הקריוקי לא נותן לראשון לציון לישון



ב-4 החודשים האחרונים הוזעקו שוטרי העיר ללא פחות מ-2,000 דירות בשל מסיבות השירה בציבור שלא נותנו לשכנים לישון. "אני מתחרפן מזה", אמר תושב ראשון מערב. "אם אתה מאזין באונס זה לא כיף", הוסיף איש התקשורת אברי גלעד. מנגד, עורכי המסיבות לא מבינים מה רוצים מהם ויש להם גם הצעת פשרה

הישראלים אוהבים לשיר בציבור, אבל האהבה הזו קיבלה שדרוג מערבים אינטימיים בימי עצמאות ל"חינגות" של התענגות קריוקי ביום ובליל. "כי שקט הוא רפש" כתב זאב ז'בוטינסקי בהמנון בית"ר לפני 90 שנה, הרבה לפני המצאת מכונת הקריוקי, הרבה לפני הקמת שכונת ראשון מערב.

"אני מתחרפן מזה, הבעיה היא בעוצמות ובעיתוי", אמר תושב השכונה, לאחר שבכל סוף שבוע מפריעה את שנת הלילה שלו מסיבת קריוקי בדירת אחד משכניו. יריב חילו, מי שמארגן את המסיבות, דווקא טוען כי כל אחד משכניו בבניין ישאל אם קרה משהו במידה ולא ייערך הקריוקי השבועי.

משטרת ישראל הוזעקה השנה ללא פחות מ-280 אלף מקרים של תלונות על רעש, רובן בעקבות מסיבות קריוקי. רק בראשון לציון טיפלו בארבעת החודשים האחרונים ביותר מ-2,000 מקרים כאלה. נקודת האור היא חוק הקריוקי, שנכנס לתוקפו השנה, ומאפשר לשוטרים להיכנס לדירה גם אם הבעלים לא מסכים לכך ולהחרים ציוד.

איש התקשורת אברי גלעד, פרסם סטטוס בפייסבוק בנושא וזכה ל-400 אלף קוראים. "אם אתה השר אז סבבה, אבל אם אתה מאזין באונס זה לא כיף", הוא הסביר. לדבריו עורכי מסיבות הקריוקי יודעים מראש שהם פוגעים באחרים כשהם שרים בקולי קולות באמצע הלילה.

לבסוף, בבית משפחת חילו הציעו פשרה - ערב קריוקי רק ביום החמישי האחרון של כל חודש. "הקריוקי ייפסק כמו שהפשיעה ועבירות התנועה ייפסקו, לא ייפסקו אונחנו נמשיך להתמודד", אמר תנ"צ בדימוס מוטי נחמני, מנכ"ל החברה לביטחון בראשון לציון, שהבטיח לנסות להוריד את המפגע לרמת המינימום.

קרדיט: דב גילהר nana10.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה