בריכת גלים וגונדולות באגם



העירייה צפויה להוציא בקרוב שני מכרזים נוספים, האחד עבור בריכת גלים עבור גלשני הרוח. מדובר במתקן שיהיה יחיד מסוגו בארץ, ולמעשה רק בספרד קיימת בריכה דומה.

מפעילי הבריכה יוכלו לקבוע את גובה הגלים ללא קשר למזג האוויר, גובה הים או עוצמת הרוחות. מכרז נוסף, שגם הוא יופעל בבלעדיות בישראל,  יהיה הפעלת גונדולות באגם, בדומה לגונדולות בוונציה. נזכיר כי כבר כיום פועל במקום מתחם הקולנוע "יס פלאנט", מסעדות ואטרקציות שונות, ובסמוך פועל הסופרלנד. בעירייה מוסרים כי בהמשך צפויים להיבנות במתחם מרכז כנסים וכן מתחם אאוטלט.

כל אלה מצטרפים לפיתוח אגם הסופרלנד שהינו אגם ניקוז מי הגשמים של העיר. לפני כשלושה חודשים פרסמה החברה הממשלתית לתיירות בשיתוף עיריית ראשון לציון, מכרז  לפיתוח טיילת סביב האגם במתחם "יס פלאנט" .

הטיילת תבנה בשני מפלסים אשר אחד ישמש כמשטח הליכה מעל גדת האגם, וטיילת נוספת אשר תהיה טיילת דק מרחפת בשולי ובתוך האגם. בטיילת הדק המרחפת תוכננו שתי נקודות תצפית, שהייה והתכנסות.

כבר היום משקיעה עיריית ראשון לציון כשני מיליון שקלים בביצוע עבודות להנגשת אגמון הנקיק בעיר למטיילים. העירייה תקים שבילים היקפיים למטיילים גם מצידו הצפוני של האגמון וגם מצידו הדרומי, פינות ישיבה, מנוחה והתכנסות בשטח סביב האגם, גשר חבלים שיחצה את האגמון ועוד. מנהל אגף פיתוח נופי, אורי זיגרון, מסביר כי מטרת העבודות היא ליצור במקום תנאים נוחים למטיילים הפוקדים את שכיית החמדה הנהדרת בלב העיר והכל מבלי לגרום נזק לנוף הטבעי-במהלך העבודות ואחריהן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה