החטא ועונשו וגם דמי חנוכה



נעלמתי לכם בחודשים האחרונים. ישנן תקופות של עומס שאינך יודע מה לבצע קודם. המרוץ המטורף של החיים אתגר אותי במיוחד. ניסיתי לתמרן בין אימונים, סדנאות, ההרצאות, ענייני עבודה, משפחה, חברים. כמעט לא נשאר לי זמן לעצמי.

השבוע אמי ואני נסענו למיה הספרית, ובשעה שהמתנו בתור, מצאתי את עצמי מאזינה לדברי שבח מצד אמי על ביתה הבוגרת. " היא הוציאה ספר מיוחד לילדים, היא מופיעה בטלוויזיה, בתוכניות הרדיו, ומשנה את החיים למאות ילדים."  באותה נשימה אמא לא שכחה לציין מאין הכל התחיל. היא (כלומר אני) הייתה ילדה היפראקטיבית שלא הייתה מסוגלת לשבת במשך שעה אחת על הכסא, בלי להפריע למורה, פטפטה בלי הרף, וגם לעיתים התחצפה , העזה להגיד למורה מה היא אומרת.

אמא המשיכה: "בכיתה א, הציון בהתנהגות בלט בתעודה- טעון שיפור, הן בשליש הראשון והן בשליש השני. לקראת פסח קראנו (אבא ואמא שלי) לה לשיחה והבהרנו לה שאם היא לא תשפר את הציון בהתנהגות, היא לא תלך לבריכה ולים במשך החופש הגדול".

למותר לציין, הים והבריכה היו הבילויים החביבים עלי. בסיום השנה הצגתי בגאווה את הציון המבוקש א בהתנהגות. התנהגתי למופת.

בשבוע שעבר התקשר אלי מתאמן בן 16 . סיפר לי שאביו זרק עליו את שלט הטלוויזיה, כי הוא ביקש ממנו להנמיך את עוצמת הקול כשארח חברים בחדרו.

אתמול בערב, בשעה תשע, קיבלתי הודעה ממתאמנת שלי, ילדה בת 12: " אני רוצה לאכול, אני רעבה ואמא אמרה שאלך לישון, ושאין ארוחות בלילה. ארוחת הערב היא רק בשבע.

מה לעשות?אני ממש רעבה "

היום, הגיעה אלי מתאמנת נוספת ושיתפה אותי: "בגלל שלא הכנתי שיעורים אחרי הצהריים, אמא נתנה לי עונש, שבוע ללא טכנולוגיה. התעניינתי מה זה אומר? הילדה השיבה: "שבוע ללא מחשב, טלוויזיה, טלפון וטאבלט."

האם העונש שאתם בוחרים לתת משרת את המטרה או שהוא משרת את הכעס שלכם?

האם עונש שפועל לטווח קצר, פועל לטובת הילד שלכם לטווח הרחוק?

כיצד העונש ישפיע בעתיד?

האם ילדים המקבלים עונשים יגדלו להיות מבוגרים חדורי מוטיבציה להשגת מטרותיהם?

העונש הוא כלי לעיצוב התנהגות וככזה יש לו השפעות לטווח קצר ולטווח ארוך. כמו כל כלי אופן השימוש בו מכריע את טיבו. הורים רבים משתמשים בכלי זה מתוך חוסר אונים, חולשה רגעית, כעס גדול, תסכול וחוסר מודעות. השימוש בעונש מקבל גוון משפיל, מאיים, מפחיד ואיננו משרת את המטרה העיקרית. מטרת העונש היא פשוטה: לגרום לשינוי התנהגותי. שימוש לא מבוקר בכלי זה, יכול אמנם להשיג את המטרה בטווח הקצר אך יוצר קשיים ויכול להעצים את הבעיה בטווח הארוך.

לדוגמא: ילד יכול לפתח סלידה, דחייה ומרדנות כאשר העונש משפיל אותו או פוגע בו או מאיים על חירותו ועל כבודו. הדבר עלול להחריף עד כדי יצירה של אוירה מתוחה ובלתי נספלת בתוך המשפחה דבר המתבטא במשחקי כוחות, אגו, מאבקים כח משפילים.

ההורה והילד שבמהותם קשורים בקשר אוהב, הופכים להיות זרים זה לזה, בשל שימוש לא נכון בכלי העונש!!!!!

האם יש דרך אחרת לעשות את זה ?

כן!

אימון לילדים ובני נוער מלמד אותם לקחת אחריות, להציב מטרות ולפעול להגשמתן, ללמוד לנהל את זמנם, להכיר בערכם ולפעול במלוא המרץ לשיפור מתמיד בכל התחומים. באמצעות כלים אלה הילדים ובני הנוער ילמדו לזהות את דפוסי ההתנהגות שלהם וילמדו לבצע שינויים מתוך דחף ורצון פנימיים ללא אילוצים והתערבות חיצונית. כלי העונש יהפוך למיותר!!!

 

החודש אני חוגגת יום הולדת, ורוצה להעניק לילדיכם מתנה מיוחדת: 100 שקלים דמי חנוכה.

"להאיר את האור שבי, העצמה בחנוכה" - סדנא קבוצתית, לגילאי 10-18

במחיר מיוחד של  100 שקלים בלבד במקום 200 שקלים.

 

הקבוצות יתנהלו בהתאם לשכבות הגיל המתאימות. מספר המקומות מוגבל. הסדנאות יתקיימו בתל- אביב ובראשון לציון.

רשמו לפניכם תאריכים ושעות בחופשת החנוכה:

יום ראשון-חמישי 9-12/12/12

בשעות הבוקר בין השעות 10:00-12:00

בשעות הערב בין 19:00-21:00

 

לפרטים והרשמה: בת-שבע טל www.batshevatal.co.il       052-4826705

שתף בפייסבוקhttp://www.facebook.com/home.php l


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה