כאן גרים בכיף כוכבי העתיד...



MUSIC HOME - בית הספר למוזיקה שאוטוטו נפתח במרכז ראשון. כל הילדים שחולמים בלילה על להחזיק גיטרה, להופיע בקיסריה או לסחוף אלפים ב"רוק עצמאות" יקבלו הזדמנות ללמוד, לישון, לאכול ולנשום מוזיקה. יש אלטרנטיבה אלטרנטיבית בעיר.

רבע מיליון תושבים, עשרות פאבים ומועדוני הופעות, היכל תרבות, מופעים בים ואמפיפארק שמארח פעם בשנה רבבות אנשים במופע הרוק הגדול בארץ – "רוק עצמאות" ועדיין לא מוצאים בראשון לציון מתמודדים ב"כוכב נולד", "The voice" , בית- ספר למוזיקה ואפילו בתזמורת צה"ל כבר שנים שאין ייצוג ראשוני. היריעה עוד קצרה מלהכיל, ורק ניתן להגיד, או לשאול – איך זה קרה? איך בראשון עמוסת הכישרונות אין ייצוג הולם בתכנים המוזיקליים שחורכים את הרייטינג?

אם תשאלו את עדי אלמגור ועידן לייבוביץ', צמד המייסדים של MUSIC HOME, בית הספר למוזיקה החדש שעומד להיפתח במרכז העיר בימים אלו, התשובה נעוצה בהרגלים. וזה, גבירותיי ורבותי הזמן לשינויים בהרגלי הצריכה. צמד הגיטריסטים נמצא במחוזותינו זמן רב, מנגנים ומופיעים ברחבי הארץ, אך תמיד נשארים נאמנים לכור מחצבתם. את מרבית זמנם ומרצם הם משקיעים בראשון ובכישרונות הצעירים. בתור מורים לגיטרה הם מלמדים את ילדי העיר כבר שנים ארוכות.

מתוך המקום של אהבה למוזיקה, ואמונה אמתית שראשון לציון יכולה וצריכה להיות מבשרת המהפכה, מעין בירה מוזיקלית כמו שסיאטל הייתה בזמנו בירת הגראנג' ובית ללהקות כמו נירוונה, פרל ג'ם ורבות וטובות שעיצבו את המוזיקה האמריקאית, כך מאמינים בבית הספר למוזיקה שהם צריכים ויכולים להנחיל תרבות מוזיקלית בעיר. תרבות שכבר קיימת פה, ולדבריהם רק צריך ל"חצוב" לה את הדרך החוצה, אל הקהל והאנשים שמחכים לזה ומחפשים את זה.

המטרה של MUSIC HOME  היא ליצור חממה מוזיקלית, לימודית וכזו שתגרה את החבר'ה ללמוד עוד, לנגן עוד, ליצור הרכבים ולהתחכך במוזיקאים אחרים. המבנה שבבניין "נווה כרמית" בפינת הרחובות ז'בוטינסקי וכצנלסון מהווה מיקום מרכזי, והחלל של בית הספר חולק למספר רב של כיתות לימוד, חדרי חזרות  ואולפן הקלטות מקצועי ומדוקדק. מעבר לאלו, ובכדי להדגיש את האווירה הביתית, יהיה אולם מבואה ובו מסך LCD  שיקרין הופעות חיות ומוזיקה נון- סטופ, פינות ישיבה עמוסות מגזינים וכתבי עת נישתיים, ופשוט מקום לשבת ולדבר בו על ... מוזיקה.

בעבר ראשון לציון הייתה מקום המזוהה עם מוזיקה. מקומות מיתולוגיים כמו ה"פרפרוק", ה"פאבליק" ויותר מאוחר ה"ורנסי" וה"טיים – אאוט" אירחו מדי שבוע ולעיתים מספר פעמים בשבוע הופעות חיות. להקות צעירות השתפשפו מדי ערב שבת כאשר ניגנו בפני קהל משולהב. להקות ואמנים בעלי שם הגיעו למקומות האלה ומוזיקאים כמו אורית שחף ותום פטרובר ("היהודים") עשו את צעדיהם המשמעותיים הראשונים על הבמות האלו. קהל ועניין תמיד היה בעיר הזו. נגנים, זמרים ו-DJ  'S לא חסרים, ואפילו אמנים שכותבים שירים למגירה יש פה.

עכשיו הזמן להוציא לדרך מהפכה. להעלות את ראשון שוב על המפה ומטרת ביניים היא להביא חלק מהכישרונות האלה למסך הטלוויזיה ולהכניסם לתוך תרבות כוכבי האינסטנט, רק הפעם במובן הטוב של המילה.  לשם כך הביאו ב-MUSIC HOME  מספיק מורים גם לגדוד. בבית הספר תוכלו למצוא מורות ומורים לפיתוח קול ושירה, לגיטרה, בס, תופים, קלידים ופסנתר. עידן ועדי מבטיחים שאם מישהו יחפוץ ללמוד לנגן בחמת חלילים או בנבל גם לזה יימצא פתרון. המסלולים השונים בבית הספר נותנים מענה למוזיקאים צעירים ומתחילים בדיוק כשם שהם קורצים למוזיקאים משופשפים יותר. כיתות אומן, ערבי הופעות חיות, התמקצעות על מספר כלי נגינה ומפגש עם מוזיקאים בכירים הם רק קמצוץ ממה שיש ל-MUSIC HOME  להציע, כי מעבר לכל השפע והיתרונות שיש בבית הספר, יש שם תחושה אמתית של יצירה, של אומנות והכי חשוב .. של בית.

MUSIC HOME  ייפתח רשמית ב-1.9 במשכנו ברחוב ז'בוטינסקי 65, בערב השקה מיוחד. אתם מוזמנים לבוא עם גיטרה, תוף, חליל וכל מה שתרצו. בינתיים  אתם יכולים להתרשם מעבודות ההכנה והשיפוצים במקום, מצוות המורים ומהאווירה הכללית בדף ה-FACEBOOK   של בית הספר למוזיקה music home.

קרדיט צלם: אליק מוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה