משאל רחוב פוליטי בראשון לציון



יום השבתון הוציא את הישראלים לבלות ביום הבחירות. בכניסה למתחם הסינמה סיטי בראשון לציון, למשל, השתרכה שורת מכוניות כ-2 ק"מ לפני הכניסה.

בין המבלים במקום היו יעקב, 60, וטל, 35. לדברי יעקב, תמיד היה ליכודניק, אבל הפעם הצביע ליאיר לפיד. "צריכים שינוי במדינה הזאת", הוא אומר, "נמאס לי מכל הזיגזוגים של ביבי. בתור אישיות הוא מאוד לא יציב, וזה לא ראש הממשלה שאני רוצה. גם בקטע הכלכלי הוא לא הצליח לדעתי". גם טל החליט להצביע ללפיד: "הוא יהיה טוב יותר לחינוך. התוכנית שהוא מציע לעסקים קטנים אולי גרנדיוזית, אבל היא בכיוון הנכון".

עד כמה העניין הכלכלי היה משמעותי עבורכם בבחירות?

 טל: "משמעותי מאוד. למעמד הביניים נמאס. המחאה החברתית השפיעה על רוב האוכלוסיה". יעקב: "המחאה החברתית השפיעה? תראה איך מפוצץ פה באנשים שלא מפסיקים לקנות ולאכול. ראית איזה תור יש פה למסעדות?".

שי ואורלי מרמת גן, בשנות ה-30 לחייהם, היו ונשארו ליכודניקים. "ביבי לקח את הקול שלנו", אומר שי, ואורלי מהנהנת. "הנושא הכלכלי היה משמעותי בבחירות, וביבי היה טוב בניהול הכלכלה. נכון שהוא לא מושלם ובשנים האחרונות היו התייקרויות, אבל יחסית לאלטרנטיבות הוא הכי טוב".

אודי, 43, מקריית אונו ניצל את השבתון כדי לראות סרט עם אשתו, לאחר שמוקדם בבוקר הצביע למפלגת העבודה. "היה לי ברור שאצביע למפלגת מרכז-שמאל. התלבטתי לגבי מפלגות קטנות כמו 'ארץ חדשה' ו'עם שלם', אבל בסוף החלטתי לא לקחת את הסיכון שלא יעברו את אחוז החסימה ולהצביע לאחת מהגדולות. אני לא משתגע על שלי יחימוביץ', אבל יש לה נבחרת טובה, הרבה צעירים, ואלה אנשים שהייתי רוצה לראות בכנסת".

זוהר, 37, מנס ציונה, הצביעה גם היא ללפיד. "אני רוצה לתת לו סיכוי. הוא מציע שינוי והוא לא שמאלה מדי. זה מתאים לי".

מאור, 24, מראשון לציון, ברמן מאחת המסעדות במקום, הצביע לליכוד-ביתנו. "בבחירות הקודמות הצבעתי לליברמן. אני מעדיף להצביע למפלגה גדולה ולחזק את ביבי, כדי שיקבל הרבה מנדטים ויהיה חזק".

בתור בחור צעיר לא היית שותף למחאה החברתית? לא מתסכל אותך שיקר לחיות בישראל?

 "ברור שכן, אבל מצא חן בעיני המינוי של משה כחלון השבוע ליו"ר מועצת מקרקעי ישראל. נכון, אני יודע שזה היה תעלול בחירות, אבל אולי זה יעשה שינוי. כחלון עשה מהפכה בסלולר. אחרי שהוא הוריד את מחירי הסלולר מ-1,500 שקל בחודש ל-150 שקל, אולי הוא יעשה את זה גם בדיור".

באחת המאפיות הסמוכות, שנהנתה מיום של פדיון גבוה במיוחד, אומר גבר דתי אדום שיער: "אני מצביע ש"ס , ואם לא הייתי מצביע ש"ס, אז רק ביבי". לעומתו, המוכרת החליטה לא להצביע. "בשביל מה בעצם? אין למי להצביע. במדינה הזאת כולם מושחתים".

קרדיט: אפרת נוימן TheMarker

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה