תוכנית תמ"א 38 ראשון לציון



תוכנית תמ"א 38 החלה לתפוס תאוצה בתקופה האחרונה כאשר ערים שונות בארץ פועלות ביעילות למימושה. אחת מן הערים הללו היא ראשון לציון. עיריית ראשון לציון תומכת בפרויקט תמ"א 38 ומעודדת את התושבים להצטרף.

תמ"א 38 ראשון לציון הנה תוכנית מתאר ארצית אשר תפקידה לדאוג לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.באילו מבנים מדובר? במבני מגורים אשר נבנו לפי תקן שלא כלל עמידות בפני רעידות אדמה, קרי, מבני מגורים שנבנו טרם 1980. מבנים אלו מצויים בסכנה אמיתית של קריסה אם תתרחש רעידת אדמה. על כן, יש לדאוג כי יתבצעו בהם עבודות חיזוק שיהפכו את המבנים הללו לעמידים יותר.

במסגרת תמ"א 38, מממנים קבלנים את עבודת החיזוק היקרה ומבצעים עבודות נוספות במבני המגורים. כך לא נופלת הוצאה כספית זו של חיזוק המבנים על בעלי הדירות. בתמורה למימון, מקבלים הקבלנים זכויות בנייה באמצעותן יכולים לבנות קומת מגורים נוספת על גג הבניין.

על פניו, מדובר בתוכנית כלכלית משתלמת ביותר לשני הצדדים, אולם בבדיקה שערכו הקבלנים, מסתבר כי בניית קומה מגורים אחת בלבד אינה מכסה את השקעתם הכספית. למותר לציין כי קבלנים לא יצטרפו אל תמ"א 38 ללא תמורה כלכלית.

עיריית ראשון לציון פתרה את הבעיה הזו על מנת לממש את תמ"א 38 ראשון לציון  במבנים שבעיר.

תמ"א 38 – התוכנית

החששות מפני רעידת אדמה בישראל הובילו ליצירתה של תמ"א 38. תוכנית זו פועלת להפיכת מבנים חלשים למבנים עמידים בפני רעידת אדמה. לשם ביצוע עבודות החיזוק היה צורך למצוא גורם שיוכל לממן עבודות אלו וכך נוצר שיתוף הפעולה בין קבלנים ובין בעלי דירות המעוניינים בחיזוק למבנה המגורים שלהם.

במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון זוכים בעלי הדירות למבנה מוגן מפני רעידת אדמה וגם להטבות נפלאות נוספות אשר בסופן בעלי הדירות מקבלים נכס ששוויו הכספי עלהבעשרות אחוזים! מה מקבלים בעלי הדירות במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון:

1. הגנה וביטחון – עבודת החיזוק המתבצעת במבנה מגורים מחזקת את המבנה והופכת אותו למוגן בפני רעידת אדמה.

2. שיפוץ המבנה –  במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון בעלי הדירות נהנים משיפוץ של קירות הבניין וחדר המדרגות.

3. ממ"ד לכל דירה – בזכות תמ"א 38 ראשון לציון מקבלים בעלי הדירות תוספת של ממ"ד לדירתם.

4. הוספת מעלית – מבנה מגורים המצטרף אל תמ"א 38 ראשון לציון מקבל מעלית נוספת בבניין.

5. מרפסת לכל דירה – אחת ההטבות הכדאיות ביותר לבעלי דירות בפרויקט תמ"א 38 ראשון ציון היא הוספת מרפסת. מובן כי מדובר בשיפור איכות החיים והעלאה משמעותית של ערך הנכס.

תמ"א 38 ראשון לציון – יוזמה מבורכת!

חיזוק מבנים קיימים כרוך בהוצאה כספית גדולה מאוד אשר בעלי דירות אינם יכולים לעמוד בה. על כן, ללא שיתוף פעולה מצד קבלנים אשר יממנו את עבודת החיזוק, לא יכולה תוכנית תמ"א 38 ראשון לציון לצאת אל הפועל. הקבלנים טוענים כי בניית קומת מגורים אחת בלבד אינה מחזירה להם את השקעתם ועל כן מסרבים הם להצטרף אל תמ"א 38.

עיריית ראשון לציון אשר הבינה את החשיבות שבמימוש תמ"א 38 בעירה, בחרה לקחת יוזמה ולהשתמש בפיתרון המוצע בהוראות תמ"א 38. ראשון לציון הגישה תוכנית לאישור המאפשרת לקבלנים לקבל זכויות בנייה גדולות יותר אשר יהפכו את הצטרפותם אל תמ"א 38 ראשון לציון לכדאית ומשתלמת.

כאשר תאושר התוכנית אשר הוגשה על ידי עיריית ראשון לציון, תוכל תמ"א 38 ראשון לציון להתממש באופן מלא כך שתושבי העיר יזכו לביטחון גדול יותר ולכל ההטבות אשר מעניקה תמ"א 38 ראשון לציון.

הזכאות לתמ"א 38

האם כל בניין מגורים אשר מעוניין להצטרף אל תמ"א 38 ראשון לציון זכאי לעשות זאת?

על מנת להשתתף בפרויקט תמ"א 38 ראשון לציון יש לעמוד בתנאים שלהלן:

1. שנת הבנייה – תמ"א 38 ראשון לציון חלה על מבנים אשר נבנו טרם 1980.

2. סוג המבנה – תוכנית  תמ"א 38 ראשון לציון רלוונטית אך ורק למבנים המשמשים למגורי קבע.

3. גובה המבנה – פרויקט תמ"א 38 ראשון לציון מיועד למבנים של 3 קומות מגורים לפחות.

4. הסכמת בעלי הדירות – במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון נעשים שינויים ברכוש המשותף ועל כן יש צורך לקבל את הסכמת בעלי הדירות לפרויקט.

האם חובה לקבל את הסכמת כל הדיירים?

אמנם אין חובה כזו אך מומלץ מאוד לנסות ולגייס תמיכה מלאה. העדר תמיכתם של 100% מבעלי הדירות יכול לגרום לבעיות וחיכוכים לא מעטים ועל כן כדאי להימנע ממצב שכזה.  ברובם המכריע של המקרים, מתן אינפורמציה מלאה והסברה על החשיבות שבפרויקט, תשכנע את כל בעלי הדירות כי כדאי להשתתף.

תמ"א 38 הוא פרויקט נהדר אשר עיריות רבות בארץ פועלות בנמרצות על מנת לממשו בעירם. עיריית ראשון לציון נקטה ביוזמה מבורכת ועושה הכול על מנת להוציא אל הפועל את תמ"א 38 ראשון לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה