מדוע מחירי הנדל"ן מסרבים לרדת?



משרד השיכון מפשיר יותר ויותר קרקעות. מנגד, מספר התחלות הבנייה יורד בהתמדה. התוצאה: מחירי הנדל"ן לא יורדים ואף מטפסים לשיאים חדשים. בכירים בענף מאמינים: לא יהיה שינוי והמחירים אף יעלו

זה לקח 4 שנים של חיפוש אבל היום שרית אלון סוף-סוף הגיעה לראות את הדירה שרכשה בראשון לציון. החלום היה חולון, אבל המחירים המשתוללים גרמו לה למהר לחתום על העסקה - בעזרת ההורים. "אם ההורים לא היו עוזרים לנו, לא היינו יכולים לרכוש את הדירה", היא אומרת. "בתנאים האלה, שהמחירים מאוד גבוהים, זה מאוד קשה בלי עזרה מהמשפחה".

אבל אלון לא לבד. במשרדי הנדל"ן יודעים לספר שמקרים כאלה הופכים יותר ויותר שכיחים. זוגות צעירים רבים המתינו, קיוו והחזיקו אצבעות בתקווה שמחירי הדירות יירדו ועכשיו הם נאלצים לרכוש את החלום במחיר יקר.

על פי נתוני השמאי הממשלתי לתקופה שבין אוקטובר 2011 לספטמבר האחרון, מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים בחיפה עלה ב-3.7% ל-1.18 מיליון שקל. גם בנתניה קפץ המחיר ב-4% ל-1.29 מיליון שקל. בתל אביב זינק המחיר ב-9.8% ל-2.5 מיליון שקל ואילו בבאר שבע דינקו המחירים ב-6.8% ל-765 אלף שקל, ובאילת המחירים טיפסו ב-5.1%.

"אם המדינה לא תתעורר ותשחרר עתודות קרקע חדשות, באמת המצב הזה ימשיך ויחמיר", טוענת דנית נווה, מנהלת שיווק בחברת "שלום את נתן".

אלא שהבעיה כנראה לא במשרד השיכון. על פי הנתונים, במהלך כהונתה של הממשלה הנוכחית הפשיר המשרד יותר ויותר קרקעות לבנייה. מנגד, מספר התחלות הבנייה נמצא בירידה מתמדת.

"אני חושב שבממוצע הכלל ארצי אנחנו נראה יציבות של מחירים, ובמידה הממשלה החדשה תעשה את הצעדים הנחוצים להגדלת ההיצע, המחירים גם יירדו", טוען ד"ר גיל בפמן, כלכלן ראשי בבנק לאומי.

אלא ש-48% מהבכירים בענף הנדל"ן מאמינים שלא יהיה שינוי במחירים בענף. 35% מצפים להתייקרות ורק 17% מאמינים שהמחירים יירדו.

קרדיט: מתן חודורוב "הארץ"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה