הקיץ מגיע והכלבים ננטשים



מנתוני משרד החקלאות עולה כי בתקופת הקיץ ננטשים יותר כלבים כאשר רק עשירית מהם ימצאו בית חם *
במקביל ישנה ירידה משמעותית באימוץ כלבים בחודשי הקיץ * בשירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון
מדווחים על ירידה של 20% באימוץ כלבים בחודשים החמים בשנה

השירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון משקיע מאמצים גדולים בחיפוש בית חם לכעשרים הכלבים שנמצאו משוטטים בעיר. דרך אתר העירייה, דף הפייסבוק ובקרב עמותות רבות למען בעלי חיים, אבל גם שם יודעים שמעט מאוד מהכלבים מאומצים. על פי נתוני משרד החקלאות רק כלב אחד מתוך עשרה, יזכה לבית חם. כאשר מגיעים לתקופת הקיץ, המצב בעייתי הרבה יותר, לא בלבד שיותר כלבים ננטשים, כאשר משפחות רבות יוצאות לחופשות או עסוקות בטיפול הילדים, חלה גם ירידה באימוץ כלבים נטושים. בשירות הווטרינרי בעיר מדווחים על ירידה של כעשרים אחוזים בהיקף האימוצים בחודשים החמים בשנה. "אנו מקיימים מדי שבוע יום אימוץ עם עמותת אס.או.אס ועמותות נוספות" מספר ד"ר תומר ניסימיאן מהשירות הווטרינרי  "אנחנו גם משתפים תלמידים, מעבירים להם הכשרה באילוף כלבים, כך הצעירים מתחברים לבעלי החיים והכלבים נהנים מהפעילות המשותפת".

באשר לנטישות הכלבים, ד"ר ניסימיאן, מספר כי רוב הכלבים שננטשים הם כלבים צעירים עד גיל שנה: "נטישת כלב היא סמן ערכי חשוב המעיד על איכות החברה בישראל. לצערי הורה החושף את ילדו לנטישת כלב על ידו מעביר מסר חינוכי בעייתי באופן שעשוי לתת את אותותיו עם התבגרות הילד."

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר יהונתן אבן צור מספר כי כל כלב שנמצא משוטט ברחוב, נסרק על ידי פקח כדי לבדוק האם יש לו שבב שבאמצעותו ניתן לאתר את הבעלים, במידה ולא נמצא שבב, השירות הווטרינרי מחזיק את הכלבים לתקופה של חודש לפחות, מתוכו 10 ימים מוקדשים לאיתור הבעלים ובמידה ואלו אינם באים אנחנו פועלים ב-20 הימים הנותרים לחיסון, שיבוב ועיקור הכלבים במרפאה העירונית המצוידת לצורך הכשרתם לקראת אימוץ. כל הכלבים הנמסרים מהכלבייה העירונית נמסרים כאשר הם מחוסנים, נקיים מטפילים חיצוניים, משובבים  ומעוקרים. אגב, בשירות הווטרינרי מספרים כי ישנם מקרים נדירים בהם ננטשים גם ארנבונים וחתולים מבויתים.

בתוך כך, לאחרונה אירח השירות הווטרינרי תלמידים מפרויקט דילר לסיור היכרות בשירות הווטרינרי. חלק מהתלמידים, אורחי הפרויקט, הגיעו מחו"ל. התלמידים שיחקו עם הכלבים והחתולים המוחזקים במקום, עשו סיור במתחם ושמעו על הפעילות בשירות הווטרינרי בנוגע לכלבים נטושים והמאמצים למצוא להם בית מאמץ.

 

 

בתמונות: תלמידי פרויקט דילר בסיור בשירות הווטרינרי עם הכלבים המועמדים לאימוץ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה