קול ששון – ראיון עם רוני ששון



הכתבה על הבדרן והסטנאפיסט רוני ששון, תושב ראשון לציון פותחת את המדור החדש באתר בשם " Rishonet-VIP", מדור אשר ישפוך אור על תושבי העיר שהצליחו בגדול ולא זכו עדיין לחשיפה ולהכרה שהם ראויים לה- אז אנחנו כאן בשביל לפרגן.

אנחנו נפגשים בבית קפה שכונתי, אני מתארגנת עם השאלות ורוני רק מחכה שאפתח בראיון, הוא צמא לענות לכל שאלה שלא תבוא. קיבלתי הזדמנות לראיין אדם כישרוני שנמצא בדרך ארוכה שהתחילה עוד בילדות "תמיד רציתי לעסוק בסטנד-אפ. זה היה הקלף המנצח שלי ביסודי, במקום שעת חבר'ה בימי שישי בשעה 12 זו הייתה השעה של רוני.הייתי לוקח חצי ארון בגדים מההורים שלי ומאלתר קטעים שיצחקו את הכיתה." .

 

הגושפנקא הסופית הגיעה מיד לאחר הצבא כאשר ששון היה חלק מצוות בידור במלון "באחד הערבים שההפקה הסתיימה ב12 בלילה וישבו מלא אנשים בלובי ולא קמו, הם רצו להשאר.לא הייתה עוד תוכנית להמשך הערב ,אז תפסתי את המיקרופון ודיברתי שטויות .זה היה הרגע שהבנתי שאני מצחיק באמת וזה היה טריגר להמשך"

לפני שהפך לאומן סטנד-אפ ניסה ששון את כישוריי המשחק שלו בתיאטרון בהצגה "לא לסמים" שהועלתה בפני נוער ברחבי הארץ. את לימודי התיאטרון למד אצל השחקן יגאל עדיקא שלימים הפך לחבר טוב ומורה לחיים. כאשר אשאל אותו מה היה אם לא היה היום סטנדאפיסט ,הוא יענה בתשובה הכי אמיתית "סופר או נגר".

מאיפה מגיע הביטחון העצמי להעלות על במה ולצחוק כמעט על כל נושא?

"זה עניין של מודעות.הייתה לי הופעה שבה ישב אדם אחד ששילב ידיים ולא צחק,עצרתי את ההופעה ואמרתי לו 'תצחק או לא תצחק אני יודע שאני מצחיק,אל תתאמץ לא לצחוק.' והוא נהנה."

לרוני ששון חשוב לשנות את התדמית שהודבק לסטנד-אפ הישראלי "נוצרה סטיגמה שמדובר בהופעה של ירידות על הקהל והתבטאויות מעליבות, אצלי יש קו אדום ברור שאומר שאני בחיים לא יעליב מישו וזאת למרות שיש לי את היכולת הוורבלית."

כמו כל אדם שמנסה לפלס את דרכו למשבצת המוכרת גם ששון חווה פאדיחה שהיה מעדיף לשכוח. לפני שהיה מוכר ברחבי הארץ, הוזמן ששון בהמלצת חברה להופיע ביום כיף לנכי צה"ל באילת " הייתי אמור להופיע לפני מיכל אמדורסקי,עליתי לבמה וחמש דקות אף אדם לא צוחק ולא מתייחס אלי. המפקד שהיה אחראי על ההופעה כיבה את האורות ואני ירדתי בתמימות מהבמה אל מאחורי הקלעים והוא התחיל לצרוח שזה גועל נפש ומה הדבר הזה שהיא הביאה לו ושאני בחיים לא יעבוד עם הצבא."



אך הפאדיחה לא ליוותה את ששון ולמרות שהדלת הראשית נסגרה,דלת אחורית נפתחה כאשר קצינה אחראית אחרת הכניסה אותו להופעות בצבא "לימים הפכתי להיות האומן שמופיע הכי הרבה בצה"ל.שנה אחרי התקרית הזו פגשתי את המפקד שצעק עלי באילת והוא התנצל ואמר שהוא גאה בזה שאני מוביל עכשיו את מספר ההופעות בצה"ל"

לכל אדם יש ימים שהוא קם על רגל שמאל,קרה לך שקמת קצת הפוך ביום של הופעה? איך מתמודדים עם רגעים כאלו?

"אני מנתק את עצמי.יש קומיקאי שהתראיין לרדיו וסיפר על החוויה הזו ממקרה אישי שלו ששעה לפני הופעה הוא קיבל שיחה שאחיו נרצח. הוא עלה לבמה נתן את ההופעה הרג אותם מצחוק ואיך שהוא ירד התמוטט ואף אחד לא ראה את זה.את הקהל לא מעניין מאיפה באת. אני מאמין בקטע שאם אתה רוצה להיות מאושר תגרום לאחר להיות מאושר."

המשבצת הקומית בארצנו הפכה מזמן לקובייה נחשקת אך ששון מצידו ממהר להגיד שאין תחרות רצינית בין שלל הקומיקאים" יש את מה שנקרא קנאה מתוקה אבל אני מכיר את כולם והם חברים".

לפני חמש שנים השתתף ששון במרתון סטנד-אפ. בשבת בבוקר כבר קיבל טלפון ממי שהמהווה לו כהשראה,ישראל קטורזה "חשבתי שמסתלבטים עלי אז בהתחלה לא האמנתי והייתי בטוח שזה חבר שעובד עלי ומסתבר שקטורזה רצה לפגוש אותי. נפגשנו ושתינו קפה והוא אומר לי כמה אני מצחיק.הוא האמין בי ואז נוצרה חברות ואנחנו עושים הרבה דברים ביחד."

 

בחנוכה הקרוב ישתתף במחזמר פיטר פן עם הראל סקעת, ישראל קטורזה, רוני דואני ורוני דלומי . ששון יגלם את סמי , הפיראט היחיד שנמצא בקונפליקט לא פתור בין הצד הטוב והרע. "זה כיף,אני כל יום מתלהב כמו כלב שפוגש את בעליו. פסטיגל זה פס יצור ופה יש את ירון כפכפי שהוא מחזאי איכותי ומוביל תרבות בארץ."

מבחינת ששון הדרך עוד ארוכה,לאחר שבחנוכה הקרוב יהפוך רשמית לכוכב ילדים הוא רמשה לעצמו כבר לפנטז לעבר היעד הבא " אני חולם להוציא קלטת ילדים,שכבר מוכנה ומחכה לי במגירה.אני מת על יובל המבולבל , החוסר מסכות האלה זה מה שיפה אצלו וילדים מזהים את זה." .אני מדמיינת להנאתי את ששון ככוכב הילדים הבא ,אך הוא מבחינתו כבר דואג להציב יעד נוסף "אני רוצה מסעדה משלי,אני מת על בישולים.תרשמי גם שאולי אהיה זמר בסופו של דבר"

האם אפשר בכלל להתפרנס היום כאומן  בישראל?

"יש מקום לכל אחד, כל דבר שהוא טוב יש לו עבודה אם אין לך עבודה תבדוק את עצמך. "

לסיום ביקשתי טיפ קטן שיכול להוביל כל אחד מאיתנו לדרך אחרת ולצאת מהשגרה היומיומית למרות שאנחנו לא אומנים ולא תמיד מתעסקים בחלומות שלנו "אני בעד לעשות כל יום משו משוגע,לצאת מהקופסא ולעשות משו אחר.וכדי להגשים חלום צריך לדעת לא להקשיב לאף אחד,אלא למה שדוחף אותך."

השיחה עם רוני לא יכולה להסתיים,שלל השאלות שהכנתי מראש כבר נשאלו אך אני רוצה להשאר ולצחוק עוד שעות. רוני מצידו מצליח למצוא גם פה קטע מצחיק " נגיד מהסיטואציה הזו אני יכול לקחת בדיחה להופעה. אנחנו יושבים בקטע רציני עכשיו של ראיון, הראיון הסתיים אך לא נעים לכל אחד מהצדדים לקום אז ננסה עכשיו למשוך את זה עוד קצת". ואת האמת? הוא צדק,אז המשכנו לאלתר שיחה עוד קצת.

 

"בעיקר אני אוהב התנדבות אצל ילדים עם פיגור שכלי.כשהמוח לא עובד הלב מככב. זה פשוט כיף,זה הופך אותי ליותר משוגע,המטפלים בשוק ממני. בקיץ אחד עבדתי עם אקי"ם בטבריה והחלטתי שאני עושה למפגרים צוות מפגרים של בידור.צבעתי אותם וחגגנו. בכלל אני אוהב להתנדב ולשתף פעולה עם המתנ"ס ברמת אליהו שתמיד מקבל אותי להופעות בפני קהל אתיופי או קשישים"

הופעות קרובות

31.12  בתיאטרון חולון בשעה 22:15
4.1     בצוותא ת"א בשעה 22:00
25.1   בית ציוני אמריקה
1.2     צוותא ת"א
22.2   בית ציוני אמריקה.
8.3     צוותא ת"א

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה