גן בעברית הוקם בראשון לציון



השבוע נחנך הפארק הגדול ביותר במזרח ראשון לציון בפעילות פתוחה לציבור עם מתנפחי ענק, סדנאות יצירה לילדים, מופע סיפור עברי והפעלות. הפארק המשתרע על שטח עצום של כ- 68 דונם ירוק ועלות הקמתו נאמדת בכ-35 מיליון שקלים.

גן בעברית הוקם על שטח מחנה צריפין, יש בו בריכות ביולוגיות גדולות עם דגי נוי, מזרקות, מגרשי כדורגל, כדורסל וקטרגל, שבילי אופנים היקפיים, מתחם המיועד לפיקניק, מתחם מתקני פעוטות מקורים, מתקני כושר וכמובן מדשאות רחבות ידיים.

כדי להעניק לגן רובד תכני נוסף וכמחווה להיותה של ראשון לציון העיר העברית הראשונה בה לימד אליעזר בן-יהודה, מחייה השפה, תוכנן הגן כמקום החוגג את השפה העברית כחלק מהוויה הכוללת של הבילוי בו. לצורך כך שולבו בצוות התכנון אוצרת לנושא התכנים ומעצב תעשייתי לעיצוב מתקנים מיוחדים של משחקים מקוריים בעברית. בגן עובר כחוט השני "שביל מלים" הקושר בין האזורים השונים.  כמו כן שולבו צמחים לפי סדר האלף בית, מזרקת אותיות בה הילדים יכולים לשלוט על זרמי המתזים ולכתוב את שמם, מבוך מילים בו ניתן להגיע לאוצר על ידי פתרון מילים וניבים בעברית, "גבעת אלפון" בה ממוקמים גבעה עם אותיות שניתן לטפס אליה, לוח וקיר לכתיבה עצמית, שיפודי מלים להרכבת משפחות מלים ואלמנטים נוספים שאותם מגלה המבקר בהדרגה.

בגן נשמרו המתקנים המקוריים של הצבא כגון ההאנגרים והצריפים שהוסבו לשימושים חדשים כמו: סככות צל למתקני משחק, מסעדה, בית קפה וגלריה עתידית. עצי האקליפטוס הוותיקים האופייניים למחנות צבא נשמרו בקפידה ומהווים את אזורי הצל של הפארק. גן בעברית מהווה תוספת משמעותית לשטחים הפתוחים במזרח העיר. הפרויקט מדגים כיצד בהשקעה עירונית יצירתית ניתן להסב שטח "אבוד"  של מחנה צבאי לטובת שיפור איכות החיים העירונית. על הקמת הגנים אמון אגף תכנון ופיתוח נופי בעיריית ראשון לציון בראשות אורי זיגרון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה