כ-200 כלבים וחתולים אומצו בשנה האחרונה בראשון לציון



זוהי עלייה של כ-20 אחוזים משנים קודמות * בשירות הווטרינרי מייחסים זאת להרחבת שיתוף הפעולה עם עמותות להצלת בעלי חיים, תגבור סיורים ברחובות ואיסוף בעלי חיים נטושים וכן סיוע לעיריית אילת באימוץ כלבים שננטשו בעיר הדרומית * וגם ליידי דוברמנית פגועה שננטשה בעיר עברה ניתוח מורכב במהלכו הוצא מגופה מקל במבוק באורך 15 ס"מ- עכשיו היא מחפשת בית חם

השירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון מדווח כי בשנה האחרונה אומצו כ-200 כלבים וחתולים מהכלבייה העירונית. נתון זה משקף עלייה של כ-20% באימוצים ביחס לשנים קודמות. בשירות הווטרינרי מסבירים את העלייה החדה במספר מהלכים שנעשו השנה, למשל חיזוק הקשרים עם ארגונים למען בעלי חיים. שיתוף פעולה זה מאפשר קיום יום אימוץ מרוכז בכל יום שישי אחרון בחודש.  כמו כן מפקחי בעלי חיים הגבירו את הסיורים ברחובות העיר ולכן נאספו מספר רב של כלבים שחלקם היו ללא שבב אלקטרוני ולא היה ניתן לאתר בעליו , לאחר 10 ימי השגחה הכלבים עוברים לתהליך הכשרה לאימוץ. כל הכלבים שנמסרים מהכלבייה העירונית נמסרים מחוסנים , מתולעים , משובבים ומעוקרים ומסורסים.

עוד סיבה לעלייה בהיקף האימוצים בראשון לציון היא מבצע משותף לעיריית ראשון לציון ועיריית אילת. מתברר שבעיר הדרומית ישנה תופעה של צעירים שמגיעים לפרק זמן קצר בעיר כשבסופה הם נוטשים את כלביהם בעיר הדרומית והמבודדת שבה מספר הבתים היכולים לאמץ את הכלבים הוא מועט. לכן, הכלבים הנטושים מוטסים על ידי חברת ארקיע ומועברים ישירות לכלבייה העירונית בראשון לציון. הכלבים מטופלים על ידי השירות הווטרינרי ולאחר מכן מחפשים להם בית לאימוץ.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

יש לציין כי היקף האימוצים בעיר הוא מרשים יותר נוכח העובדה שמהלך חודשי הקיץ, נרשמה עלייה של כ-20% בנטישת בעלי חיים כאשר משפחות רבות יוצאות לחופשות או עסוקות בטיפול הילדים בחופשת הקיץ. בנוסף מרבית הציבור מעוניין בכלבים מגזעים קטנים וצעירים. מה שמקשה על השירות הווטרינרי למצוא בית מאמץ לכלבים מגזעים גדולים וכלבים בוגרים.

השירות הווטרינרי פועל כל השנה לקרב בין בעלי החיים לבין צעירים, כך למשל מארח השירות הווטרינרי מעת לעת תלמידים מפרויקט דילר לסיור היכרות בשירות הווטרינרי. צעירים אלו חוזרים לשירות ואף מסייעים בטיפול הכלבים בכלבייה.


מקל במבוק באורך 15 ס"מ בבטנה של כלבה שננטשה

מבין הכלבים שמחפשים בית חם, ישנה כלבה צעירה, בת שנה וחצי מגזע ליידי דוברמנית שננטשה לפני כחודש וחצי בעיר ונאספה על ידי מפקח השירות הווטרינרי. מבדיקה שנעשתה מתברר שבעליה הוא תושב אשדוד. בשירות יצרו עמו קשר אך עד כה הוא לא הגיע לאסוף אותה. במהלך שהותה בכלבייה היא גילתה סימני חולשה. בשירות בצעו מספר בדיקות שתוצאותיהן היו גרועות מאוד והעידו על פרטיטוניטיס- דלקת מזיהום בחלל הבטן.

הכלבה הופנתה על ידי רופאי השירות הווטרינרי לבית החולים הווטרינרי. שם היא עברה בדיקת אלטראסאונד שהצביעה על גוף זר בבטן. בניתוח מיידי הוצא מבטנה מקל במבוק באורך 15 ס"מ שכנראה היה תקוע במעיים שלה במשך תקופה ארוכה. מדובר בניתוח מסובך ובאשפוז עם עלויות גבוהות מאוד. בית החולים הווטרינרי שיתף עימנו פעולה וביצע את הניתוח במחיר מינימלי.

לאחר הניתוח הכלבה חזרה להתאוששות בשירות הווטרינרי שם טופלה על ידי רופאי השירות והיום היא מלאת אנרגיה ומשחקת בכדורים. במסגרת שיתוף הפעולה של השירות עם עמותת אס.או.אס, תעבור הכלבה ליום האימוץ של העמותה למציאת בית חדש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה