עיריית ראשון לציון קוראת ליזמים להקים ולהפעיל חממות טכנולוגיות



עם מתחם הסטארט אפ הטכנולוגי הראשון בעיר, בא התיאבון * עיריית ראשון לציון מבקשת לקדם את תחום ההייטק והיזמות בעיר ומוכנה להעמיד לצורך העניין מבנה וזאת לצד מימון נוסף של משרד הכלכלה * לאחרונה הופקדה תוכנית מתאר לעיר לפיה יוקמו ארבעת מתחמי תעסוקה ועסקים שבהם, כך מקווה העירייה, יפעלו גם תעשיות טכנולוגיה ועתירות ידע אחרות

יותר ויותר חברות סטארט אפ ומיזמים טכנולוגים צצים בשנים האחרונות וישראל נחשבת כבר למעצמה עולמית בתחום ויצואנית מיזמים מוצלחים לחו"ל. חברות אלו הן בדרך כלל קבוצות בתחילת דרכן שמגייסות משקיעים לצורך הנעת המיזם ובשלבים המוקדמים שלהם, הם זקוקים לאכסניה לטובת הפעילות הראשונית. לשם כך, עיריית ראשון לציון ומשרד המדען הראשי במשרד הכלכלה משתפים פעולה ויוצאים בקול קורא ליזמים להקים ולהפעיל חממות טכנולוגיות בעיר שהינם גופים עסקיים שבהם יזמים בשלבים התחלתיים, יכולים להקים דרכם חברה או עסק על בסיס טכנולוגיה המצויה בשלבי מחקר ופיתוח. בחממה מקבלים היזמים לתקופה קצובה, מימון וסיוע בניהול, שיווק וכו', עד שיוכלו להגיע למוצר מסחרי עצמאי או לגייס הון ממשקיעים נוספים. כמו כן מסייעת החממה ביצירת קשרים עסקיים ואסטרטגיים עבור היזמים ובגיוס השקעת ההמשך.

זה אינו סוד שעיריית ראשון לציון מעוניינת לקדם את תחום ההייטק והיזמות בעיר, רק לפני כחודשיים הושלמה קליטת היזמים במתחם הסטארטאפיסטים הראשון בעיר. 46 יזמים צעירים נקלטו במתחם שהכשירה העירייה במבנה מוזנח ועזוב שממוקם באזור התעשייה בראשון לציון. העירייה ביצעה שיפוץ מקיף במקום והפכה אותו ל-400 מ"ר של OPEN SPACE ממוזג ובו עמדות עבודה הזמינות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מחשבים מתקדמים, אינטרנט מהיר, חדר ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, ואפילו מטבחון, פינות מנוחה, לוקרים ועוד. כל אלה אמורים להעניק לסטארטאפיסטים מרחבי עבודה אופטימאליים לצד יזמים נוספים, והכל בעלות סמלית של 150 ₪ בחודש.

היוזמה החדשה היא הראשונה בישראל שנעשית באמצעות משרד המדען הראשי. במסגרתה תעמיד העירייה לטובת המיזם מבנה וציוד כנדרש כאשר במקביל תעמיד המדינה מימון נוסף כהשקעה במיזם. זכיין שייבחר בהליך תחרותי יקבל זיכיון להקמה והפעלת חממה טכנולוגית לתקופת זיכיון של שמונה שנים ויחתום על הסכם התקשרות עם המדינה. המועד האחרון להגשת הצעות הינו עד ה-26 במרץ 2014.

נזכיר כי לאחרונה הפקידה עיריית ראשון לציון תוכנית מתאר רץ 20/30 בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כשעיקרה הפיכת ראשון לציון למתחם המטרופוליני השני בגודלו בישראל עם ארבעת מתחמי התעסוקה והעסקים בשטח כולל של 8.5 מיליון מ"ר, שבהם, כך מקווה העירייה יפעלו גם תעשיות  טכנולוגיה ועתירות ידע אחרות.

ראש העירייה דב צור אמר כי: "עיריית ראשון לציון מעודדת בכמה מישורים במקביל, את הקמתן והגעתן של חברות הייטק ותעשיות עתירות ידע. במקביל להקמת מתחמים וחממות טכנולוגיות שאני מקווה שיביאו את הבשורות הטכנולוגיות של הדור הבא, אנו מניחים תשתיות תכנוניות שיהפכו את העיר למרכז העסקים הבא של ישראל".

חברת המועצה ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק פיתוח עסקי, הוסיפה: ״מכרז המדען הראשי אפשר לנו להציע, בצעד לא שגרתי, תנאים והטבות ליזמים מתאימים, על מנת לקדם הקמת חממה טכנולוגית בעיר. ראשון לציון שואפת וזקוקה לפתח תעסוקה מתקדמת בשטחה, ומדובר בצעד למימוש מדיניות עירונית זו, כמו גם באיתות משמעותי לשוק ההייטק שהעיר מעוניינת בו מאוד״.

מצורפות תמונות של מתחם הסטארט-אפ הראשון בעיר. צילום: יוסי אלתרמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה