ההוביט- מסע בלתי צפוי



להיכנס לתוך הפנטזיה. 166 דקות חלפו בלי להרגיש. זוכה האוסקר פיטר ג'קסון, חוזר עם הסרט הראשון בטרילוגיה הצפויה לספרו של ג'.ר.ר טולקין 'ההוביט'.

ביס פלנט, באולם IMAX בתלת ממד, ו- HFR 3D הוקרן אתמול הסרט החדש 'ההוביט-מסע בלתי צפוי' שיעלה היום בבתי הקולנוע. על המרקע הענק של אולם ה-IMAXכשחובשים את משקפי התלת מימד וגם פס הקול של הסרט נשמע שבוקע מכל זווית אפשרית, התחושה היא שנמצאים במרכז ההתרחשות הבדיונית. הדמיון מקבל מימד ריאליסטי והצופה חש מעורבות מלאה.


העלילה עוקבת אחר בילבו בגינס, שנסחף אל תוך מסע להציל את הממלכה מן הדרקון סמאוג. הקוסם גנדלף הכניס אותו אל תוך ההרפתקה הזו, והוא מוצא את עצמו בחברת שלושה עשר גמדים שמונהגים ע'י הלוחם האגדי, ת'ורין אוקנשילד. המסע לוקח אותם אל הלא נודע - דרך ארץ מלאה בגובלינים ובאורקים, ווארגים קטלניים, עכבישי ענק ומכשפים.

אף על פי שהמטרה שלהם מונחת בחלק המזרחי של ההר הבודד, עליהם להימלט קודם ממנהרות הגובלינים, ושם פוגש בילבו את היצור שישנה את חייו לנצח... גולום.

כאן, הוא נזכר בדברי דודו שאמר לו שהאמץ הגדול ביותר דרוש לא כדי להרוג את האויב אלא כדי לחוס על חייו. בשעה שהוא מוצא את עצמו לבדו עם גולום, על חופי האגם התת קרקעי, חושף בילבו בגינס עומקים של תבונה ואומץ שיפתיעו גם אותו. באופן מקרי הוא משיג את הטבעת היקרה של גולום שטומנת בחובה תכונות לא צפויות ושימושיות... טבעת זהב פשוטה שקשורה לגורל של כל הארץ התיכונה בדרכים שבילבו לא יכול להתחיל לחלום עליהן...

הסרט הוא אדפטציה של ספר ילדים בשם 'ההוביט, או לשם ושוב בחזרה' שכתב בשנת 1937 טולקין. הספר נמכר ביותר מ-100 מיליון עותקים ותורגם ליותר מ-50 שפות. ב-75 שנה שהספר קיים הוא ממשיך להיות מודפס.

לפני למעלה מעשור, יצא הבמאי פיטר ג'קסון למסע משלו כדי ליצור אדפטציה לספרים המאוחרים יותר של טולקין, ולעשות את הטרילוגיה החדשנית 'שר הטבעות'- שלושה סרטים שהיו לשוברי קופות וזכו לפרסים ותשואות מבקרים. סרטו האחרון, "שר הטבעות: שיבת המלך' זכה ב-11 אוסקרים כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר.


גם במקרה הזה מתוכננת טרילוגיה. "כשעשינו את 'שר הטבעות' הייתי בטוח במאה אחוז שזו הולכת להיות חוויה של פעם בחיים" אומר ג'קסון. "זה היה מדהים ותקופה מאוד מיוחדת, אבל כשזה נגמר, אף אחד מאיתנו לא האמין שאי פעם נחזור לארץ התיכונה. ולמרות זאת, החוויה של לעשות את טרילוגיית 'ההוביט' הפכה למיוחדת באותה מידה לכולנו. אז עכשיו הייתה לי חוויה של פעם בחיים פעמיים בחיים".

במאי: פיטר ג'קסון
תסריט: פראן וולש, פיליפה בויאנס, ג'ילרמו דל טורו
מוזיקה מקורית: האוורד שור
צילום: אנדרו לסני
עריכה: ג'בז אולסן

שחקנים:
מרטין פרימן- בילבו בגינס
איאן מקקלן- גנדלף
אלייז'ה ווד- פרודו
קייט בלאנשט- גלדריאל

הסרט רווי התרחשויות ולמרות שניתן היה לקצר חלקים מהמאבקים והלוחמה של בני האור בבני החושך, עדיין מצליח לעניין וכמעט אינו מורגש אורך הסרט שכמעט כפול מהמקובל. שפע אפקטים, טכניקת צילום שונה מהמקובל (48 פריים לשנייה במקום 24) שמצליחה להעביר יותר פרטים בזמן קצר, (לפעמים קצת מסחררת) דמיון עשיר של יצורים מוזרים עם תכונות מאד אנושיות. למי שראה את שר הטבעות וגם למי שלא, מומלץ להיכנס לחווית הפנטזיה.

ארה'ב 2012. משך הסרט: 166 דקות

הסרט יופץ ע'י פורום פילם ויעלה בבתי הקולנוע ב- 12.12.12

מאת: חנה דרורי קשי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה