ורט"ג ללא תשלום, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות. כדאי להגיע לצפון הנגב כבר בימי חמישי, ליהנות גם מ-דרום אדום Live-מופעים בימי חמישי במהלך החודש, עם הנחות ללנים באזור!

בכל יום שישי ניתן יהיה לבקר ביריד האיכרים ההולנדי "BRADERIE" בשדה צבי על טהרת המוצרים האופייניים להולנד ואומני האזור או לטייל בשדרות עם שפע סיורים והפעלות, ובכל שבת יתקיים "שוק על המים" בגן לאומי פארק הבשור (אשכול) ובו לצד מעיינות הבשור הנובעים בפארק, שוק איכרים ססגוני מתנובת הנגב, בית קפה בטבע, יצירה והפעלות לילדים, מתקני שעשועים אתגריים ומופע להטוטים מלהיב לכל המשפחה בחינם. כמו כן, בכל שבת ניתן יהיה להשכיר אופניים לכל הגילאים בכניסה לקיבוץ בארי, להשתתף בפעילות מרתקת בשילוב שחקנים במוזיאון גו' אלון שביער להב עת תושבי הכפר הקדום מתעוררים לחיים , ליהנות משוק כפרי בצומת כפר עזה, מחוויה משפחתית באווירה ברזילאית בקיבוץ ברור חייל ועוד...עוד בפסטיבל שפע אטרקציות, סיורים חקלאיים ופעילויות לילדים ולמשפחה באתרים השונים ברחבי צפון הנגב.

לרעבים, מחלבות האזור הכינו סלי פיקניק למטיילים- אין צורך לבוא עם אוכל מהבית, אפשר להזמין מראש סל פיקניק איכותי ורב פעמי מלא כל טוב לחוויה מושלמת בטבע דרך האתר.

תחנות מידע מרכזיות יפעלו בצומת יד מרדכי ובצומת בית קמה ובאתרי הפריחה בימי שישי ושבת בחודש פברואר, ויספקו למטיילים מפות, מידע על הטיולים, האירועים והפעילויות בתקופת הפסטיבל.

הפסטיבל בחסות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, קק"ל, משרד התיירות, משרד החקלאות ומשרד התרבות והספורט.

 

 

תכנייה לסופ"ש שלישי 20-22.2 – קולינאריה

דרום אדום LIVE

אביתר בנאי במופע  "יפה כלבנה": חמישי  20.2  21:00 באולם דורות 08-8663300  www.ticket4u.co.il

רגע לאחר צאת אלבומו החדש והמטלטל "יפה כלבנה", חוזר אביתר אל הבמה עם מופע חזק  

ומרגש. מופע שמבטא חיפוש חירות וחופש, התפרצות של צלילים בעיבודים מפתיעים.

הצבעים העזים של החיים, השאלות הגדולות, האהבה, השירים החדשים, הכוח הגדול של האמונה, העדינות, החברות וכל מה שעבר בדרך, מביאים את המופע החדש לאירוע שאסור לפספס..

"אלף צופים שהגיעו ישבו בלסת שמוטה, בריכוז שיא... והקשיבו לשירי האלבום יפה כלבנה שעוד ילווה  את הפסקול הישראלי בשנים הבאות ... זה שוב השילוב הזה של השפה הישירה והפשוטה לכאורה, הקול הצלול, הלחנים עם הטוויסט שלופתים את האוזן..."  - YNET נעם גיל "לאביתר בנאי, וסלחו לי על הנימה המיסטית, יש מתת אל. הוא עולה על הבמה בנונשלנטיות, מסתיר כל  סימנים להתרגשות, פותח את הפה, ובהרף עין מלטף את לבו של הקהל המחויך.. זאת המתנה של אביתר בנאי - יכולת כמעט על טבעית לגעת, לקרב ולשתף.. הקהל יוצא ממנה ורק רוצה עוד.. מה שבטוח הוא שבנאי הצליח להבריג את "יפה כלבנה" בלבם של הנוכחים.. ובכך מתקדם צעד אחד נוסף לקראת יצירת  מיתולוגיה תרבותית, שוב." נענע / יאיר פרי ,מוטי ביקובסקי – גיטרות  /  צח דרורי – קלידים  /  יהוא ירון – בס , אביב ברק – תופים  /  רועי חרמון – חצוצרה וקלידים. מחיר :109 ₪. הנחות לתושבים וללנים


שוק אוכל הודי- מושב נבטים: שישי  21.2  8:30-14:00 052-4409041. הכניסה חינם
יריד אוכל הודי הכולל , מאכלים, מטעמים ממתקים, עוגות, עוגיות, סלטים, ריבות, מרקים ועוד.ניתן לאכול במקום או לקחת הביתה . תכשיטים, ובגדים הודים אוירה צבעונית וסוחפת בליווי מוסיקה ומופע של רקדניות הודיות  מלהקת  "רנגילה" בלבוש הודי אותנטי וחלוקת טיקות למבקרים. המקום מקורה. סדנת שף שיבשל לעיני הקהל בליווי הסברים, טיפים, ומתכונים מהמטבח הקוצ'יני ( 10:00, 11:30, 13:00)

מירוץ הכלניות: שישי 21.2  יער שוקדה  8:00-12:00   050-6865808
מירוץ הכלניות הראשון יכלול 3 מקצים תחרותיים של ריצה למרחקים של 5 ו 10 ק"מ וכן רכיבת שטח למרחק של 20 ק"מ. בנוסף יתקיים מקצה עממי למרחק של 2 ק"מ. המרוץ יתקיים בשטחי יער שוקדה ומשתתפיו ייהנו מחוויה ייחודית של ריצה  ורכיבה בנופים מרהיבים ובינות לפריחות מדהימות של הכלניות. במהלך המרוץ יתקיים במקום הפנינג עם דוכני מכירה מתוצרת האזור. הזנקות: 10 ק"מ ריצה - 08:00, 5 ק"מ ריצה - 08:10 , 20 ק"מ אופניים - 09:30, 2 ק"מ ריצה עממי - 09:50 ההפנינג מתקיים בשטח הזינוק והסיום של המרוץ וכולל כיבוד מגוון של נותנות החסות .הרשמה למרוץ באתר ריל טיימינג: www.realtiming.co.il/site/438 .

בראנץ' מוסיקלי ויריד מעוצב בנתנאל בחוות שבדרון - שביער להב

שישי שבת 21-22.2 10:00-16:00 052-4404020. המקום כשר
מסעדת נתנאל מארחת את פרויקט "אמירה אחרת", שמציג יריד חוויתי לעיצוב הבית ,בו יציגו מיטב היבואנים והיצרנים בתחום הלבשת הבית: כלים , בגדי תינוקות , תכשיטים ועוד. בואו ליהנות  מאווירה טובה ואוכל מקומי בתוך יער ירוק ,ביריד ראשון מסוגו שמתקיים בדרום בליווי פעילויות רכיבה על אופנים, רכיבה על סוסים לכל המשפחה ועוד.
ביום שישי ה-  21.2 תוכלו ליהנות מארוחת בוקר עשירה במזנון חופשי ללא הגבלה. ארוחת הבוקר החל משעה : 9:00 עד 11:00.מחיר ארוחת הבוקר : מבוגר – 65 ₪ ילד (גיל 3 עד 10) – 45 ₪
בשעה 12:00 עד 14:00 תוגש ארוחת בראנץ' (בוקר מורחבת) במזנון חופשי ללא הגבלה. מחיר ארוחת הבראנץ': מבוגר – 80 ₪ ילד ( גיל 3 עד 10) – 65 ₪
את ארוחת הבוקר ילווה מופע רקע של הרכב ג'אז המורכב מסקסופון, קלידים וקונטרבס.חלק בלתי נפרד בנגינה, בכל נעימה או שיר הוא האלתור. כל נגן בתורו מאלתר קטע סולו קצר כאשר הנגנים האחרים מלווים אותו עם הקשבה רבה. מאפיין זה תורם רבות לאווירה באירוע ולהמחשה של מוזיקה המתנגנת בLIVE. 

בשבת יפעלו במקום דוכני מזון ( בשבת המסעדה סגורה)

ב28.2 יוגשו ארוחות בוקר וארוחות בראנץ

 

שף מארח שף-"בית ליבנה" מסעדת גורמה במושב עין הבשור
שישי 12:00-16:00  ו-19:00-22:00. שבת 12:00-18:00. 052-8284152.שאר ימות השבוע בתיאום
נחמיה-היה הבעלים של מסעדת "אחורי הקלעים" בתיאטרון ירושלים וכיום השף והבעלים של מסעדת "בית ליבנה" במושב עין הבשור מארח את תומר ממסעדת "סרגוס" בתל אביב לבישול משותף, לרגל חג הכלניות. תומר-שף ראשי ובעלים של מסעדת "סרגוס" ורשת "וולפנייטס" שפבורגר התל אביבית. בעל ניסיון קולינרי של 15 שנה שבמהלכן מילא תפקיד סו-שף של ה"קופי בר", היה השף של ה"ברסרי" ועבר השתלמויות קולינריות בחו"ל. מפגש עם השפים ומתן טיפים קולינריים לסועדים
לרגל חג הכלניות  פותחת המסעדה  את שעריה בתפריט מגוון וייחודי. המסעדה תפעל כל שבת בין השעות 12:00-18:00.

ניתן להגיע גם ללא תאום מראש.


שוק המתוקים של עמי ותמי-מתחם מוזיאון המים, סמוך לניר עם: שבת  22.2  וה 1.3 10:00-15:00   052-3594007
שוק איכרים תוצרת מקומית באווירה מתוקה.
הכניסה בתשלום סמלי.

במתחם מוזיאון המים, המסמל את ראשית ההתיישבות ואספקת המים לישוב, בלב ליבה של פריחת הכלניות והנוף המרהיב של הנגב הצפוני יתקיים שוק מתוקים מלא כל טוב ופעילות מתוקה לכל המשפחה. הצגה בהשראת עולמם המופלא של עמי ותמי, פינת בוץ, מספר סיפורים ממחוזות מרתקים ופינת איפור מהאגדות.מדי שעה עגולה תתקיים הדרכה במוזיאון  המים ללא תשלום. בנוסף סדנאות שוקולד וממתקים , סדנאות יצירה לילדים .)בתשלום). עוד במתחם בית קפה איכותי, דוכני אוכל מקומי ושוק אמנים ואיכרים צבעוני בו כל המוצרים מתוצרת בית, בעבודת יד, איכותיים ומוקפדים. בשוק ימכרו בגדים, תיקים, תכשיטים, צעצועים, סלים, כלי קרמיקה, סבונים, שמנים, דבש, יין, בירה, גבינות, מאפים ביתיים ועוד. הכל מתוצרת הנגב והדרום.  ניתן לערוך פיקניק במתחם .

 

סושייה בחצר מתחם הצימרים  ראקויה- עין הבשור- שבת 22.2 סדנאות להכנת סושי 11:00, 12:00  054-7919888  בתיאום מראש
עירית להב שחיה בעבר ביפן ומדריכה טיולים לשם בשנים האחרונות. תלמד אותנו להכין סושי באווירה יפנית אמיתית
בסדנא נלמד להכין סושי ממומחית ונאכל את פרי עבודתנו בשמחה.
כל סדנא תמשך כשעה. הסדנאות מיועדות לילדים מגיל 7 ומבוגרים. עלות – 70 ₪ למשתתף ומחייב הרשמה מראש.
משעה 13:00 ימכרו סושי  ומטעמים נוספים לאורחי הפסטיבל.

שבת קולינרית במבוך מרים- ניר משה
שבת 22.2 -סדנת בישול עם צמחי תבלין  10:00-15:00  050-4272004    050-6246427.מומלץ להזמין מקום מראש.

סדנת בישול חווייתית  בהדרכת עידו – שף ושחקן אשר יעביר לקהל בצורה מתובלת ומשעשעת טיפים על בישול ושימוש בעשבי תבלין : רוטב מתובל בצמחי המבוך, אורז ירוק – מתובל בצמחי המבוך, סלק אדום ממולא ומתובל עם צמחי המבוך. הסדנה תתקיים כל שעה עגולה. בגמר הסדנה יצא סיור מודרך בשבילי המבוך להכרת צמחי התבלין והבושם והשימושים בהם לתועלת האדם. במתחם ניתן לקנות מנות שהוכנו ע"י השף , שמן זית ,מארזי תבלינים, חטיפי זעתר, עציצים. כל מבקר יקבל שקית להכנת  שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים + כוס לימונדה ייחודית למבוך. הכניסה בתשלום  30 ₪  מגיל 4 

 

צלילים בחבל שלום"- תלמי יוסף: שבת ה-22.2  10:00-16:00  052-5822655  050-553104. הכניסה חינם
חגיגה של הופעות חיות ממיטב יוצרי האזור מתובלת במתחם קולינארי ויריד תוצרת מקומית.
החיים כמנגינה: 10:15 נפתח עם אימון בוקר קופצני ומהנה במיוחד של זומבה, 11:30 נצפה ונשתתף במופע קפוארה -אקרובטיקה ובטוקדה ,כלי נגינה ותופים ברזילאים בקצב הקרנבל. 13:00 נהנה מהופעה חיה של סער ליבן - יוצרת מוכשרת עם שירים שכולנו אוהבים, 14:00 במה פתוחה של הופעות חיות מיוצרי חבל שלום. 15:00 מעגל מתופפים מרכזי, סוחף ומקפיץ. במקום מתחם קולינארי מתובל ויריד תוצרת מקומית מרשים , מתחם הפעלות לילדים ופינת ישיבה למבוגרים בר בירה ,קפה ומאפה .אז בואו ליצור לנגן ולרקוד עם המנגינה....

 

אירוע בשר ברזילאי ויין בוטיק איכותי בטבע- סמוך לברור חייל: שבת ה- 22.2 בין השעות 12:00-15:00

בתיאום מראש  054-6744161 , 054-5556102.

בלב הטבע, בסמוך לשביל שקמה על רקע נוף הכלניות  ומחצלות פרושות לנוחיותכם, תימצאו גריל ברזילאי איכותי גדוש נתחי בשר אסדו ואנטריקוט עסיסיים מלווה במגוון ירקות ויין בוטיק משובח. חוויה קולינרית מהנה ומרגשת. במהלך האירוע יתקיים הסבר של היינן מיקב בן שושן ,על היינות ועל התאמתם לאוכל. אפשרות לקניית יין במקום. מחיר לאדם  140 ₪  מחיר לילד עד גיל 10 - 60 ₪. מספר המקומות מוגבל וההרשמה הינה מראש בלבד. מיקום מדויק יינתן לנרשמים

 

סדנאות צילום מקצועיות של בית הספר לצילום "גליץ"

בית הספר המקצועי לצילום "גליץ" המתמחה בלימוד צילום לקהל הרחב ולצלמים מקצועיים באמצעות טכניקות חדשניות ומדריכים מקצועיים, מזמין את חובבי הצילום והטבע ל -2 סדנאות צילום במוקדי הפריחה השונים של הכלניות.

סדנת מתחילים תתקיים כבר בשבת הקרובה, ה22.2 וסדנת מתקדמים תתקיים ב1.3 לצד תחרות תמונות זוכת פרסים!

 

סדנת מתחילים: עד 25 משתתפים

משך סדנא: 3 שעות

עלות הסדנא: 89 ש"ח

גליץ מזמינים אתכם לחוות את הפריחה הנפלאה של הכלניות ולחזור הביתה עם המזכרת הכי יפה.

בסנדא נעסוק בצילום הפריחה, ונעסוק תרגול חשיפה, עומק שדה, קומפוזיציה, לכידת רגעים מיוחדים ותשומות לב לפרטים, ראייה צילומית ועוד. ההדרכה תועבר על ידי צוות מדריכים של גליץ בית הספר לצילום.

תאריך: 22.2 שעה: 9:00 ביער שוקדה. להרשמה:  http://galitz.ravpage.co.il/festivalGalitz  

 

סדנת מתקדמים: עד 14 משתתפים

משך סדנא: 3 שעות

עלות הסדנא: 250 ש"ח

ניפגש בשעת בוקר מוקדמת לצילומי מאקרו וניישם את התיאוריה אותה למדנו בשיעור הקודם.

נתרגל טכניקות של התקרבות, בחירת רקע וכיווני מצלמה. למי שאין ציוד מאקרו איכותי,

אנחנו נשאיל ציוד המתאים למצלמות (קאנון וניקון). יש להביא חצובה.

מדריך: שי כהן.

תאריך: 1.3 שעה: 6:00 בבוקר. להרשמה:   http://galitz.ravpage.co.il/redfestival


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה