רוב רוכשי הדירות החדשות בראשון לציון הם תושבי העיר



גאוות ראשונים: רוב רוכשי הדירות החדשות בראשון לציון הם תושבים שכבר מתגוררים בעיר עצמה. כך עולה מסקירה שערכה חברת אלדר, המשווקת כ-60 פרויקטי נדל"ן ברחבי הארץ.

על פי הנתונים, תושבי ראשון לציון מעדיפים שלא לעזוב את העיר, בבואם לרכוש דירה חדשה, ומפגינים לוקאל פטריוטיות גבוהה לעירם.

תנופת הבניה המאסיבית שהחלה במערב ראשון לציון בשנות ה-90, אשר הביאה לשכונות החדשות אוכלוסיה צעירה מהערים הסמוכות (בעיקר מחולון, מבת ים ומנס ציונה) והגדילה משמעותית את אוכלוסיית העיר, נחלשה ופחתה בשנים האחרונות. אחרי כמעט שני עשורים בהם החזיקה העיר בתואר עיר הלוויין הגדולה של גוש דן, היא חוזרת בשנים האחרונות להיות העיר של תושביה. נתוני חברות הבניה הפועלות בעיר מגלים תמונה ברורה, לפיה רוב רוכשי הדירות החדשות בעיר – הן הזוגות הצעירים והן משפרי הדיור – הם תושבים שכבר מתגוררים בעיר. יחד עם זאת, ראוי לציין כי על אף שכונות חדשות שצמחו בעיר בשנים האחרונות, כמו נחלת יהודה החדשה, קריית הלאום, צוריאל וכלניות, עדיין שיעורי התחלות הבניה בעיר נמוכים, ביחס לעשור הקודם.

"בשונה מהמגמה הרווחת במגדלי היוקרה בתל אביב, לפיה רוכשי הדירות עוזבים את עיר מגוריהם ועוברים לפרויקט יוקרה בעיר אחרת, בראשון לציון התושבים מעדיפים להישאר בעיר", כך אומר עו"ד יוסי נווה, מנכ"ל חברת גל יוזמה נדל"ן ומבעליה. "בפרויקט היוקרה הראשון בעיר UPPER WEST שאנו מקימים בשכונת קריית הלאום, למעלה מ-70% מרוכשי הדירות הם תושבים ותיקים בעיר. מעיון בנתונים עולה כי רוב הרוכשים, המתגוררים כיום בשכונות מערב העיר האחרות דוגמת חתני פרס נובל, נווה דקלים ונווה אשלים, מבקשים לשפר את איכות חייהם, אך גם להפגין לוקאל פטריוטיות ולהישאר לגור במערב העיר, ולכן הם פשוט חצו את הכביש אל שכונת קריית הלאום ההולכת ונבנית".

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג כ.ד.א.י, הבונה כ-200 יחידות דיור בשכונת צוריאל במזרח העיר, מציין כי המאסה הקריטית של רוכשי הדירות בראשון לציון היא מקומית: "באופן מובהק אנו רואים שזוגות צעירים שגדלו בעיר נוטים להישאר לגור בה, ככל שמצבם הכלכלי מאפשר זאת. צריך לזכור שראשון היא עיר מודרנית ושוקקת חיים שהצעירים לא רוצים לעזוב. יש בה הכל – מוסד אקדמי, חוף ים, מרכזי קניות ופנאי ועוד שלא נופלים מאלה של תל אביב, ושתורמים לתחושת הלוקאל פטריוטיות הגבוהה מאוד בקרב קהל הצעירים ומשפרי הדיור גם יחד".

אולם, יחד עם זאת, מעניין לראות כי ישנם פרויקטים במזרח ראשון, בהם עיקר הרוכשים הגיעו דווקא מערים סמוכות. כך למשל, בפרויקט צרפתי בכלניות, שבונה חברת רמי צרפתי בשכונת כלניות, רוב הדירות נמכרו דווקא לצעירים מישובי הסביבה ופחות לתושבי העיר.

פילוח רוכשים בשכונת נחלת יהודה החדשה

(נתונים שאספה חברת שלום את נתן, הבונה את פרויקט שורשים בנחלה בשכונת נחלת יהודה החדשה)

61% הגיעו מראשון לציון
11% הגיעו מבית דגן
11% משהם וממודיעין
5.5% מתל אביב
5.5% מרמת גן
5.5% מאזור
0.5% הגיעו מישובים אחרים


פילוח רוכשים בשכונת צוריאל

(נתונים שנאספו בקבוצת אלמוג כ.ד.א.י, הבונה את פרויקט קאסה ראשון לציון בשכונת צוריאל)

72% מהרוכשים הם תושבי ראשון לציון
9% הגיעו מפתח תקווה
8% מנס ציונה
7% מרחובות
4% מתל אביב


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה