תובע את בית הכנסת: לא שמרו לי מקום



תושב ראשון לציון תבע בית כנסת בעיר, בטענה שמכר לאדם אחר את המקומות הקבועים ששילם עבורם. על עוגמת הנפש שלטענתו נגרמה לו הוא דורש 5,000 שקל .....

כל מי שמגיע לבית כנסת מודע לחשיבות שיש למקום הישיבה הקבוע בו. ברוב בתי הכנסת המתפללים משלמים סכומים לא מבוטלים כלל כדי לשמור על מקומם וכך עשה גם תושב ראשון לציון, אלא שלאחרונה הוא גילה כי הגבאי השכיר את מקום הישיבה שלו למתפלל אחר ולכן החליט לתבוע את בית הכנסת.

במשך עשרות שנים נהג התובע להגיע לבית כנסת 'מקור החיים' ברחוב מולכו בראשון לציון, בו מתפללים בנוסח יוצאי ספרד. לטענתו, במשך שנים הוא נהג לשבת במקום קבוע בבית הכנסת ואף שילם אלפי שקלים בתמורה לארבעה מקומות ישיבה ששכר, שניים בעזרת הגברים ושניים בעזרת הנשים.

בתקופה האחרונה השתנו סידורי הישיבה בבית הכנסת והוא נדרש לשלם שוב על מקומות הישיבה, אך הפעם שכר שני מקומות בלבד, בסכום של 1,400 שקל.

לטענתו, בזמן האחרון השתנה האופי הרוחני של בית הכנסת באופן שלא תאם להשקפת עולמו, לכן החליט להתפלל בבתי כנסת אחרים בעיר. למרות זאת הוא מעולם לא הכריז שהוא מבקש לעזוב את בית הכנסת בו התפלל שנים רבות ולעיתים אף נהג לחזור להתפלל ולהשתתף בשיעורי התורה שנערכו ב'מקור החיים'.

בשבת האחרונה לפני חג הפסח ('שבת הגדול'), שנחשבת לשבת מרכזית בלוח השנה היהודי, הגיע האיש לבית הכנסת על מנת להאזין לדרשתו של הרב בענייני החג, כפי שנהוג בשבת זו, אך למרבה הפתעתו הוא הבחין כי מקומות הישיבה שלו ושל משפחתו ששכר בכספו, היו תפוסים והועברו לאדם אחר.

בנוסף, הלוח הקטן שבו נחרט שמו אשר הודבק על מקומות הישיבה, הוסר מבלי שאיש עדכן אותו בכך. התובע מספר שהרגיש מושפל כאשר כל מתפללי בית הכנסת צפו בו מחפש את מקום הישיבה שנלקח ממנו.

המתפלל הפגוע החליט שלא לעבור על כך בשתיקה והגיש בשבוע שעבר תביעה כנגד בית הכנסת על עוגמת הנפש שנגרמה לו. התביעה, בסך 5,000 שקל, נידונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.

מבית הכנסת לא ניתן היה לקבל תגובה לטענות.

קרדיט: אבי איצקוביץ Mynet.co.il

לכתבה המקורית לחץ כאן

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה