אופטימיות היא שם המשחק



קומדיה רומנטית משוחקת היטב, עם דיאלוגים בעלי שנינות ועוקצניות שמעלה חיוכים רבים. דרמה משפחתית, ספורט, הימורים וריקודים יחד עם איכות תמונה וסאונד של היס פלנט, חוויה ראויה.

"אופטימיות היא שם המשחק", עיבוד לרומן מצליח של מתיו קווין, גורפת שבחים ופרסים בדרך אל פסלון הזהב. אחרי שהסרט כבר זכה לפרסים בפסטיבלים שונים ומטעם תאי מבקרים בארה"ב , הוא  כבש ב 16.12. את   ה Satellite Award , תא מבקרים בינלאומי שהעניק לסרט את כל חמשת הפרסים החשובים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר , בראדלי קופר וג'ניפר לורנס  השחקנים הטובים ביותר והעריכה הטובה ביותר. הסרט נבחר לאחד הסרטים הטובים של השנה מטעם ה AFI -   American Film Institute .

הסרט מועמד לארבע פרסי גלובוס הזהב:
הסרט הטוב ביותר בקטגוריה של קומדיה/סרט מוזיקלי
בראדלי קופר השחקן הטוב ביותר  בקטגוריה של קומדיה/סרט מוזיקלי
ג'ניפר לורנס השחקנית הטובה ביותר בקטגוריה של קומדיה/סרט מוזיקלי
התסריט הטוב ביותר
פרסי גלובוס הזהב יוענקו ב 13.1.13

 

תקציר
החיים לא תמיד הולכים לפי התוכנית. פאט סולאטנו (קופר) איבד את הכל- את הבית שלו, את העבודה שלו ואת אישתו. הוא מוצא את עצמו חוזר לגור עם אימו (וויבר) ואביו (דה נירו) לאחר שבילה 8 חודשים במוסד לחולי נפש בעסקת טיעון. פאט נחוש בדעתו לבנות מחדש את חייו, להשאר חיובי, ולהתאחד עם אישתו, למרות שנפרדו בנסיבות בעייתיות. כל מה שההורים של פאט רוצים זה שהוא יחזור לעמוד על רגליו, וגם לחלוק את האובססיה המשפחתית: קבוצת הפוטבול האהובה עליהם מפילדלפיה. כשפאט פוגש את טיפאני (לורנס), בחורה מיסתורית עם בעיות משלה, הדברים נעשים מורכבים. טיפאני מציעה לעזור לפאט להתחבר עם אישתו, אבל רק אם הוא יעשה משהו בשבילה בתמורה. כשהעסקה שלהם מתגלגלת, מתחיל להתפתח ביניהם קשר בלתי צפוי, ואופטימיות מופיעה בחיים של שניהם.

על הבמאי והשחקנים
דיוויד או ראסל (במאי ותסריטאי) ביים את 'פייטר' ב-2010, סרט שזכה בשבע מועמדויות לאוסקר, שכללו בין היתר את קטגוריית סרט השנה, וההישג הטוב ביותר בבימוי. שניים מהשחקנים זכו באוסקר על תפקידם בסרט: כריטינה בייל ומליסה לאו. ראסל ביים בעבר את הסרט 'שלושה מלכים' בכיכובו של ג'ורג' קלוני, שהיה מועמדת לגילדת הכותבים של אמריקה לתסריט הטוב ביותר. הקומדיות של ראסל 'אני לב האקביז' ו'אני, אשתי ואמי החורגת' כיכבו ברשימות מבקרים רבות של עשרת הסרטים הטובים ביותר.  הסרט הראשון שביים 'Spanking the monkey' זכה בפסטיבל סאנדאנס ובפרסים נוספים.

בראדלי קופר (פאט סולאטנו)
עם ניסיון רב בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה, בראדלי קופר הוא אחד מהשחקנים הכי מבוקשים בדורו. הוא התפרסם בסרט הקיץ המצליח 'בדרך לחתונה עוצרים בווגאס', וכיכב גם בסרט ההמשך שלו 'בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק'. לאחרונה שיחק בסרט 'המילים' וכמו כן כיכב בסרט 'ללא גבולות' לצדם של רוברט דה נירו ואבי קורניש. בין סרטיו הנוספים המצליחים נמנים: 'צוות לעניין', 'ניו יורק, אני אוהב אותך' ו'הוא פשוט לא בקטע שלך'.

ג'ינפר לורנס (טיפאני)
לורנס הצעירה ביססה לעצמה מעמד כאחת השחקניות הצעירות המבטיחות של הוליווד. לורנס הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר, על משחקה בסרט 'קר עד העצם'. לאחרונה השתתפה בסרט 'משחקי הרעב'. השתתפה לצד פליסיטי ג'ונס בסרט ' Like Crazy' שזכה בפסטיבל סאנדנס. לורנס הגיעה לניו-יורק בגיל 14, ומיד לכדה את עיניהם של המלהקים, והיא משחקת בסרטי קולנוע וטלוויזיה מקיץ 2005. סרטים נוספים שבהם השתתפה- 'X-מן: התחלה', 'החיים הכפולים של וולטר', 'ערבה בוערת' ועוד.

רוברט דה נירו (פאט סניור)
התחיל את הקריירה הענפה שלו בסרטו של בריאן דה פאלמה 'מסיבת חתונה'. זכה במספר פרסי אוסקר על שחקן המשנה, ביניהם על הסרט 'הסנדק 2'. על הסרט 'השור הזועם' זכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר. בנוסף, דנירו היה מועמד לקבלת אוסקרים רבים ביניהם על תפקידו ב'נהג מונית', 'צייד הצבאים', 'התעוררות' ועוד. לאחרונה שיחק בסרט 'אורות אדומים', בין סרטיו הנוספים בהם שיחק: 'יחידת עילית', ו'ללא גבולות'.

ובקיצור למה כדאי? קומדיה רומנטית רגישה ומרגשת, משחק מעולה. ג'ניפר לורנס, משחקת דמות חיננית, מורכבת ומפתיעה וגם בראדלי קופר ורוברט דה נירו תורמים את חלקם. הדיאלוגים שנונים, איכות התמונה והצליל ביס פלנט משלימים את החוויה שמוציאה את הקהל עם חיוך על השפתיים.

חנה דרורי קשי – "מה כדאי?"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה