הוקרה מכחולי המדים למפקח החברה לבטחון- יעקב אלמוג



הוא עצר מאות שוהים בלתי חוקיים, תפס פורץ על חם, רדף אחרי רוכלים פיראטיים ובעיקר היה במקום ובזמן הנכון בשני אירועים שבהם הותקפו שוטרים * וכל זה בשנה האחרונה * אין פלא שראש צוות ההתערבות, המפקח יעקב אלמוג, קיבל את תעודת ההערכה השנתית בטקס של משטרת ישראל

יעקב אלמוג, ראש צוות התערבות בחברה לביטחון וסדר ציבורי בראשון לציון, יודע שכל משמרת שלו יכולה לזמן לו עימותים שיכולים להתדרדר למצבים מסוכנים. צוות ההתערבות פועל בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל וניידת הסיור כוללת מפקח ושוטר. תפקידו של הצוות הוא לתת מענה ראשוני לאירועים שונים בתחום איכות החיים ואף אירועים פליליים. באירוע השנתי של תחנת משטרת ראשון לציון שהתקיים לאחרונה, העניק לו מפקד התחנה, סגן ניצב איציק מנשה, יחד עם מפקד מרחב שפלה, תת ניצב יהודה בן עטר, תעודת הערכה על פעילותו של אלמוג בשנה האחרונה, שנה עמוסת אירועים שבראשה שני אירועים אלימים כנגד שוטרים שבהם אלמוג היה שם במקום ובזמן הנכון.
 

האירוע הראשון התרחש בחודש מאי האחרון, עת עצרו אלמוג ושוטר נוסף רכב חשוד  היוצא משטח עפר בגן הורדים בשעת לילה מאוחרת, הצוות עצר את הרכב לביקורת, כאשר הנהג, בשנות העשרים לחייו, פתח את החלון, ריח חריף של אלכוהול בקע ממנו. השוטר ביקש מהצעיר רישיונות ובהמשך נאמר לצעיר לו כי הוא מעוכב לבדיקת שכרות בתחנת המשטרה.  לפתע יצאו שני רכבים נוספים מהמקום ומהם יצאו שלושה צעירים שיכורים שהחלו לתקוף את השוטר. אלמוג הזעיק באופן מידי תגבורת ובינתיים השתמש בגז פלפל כדי להרגיע את הצעירים. כאשר כוחות נוספים הגיעו למקום, נעצרו השלושה כאשר ברשות אחד מהם נמצא סם. באירוע שני, חמור יותר שאירע לפני כחודשיים, אלמוג ושוטר הוקפצו לגבות ניידת משטרה שהוזעקה לטפל בקטטה במועדון במתחם הרובע. כאשר השוטר הגיע למקום, הוא זיהה אדם שוכב על המדרכה ומעליו רוכנים שלושה בני אדם, שלאחר מכן יתברר שהיו שיכורים כלוט. השוטר פנה אל השלושה דרך חלון הניידת, בתוך שניות החלו השלושה להתקדם לניידת באופן מאיים.
 
אלמוג שהגיע למקום וחנה סמוך מאוד לניידת, התכונן להתפתחות וזו קרתה בתוך שניות. השוטר יצא מהרכב ומיד הותקף באגרופים על ידי השלושה. אלמוג זינק לעברם וריסס את פניהם בגז פלפל. בשלב הזה הזעיקה המתנדבת תגבורת, והפקח יחד עם השוטר הצליחו לדחוק מעליהם את השלושה שהחלו במנוסה מהמקום. בינתיים ניידת משטרה נוספת הגיעה, והצוות יחד עם אלמוג רדפו אחרי שלושת החשודים, תפסו אותם ועצרו אותם. השוטר שנפגע פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות בפניו ופגיעה קשה באחת מעיניו. שני אירועים אלו היו יכולים להיגמר אחרת לולא אלמוג לא היה בסביבה "השוטר זה שותף שלי ואין מצב להפקיר שותף" מסביר אלמוג.

אירועים אלו מצטרפים לשורת פעולות מוצלחות בשנה האחרונה שבהן אלמוג לקח חלק, כך למשל, צוותו לכד בשנה האחרונה כ-380 שוהים בלתי חוקיים.  לפני כחצי שנה, הוא ושותפו השוטר תפסו על חם פורץ שחדר לדירה של משפחה ששהתה בחופשה, הוא גם מתמודד עם תופעת האלכוהול בקרב בני הנוער, שופך להם את השתייה ואורב לבעלי פיצוציות שמוכרים להם את האלכוהול. גם תופעת הרוכלים נמצאת בסדר העבודה שלו, והמרדף הקבוע אחריהם מניב תוצאות. כמעט 20 תעודות הערכה קיבל אלמוג בשנים האחרונות ממשטרת ישראל ומהחברה לבטחון על יוזמה, נחישות, מקצועיות ושיתוף הפעולה להגברת הבטחון האישי של תושבי העיר.

יעקב אלמוג עובד מזה שבע שנים בחברה לביטחון וסדר ציבורי, הוא התחיל כפקח בסיור וכשהוקם צוות התערבות, הוא מונה לסגן ראש הצוות ובהמשך מונה לראש צוות. הוא אב לשתי בנות ודור חמישי בראשון לציון. בעבר נאלץ להתמודד עם נקמנות על רקע תפקידו כאשר אלמונים ניפצו פעמיים את רכבו, ובכל זאת, אלמוג מרגיש סיפוק בעבודתו: "זה תפקיד מאתגר, מעניין ומספק. אומנם אנחנו מתמודדים עם לא מעט אירועים מסוכנים, אנחנו לוקחים את זה בחשבון ויודעים שאסור לנו להיות שאננים. מצד שני, אם הצלחנו להשיב רכוש, או תפסנו פורץ, או מנענו מקרי אלימות, יש סיפוק".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה