סיון גנון בוחרת בחיים



שנה לאחר שאיבדה את בעלה מאור גנון ז"ל באסון הכרמל, החליטה סיון לגשת לאודישן של "אייל גולן קורא לך" , ההחלטה לגשת לאודישן הייתה חלק מסגירת מעגל בעבורה "הכרתי את מאור בהופעה של אייל גולן ולכן בחרתי ללכת לתוכנית של אייל,זו הייתה סגירת מעגל" .

במהלך שנת האבל עסקה סיון בהנצחתם של הנופלים באסון הכרמל דרך המוזיקה שליוותה אותה כל חייה ,עם סיום שנת האבל החליטו בני המשפחה לכתוב ספר תורה לעילוי נשמת מאור ז"ל, סיון שחיפשה צמיחה מהאבל הפרטי החליטה לגשת לאודישן אצל אייל גולן: "במהלך החודשים האחרונים לקראת סיום שנת האבל החלטתי ללכת לתוכנית של אייל כדי לסגור מעגל,ידעתי שאני אומנם לא זמרת מזרחית וזה לא ממקום של לבוא ולהתחרות כי אני לא מהז'אנר אבל בכל זאת אני רוצה לבוא ולהנציח את מאור. ולספר את הסיפור בשני מישורים: מצד אחד מישור ההנצחה  ומצד שני מישור ההתמודדות האישית שלי שזה דרך המוזיקה. המוזיקה בעיניי נתנה חיים אחרים למאור"

גנון הגיעה לאודישן בתוכנית "אייל גולן קורא לך" כשהיא מודה שאינה זמרת ים-תיכונית אלא יותר ישראלית "אמרתי לאייל שאני זמרת ישראלית והייתי בטוחה שאייל לא יעביר אותי הלאה. לפתע מצאתי עצמי שם כמה תוכניות וגם הייתי מסמר מרכזי בתוכנית. מאוד נהנתי וזה נתן לי הרבה כוח-זו אחת המתנות היותר גדולות שקיבלתי"

לא היה לך פחד שיתייגו אותך כאלמנה שמנצלת את האבל הפרטי למינוף קריירה?

"זה בסדר, אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים. אני יודעת מה אני חווה אני מחליטה את ההחלטות שלי לפי מה שטוב לי. אני מאוד החלטית ושלמה עם עצמי והדרך שבה בחרתי. שרתי כל חיי ובמיוחד ברגע הזה גם את האהבה הזו לא הרשתי לאף אחד לקחת ממני- איבדתי אהבה אחת מאוד גדולה ובטח שאני לא אתן לאנשים קטנים לערער אותי"

לאחר שאיבדה את אהבת חייה באסון הכרמל איבדה גם את הקול שליווה אותה עוד כזמרת בלהקת משמר הגבול "ביום שהתחלתי לאבד את הקול שלי הלכתי לבדיקות רפואיות , הרופאה אמרה שאין שום דבר הנגלה לעין והיא שאלה אם עברתי משו נפשי.סיפרתי לה את המקרה והיא אמרה לי שזה הדבר הראשון שנפגע בד"כ  אצל אנשים שחווים טראומה –הקוליות שלהם נפגעת.". סיון בחרה לא לוותר ופה פתחה במלחמה עם עצמה להחזיק בחיים שמבחינתה נגלים דרך המוזיקה.

כשהחליטה להוציא את הסינגל "מאור עיניי" שהיינו שיר לזכרו של בעלה ז"ל, ראתה סיון רק את מאור לנגד עיניה , בהמשך החליטה להוציא אלבום ולהניח את עצמה בקו הראשון תוך שהיא מודה שהגיעה הרגע לעשות למען עצמה " בשביל לחזק וגם בשביל להתחזק .בדרך שלי אני מחזקת הרבה אנשים, נכון-יש ביקורות רעות אך רוב הביקורות הן טובות ומפרגנות. זה מקום נמוך ונורא שאפשר לצמוח ממנו במקביל לזיכרון וכאב. זה מינוף למקומות שאתה לא מאמין, אתה מבין שהחיים קצרים ומחליט לנצל כל רגע ולחיות את זה כמו שאתה רוצה עד הסוף."

"מאור עיניי" הושמע רבות בתחנות הרדיו והיא נדמה כי גנון מצליחה להקים לתחייה את קולות הנספים באסון הכרמל "כל מילה ומשפט בשיר הזה יש לה משמעות מאוד ברורה מתוך רגעים  אמיתיים שחוויתי- כמו למשל "אל תדאג כי לא אשאיר אותה בחושך לבד" שזה מדבר על מקרה שהייתי במקלחת והייתה הפסקת חשמל והבת שלי בכתה בסלון וניסתי לעזור  לה ולא להכניס אותה ללחץ וכל זה תוך כדי שאני מנסה להראות לה  שזה בסדר ואני פה בשבילה והיא לא לבד."

הקהל של סיון עוקב אחריה באהבה ומלווה אותה בחום וברוך, היא מעידה על עצמה כמי שאוהבת את תחום השיתוף ברשת "אני חושבת שכל העניין של שיתוף  גם בעידן שלנו הוא נחוץ. השיתוף מחזק אותי  ומביא ביקורות אלי. זה היה צורך שלי ובחרתי בו מרצון- עוד שמאור נהרג  כתבתי מכתבים למאור ואנשים התחילו לעקוב והייתי מספרת דברים קשים וזה היה עוד לפני שהגעתי לאודישן אצל אייל. שיתוף זה דרך חיים,אני בחורה שמדברת ומאוד שקופה-מרשה לעצמי להגיד הכל ולחשוב מה שאנשים לא הכי רוצים לקבל. אלו לפעמים דברים לא פשוטים אך לדעתי זו דרך לשאוב כוח."

באודישן ראינו אישה עם הרבה עוצמה וכוח אך מצד שני מישהי שמחפשת את הפינה השקטה של עצמה- זה קונפליקט שאת חווה ביומיום?

"יש לי הרבה רגעי שקט ,בלילה כשהילדה נרדמת או כשאני חוזרת מעיסוקים שלי.רוב הזמן אני לבד וזה גם בסופי שבוע.יש הרבה לבד והרבה זמן להתמודד,לרוב אני מרגישה צורך להיות עם אנשים ולדבר ולצאת מחוזקת. יש רגעים שאני רוצה את הלב כדי לבכות עם עצמי"
חלק מהקונפליקט היומיומי הזה ניתן לראות בסינגל השני "סדקים" ,שלוקח לרגע את סיון כזמרת ושם אותה במקום אחר ולא רק במקום של מי שבאה לפה כדי להנציח את בעלה " במקרה הזה יש פה שילוב-העיבוד של השיר והלחן התחברו אלי כסיון הזמרת וגם מהמקום שמתחבר מיד למילים, תמיד התחברתי לטקסטים מרגשים."

אנחנו אזרחים במדינה שהשכול הוא חלק משמעותי בה, יש אנשים שפונים אלייך כדי להתחזק מהמקרה הפרטי שלך?

"אני מקבלת עשרות אם לא מאות פניות ביום,של אנשים שחוו כאב לאו דווקא בתחום השכול והם מתייעצים ורוצים להתחזק דרכי. אני משתדלת לענות ואני פתוחה לכולם ומקשיבה להם."

בעוד כשלושה חודשים כבר נזכה לראות את אלבום הבכורה בחנויות, אלבום שבשבילו לקחה פסק זמן והודיעה לקהל שליווה אותה שהיא עוצרת בשביל היצירה  "אמרתי שאני הולכת לעבוד על אלבום וזה יקח זמן.הם נתנו לי כח ובזכותם זה קרה.הקהל דחף אותי גם אחרי ההדחה מהתוכנית "

הפגישה של סיון עם איתי זילברשטיין ואיתי עמר (נערי רפול), הובילה אותה לעבוד עימם על אלבום הבכורה כאשר הם המפיקים והמעבדים של האלבום, בנוסף זכתה גנון לעבוד עם מיטב הכותבים והמלחינים ,בינהם: גילי זכאי, עינת הולנדר,רמי קלינשטיין,תמיר חיטמן ועוד..

קרדיט צילום: זיו קורן

פורסם במקור בצעיראשון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה