תערוכת כלי טיס בלתי מאוישים בינלאומית בראשון לציון



מי שהגיע ביום ראשון השבוע למתחם הסופרלנד, הבחין בוודאי במספר מטוסים ללא טייס שטסו לצד הציפורים שבאגמון * מדובר בחזרה גנרלית של מטס כלי טייס לא מאוישים לקראת תערוכת כלי טייס מהגדולות בעולם שתוצג בסוף החודש בעיר

ראשון לציון מצטרפת לרשימה האקסקלוסיבית של ערים בעולם המארחות סלוני אוויר.  אומנם זה עדיין לא הסלון האווירי הבינלאומי בפאריס, אבל מדובר בסלון בינלאומי לכלי טייס בלתי מאוישים הראשון מסוגו שיתארח בעוד כשבועיים בעיר היין. 150 משלחות מ-30 מדינות הודיעו כי יגיעו להשתתף בסלון שבו יוצגו לצד מטוסים ללא טייס גם ספינות הגנה המופעלות בשלט רחוק ללא צוות על סיפונן, כלי רכב בלתי מאוישים שיודעים לנהל לחימה בשלט רחוק וגם חילוץ פצועים משדה הקרב, כלים שפותחו בחלקם כלקח ממלחמת לבנון השנייה. 

אם אתם חובבי טייס, או טכנולוגיה מתקדמת תשמחו בוודאי לשמוע כי מרבית  החברות המובילות בעולם יהיו שם, כך למשל חברת פיתוח הנשק הגדולה בעולם- לוקהיד מרטין שמייצרת מטוסי קרב, מטוסי תובלה, לוויינים ועוד. גם החברות הביטחוניות הישראליות יציגו שורה של פיתוחים כחול לבן, בין החברות הישראליות יהיו התעשייה האווירית, אלביט מערכות, רפאל, אלתא ועוד. במהלך התערוכה תינתן הדגמה חיה של מערכות בלתי מאוישות, אוויריות וימיות במקום אחד. המפגן יתקיים במתחם היס פלאנט, האתר הצופה לנוף הפתוח יאפשר הדגמת כלי טייס בלתי מאוישים, רובוטים קרקעיים, כלי שייט אוטונומיים ומטעדי משימה מגוונים. שני מסלולים יהיו באור יום ומסלול נוסף לאחר השקיעה, להדגמת יכולות פעולה בחשיכה.

התצוגה תכלול גם מערכות רובוטיות לשימושים צבאיים ואזרחיים.  כמו כן יודגמו מערכות עזר לכלים בלתי מאוישים, מערכות אלה נועדו להקל על המפעיל בביצוע המשימה, ולשפר את השליטה במערכות הפעלה שונות.

האירוע מתוכנן להיות חלון הראוה העולמי למערכות בלתי מאוישות שישראל היא מפתחת ויצרנית מובילה שלהן. האירוע גם יאפשר למשתמשים קיימים ופוטנציאליים להכיר מקרוב את כיווני הפיתוח והיישומים המתקדמים של כלים בלתי מאוישים בארץ ובעולם. במסגרת האירוע יתאפשרו מפגשים עסקיים בין חברות המשתתפות באירוע לבין אורחים ונציגים מחו"ל.

טעימה מהתערוכה היוקרתית הזאת שמגיעה לראשונה לראשון לציון, ניתן היה לקבל השבוע בחזרה גנרלית מיוחדת של מספר כלים בלתי מאוישים שהתעופפו להם לצד ציפורי הבר באגם הסופרלנד. בנוסף, התקיימה השבוע מסיבת עיתונאים מיוחדת בבניין עיריית ראשון לציון שבה הוצגו כלים חדשים והתפיסה העירונית שבה לפיה העיר מתכוונת לארח מדי שנה את הסלון האווירי והכלים הבלתי מאוישים הישראלי.

צילום: עידן גרוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה